וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציאות חדשה: בזק בינלאומי הורידה מחירי האינטרנט

גד פרץ

10.4.2019 / 11:13

מוכרת אינטרנט ללקוחות בזק בחבילה שהיא משווקת ב-9.90 שקל לחודש למשך שלושה חודשים לאחר מכן המחיר יעלה ל-19.90 לשנה

קניית מכונית אונליין. ShutterStock
אינטרנט/ShutterStock

בזק בינלאומי משנה מדיניות ומורידה את מחירי האינטרנט. ל"גלובס" נודע שלאחרונה החליטה החברה לצאת במבצע ולהוריד מחיר במסגרת הבנדל ההפוך של בזק ל-9.90 שקל לחודש לתקופה של 3 חודשים, ולאחר מכן המחיר יעלה ל-19.90 שקל לחודש. מתחרותיה של בזק בינלאומי מוכרות במסגרת הבנדל ההפוך במחיר של 9.90 שקל לשנה, בדומה לספקיות קטנות אחרות.

הבנדל ההפוך של בזק הוא שירות שמאפשר לחברה למכור שירותי אינטרנט עם ספקיות אינטרנט חיצוניות בחבילה אחת, כלומר תשתית וקישוריות לאינטרנט. הבנדל של בזק הוא אחד הכלים שניתנו לחברה כדי להתמודד עם מדיניות השוק הסיטונאי שנכפתה עליה על ידי משרד התקשורת. החבילה המשולבת מתחרה בהצעות של בזק בינלאומי, פרטנר וסלקום, בעיקר, שמוכרות חבילות משולשות של אינטרנט, טלוויזיה וטלפוניה בחשבונית אחת.

כידוע, לבזק אסור למכור את השירותים השונים בעצמה בגלל ההפרדה המבנית שחלה על החברה, ולכן המשרד התיר לה למכור חבילה עם ספקיות חיצוניות תחת תנאים שונים.

כאן המקום להזכיר שוב שישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה אסור לחברת תקשורת למכור אינטרנט כשירות אחד, והעיוות הזה יוצר שרשרת של עיוותים שפוגעים בכל שרשרת האספקה של שירותי התקשורת במדינת ישראל.

הורדת המחירים של ספקיות האינטרנט בכלל, ולא רק של בזק בינלאומי, מוכיחה שוב בפעם המי יודע כמה, שכל המושג שנקרא ספק אינטרנט הינו פיקציה מלאכותית שהולכת ונעלמת. וזאת עוד לפני שדיברנו על שווי הפעילות בספרי החברות סלקום ופרטנר, שרשומה במאות מיליוני שקלים והיום ברור ששווה כמעט אפס.

דבר נוסף שצריך לזכור הוא שבזק בינלאומי לאורך כל השנים מיצבה את עצמה כחברת פרימיום, שמוכרת אינטרנט מועדף בזכות הכבל התת ימי שבבעלותה וכו'. כעת נדמה שיש כאן שינוי במדיניות שלא רואה את האינטרנט שלה כמוצר פרימיום, ובכל מקרה בחודשים הקרובים צפויים שינויים בכל מבנה ההצעות של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully