וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הבחירות: Airbnb לא תסיר נכסים הממוקמים בהתנחלויות

מיכל רז-חיימוביץ'

10.4.2019 / 5:53

זאת בעקבות שורת תביעות שהוגשו ע"י בעלי הנכסים ואורחים פוטנציאליים את אקט המחאה שלה החברה תבטא ע"י אי-גריפת רווחים מהשכרת הדירות שמעבר לקו הירוק: "כל הרווחים מאותם נכסים יועברו כתרומה לארגונים הפועלים ללא מטרות רווח לעזרה הומניטרית ברחבי העולם"

בנייה שטחים התנחלות אבני חפץ. ראובן קסטרו
התנחלות/ראובן קסטרו

5 חודשים אחרי שפלטפורמת השכרת הדירות Airbnb הודיעה כי תסיר נכסים הממוקמים מעבר לקו הירוק, פרסמה אתמול (ג') החברה כי היא חוזרת בה מההחלטה.

החברה קיבלה שורה של תביעות בעקבות אותה החלטה שהוגשו על-ידי של בעלי הנכסים ושל אורחים פוטנציאליים שהתנגדו למדיניות שהציגה Airbnb בשעתו - מה שגרם לה לסגת מהרעיון של ההתערבות הפוליטית-מדינית. התובעים טענו כי הם מופלים לרעה בגין היותם יהודים, וזאת כיוון שהחברה מתירה פרסום מודעות על השכרת נכסים של נוצרים ומוסלמים בגדה המערבית.

נציגי החברה אף ביקרו בישראל אחרי שזכו לביקורת נוקבת בעקבות ההצהרה בשעתו. עם זאת, מי שנהנה בינתיים מפעילות החברה בישראל הם בעלי הנכסים, וזאת לאור העובדה שאין הסדר מיסויי המחייב אותם. עיריית תל-אביב הכריזה כי תטיל ארנונה מוגברת על בעלי הדירות שיממשו את ההשכרה ליותר מ-90 ימים בשנה, מהלך שדורש אישור ממשלה ולכן לא מיושם כרגע. בתל-אביב לבדה יש יותר מ-10,000 נכסים להשכרה לטווח קצר.

"אנו מבינים את מורכבות הנושא, ולכן לפי תנאי ההסכם, Airbnb לא תתקדם עם כוונתה להסרת נכסים הממוקמים בגדה המערבית" - כך פרסמה החברה בהודעה שהעלתה בתזמון יחד עם הבחירות לכנסת ה-21. את אקט המחאה שלה נגד אותם נכסים היא תבטא דרך אי-גריפת רווחים מהשכרת אותן דירות: "כל הרווחים מאותם נכסים יועברו כתרומה לארגונים הפועלים ללא מטרות רווח לעזרה הומניטרית ברחבי העולם", נמסר מהחברה.

עוד פרסמה Airbnb כי היא מתנגדת לפעילות ה-BDS: "מעולם לא החרמנו את ישראל או עסקים ישראלים. יש לנו 20 אלף מארחים ישראלים הפעילים בפלטפורמה. תמיד שאפנו לפעול על-מנת לאחד ולקרב בין אנשים ונמשיך לעשות זאת".

"אנחנו מודעים לכך שיש עוד אזורים שלגביהם קיימת מחלוקת ברחבי העולם", טוענת Airbnb לאור הביקורת כי בשעה שהיא הביעה עמדה על הנעשה בישראל עם אותו אקט מחאתי - היא לא פעלה באופן דומה באזורים אחרים דוגמת צפון קפריסין.

"אם נמצא לנכון להפעיל מדיניות דומה באזורים אחרים בהם ממוקמים נכסים להשכרה - שזו הליבה של העסקים שלנו - ניישם את מדיניות תרומת הרווחים גם שם". את המדיניות הזו תיישם החברה גם בדרום אוסטיה ובאבחזיה שבמדינות הקווקז.

  • עוד באותו נושא:
  • Airbnb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully