וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורידיס במו"מ למכירת החזקותיה באו.פי.סי רותם ו-AGS רותם

קובי ישעיהו

10.4.2019 / 10:46

ורידיס, שבשליטת דלק רכב, מנהלת מו"מ למכירת הזחקות המיעוט שלה (20%) בחברות לחברת או.פי.סי אנרגיה בתמורה ל-480 מיליון שקל. העסקה צפויה להתבצע בדרך של הקצאת מניות של או.פי.סי אנרגיה לורידיס

שטרות של שקל. ShutterStock
שטרות/ShutterStock

חברת ורידיס, הנמצאת בשליטת דלק רכב, מנהלת משא ומתן למכור את החזקות המיעוט שלה (20%) בחברות או.פי.סי רותם ו-AGS רותם לחברה הציבורית או.פי.סי אנרגיה (OPC), המחזיקה ביתרת המניות של שתי החברות, תמורת כ-480 מיליון שקל.

לפי דיווח של החברה הבוקר, העסקה צפויה להתבצע בדרך של הקצאת מניות (כ-13%) של או.פי.סי אנרגיה לורידיס במחיר של 23.17 שקל למניה (פרמיה של כ-12% על מחיר מניית או.פי.סי לפני פתיחת המסחר בבורסה היום).

בנוסף, כחלק מהעסקה המתגבשת צפויה ורידיס לרכוש עוד 7% מהון OPC לפי מחיר מניה שטרם סוכם, כך שהיא תגיע להחזקה של כ-20% מהחברה. עם העסקה תושלם לפי מחיר המניה בהקצאה, הרי שורידיס תשקיע כ-250 מיליון שקל ב-OPC (או כ-200 מיליון שקל לפי שווי השוק הנוכחי של החברה בבורסה).

מניית OPC הגיבה לדיווח בעלייה של כ-3% בבורסה. מאז הונפקה החברה באוגוסט 2017 השלימה המניה עלייה של כ-80% ושוויה של החברה הגיע לכ-2.8 מיליארד שקל. בחברה שולטת (76%) קנון של עידן עופר.

דלק רכב רכשה בקיץ 2018 את ורידיס מידי קרן אוקטרי הבינלאומית, כששילמה כ-1 מיליארד שקל עבור כ-70% מהמניות והלוואות הבעלים של חברת OCM Luxemburg, שהחזיקה בורידיס, לפי שווי של כ-1.4 מיליארד שקל לורידיס.

פעילויותיה העיקריות של ורידיס הן איסוף, מיון, מיחזור וטיפול בפסולת ביתית ותעשייתית, החזקה במתקן להתפלת מים באשקלון בשותפות עם קבוצת דלק, בעלת עניין בדלק רכב, ואנרגיה באמצעות החזקה (20%) בתחנת הכוח OPC במישור רותם שבנגב. ורידיס מעסיקה כ-950 עובדים.

OPC מקדמת בימים אלה הקמה של תחנת כוח גדולה ליד צומת פלוגות (קריית גת), שצפויה לייצר עם הקמתה הספק של כ-396 מגוואט (באמצעות חברת צומת אנרגיה בה היא מחזיקה 95%). בשבוע שעבר דיווחה החברה כי ברשות החשמל החליטו "על מתן רישיון מותנה לצומת להקמת תחנת כוח בטכנולוגיה קונבנציונלית במחזור פתוח".

החברה נערכת להקמת תחנת כוח גמישה, מבוססת על גז טבעי. הצורך בהקמת תחנות כוח גמישות מסוג זה עולה ככל שמערכת החשמל עוברת לייצור באנרגיות מתחדשות. על פי הערכות, תחנת הכוח צפויה לפעול במהלך שנת 2022. בנוסף, מקימה החברה בימים אלה בחדרה תחנת כוח נוספת בהספק של כ-148 מגוואט.

את שנת 2018 סיימה OPC, המפעילה כיום תחנת כוח במישור רותם בהספק של כ-466 מגוואט, עם הכנסות של כ-1.3 מיליארד שקל, ירידה של 0.7% לעומת 2017. בשורה התחתונה רשמה הכפילה החברה את הרווח הנקי שהגיע לכ-73 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully