וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע חתמה על קו אשראי בנקאי מתחדש בסך של 2.3 מיליארד דולר

שירי חביב ולדהורן

10.4.2019 / 15:52

קו האשראי יחליף את זה הנוכחי שלה בסך 3 מיליארד דולר. קו האשראי כולל קובננטס (התניות פיננסיות) וביניהם יחס מינוף שירד מ-6.25 ל-3.5 לאורך תקופת קו האשראי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קאר שולץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת התרופות טבע חתמה על קו אשראי בנקאי מתחדש בסך של 2.3 מיליארד דולר, שיחליף את קו האשראי הנוכחי שלה בסך 3 מיליארד דולר. ההסכם מחלק את המסגרת לשני נתחים בסך 1.15 מיליארד דולר כל אחד, כאשר הנתח הראשון יהיה עד אפריל 2022 ויכלול שתי אופציות להארכה של שנה כל אחת; הנתח הזה ישא ריבית של ליבור פלוס 0.9% עד 1.9%, בהתבסס על דירוג החוב של טבע. הנתח השני יהיה עד אפריל 2024, וישא ריבית של ליבור פלוס 1.1% עד 2.1%, גם כן על בסיס דירוג החוב.

קו האשראי כולל קובננטס (התניות פיננסיות) וביניהם יחס מינוף (חוב ל-EBITDA) שירד מ-6.25 ל-3.5 לאורך תקופת קו האשראי.

"עם החתימה על מסגרת האשראי הזו על תנאיה הגמישים והתקופה הארוכה, השגנו צעד נוסף באסטרטגיה הפיננסית והבטחנו נזילות מעל לנדרש במטרה לספק תמיכה לצרכי המימון של טבע בשנים הקרובות," הצהיר מייק מקללן, סמנכ"ל הכספים של טבע. "השגנו את כל המטרות שהצבנו לעצמנו בתהליך המימון מחדש של המסגרת, לרבות אופטימיזציה של היקף המסגרת, ואנחנו מאד מרוצים מהביקוש להעמיד התחייבות, המפגינה את עצמת התמיכה מצידם של הבנקים השותפים שלנו בד בבד עם בנקים חדשים נוספים שהצטרפו".

את מסגרת האשראי מעמידים לטבע שורה של בנקים בראשות בנק אוף אמריקה-מריל לינץ' ו-HSBC, ואיתם ברקליס, BNP Paribas, סיטיבנק, קרדיט סוויס, גולדמן זאקס, ג'יי.פי מורגן, מיזוהו, מורגן סטנלי, MUFG, סומיטומו מיטסוי, PNC ו-Banca IMI.

בסוף 2018 היקף החוב של טבע היה 28.9 מיליארד דולר (27.1 מיליארד דולר חוב נטו), לעומת למעלה מ-35 מיליארד דולר בסוף 2017. עיקר החוב של טבע נלקח ב-2016 לצורך מימון רכישת אקטביס. ב-2017 הציגה טבע תוכנית התייעלות מסיבית שמטרתה לקצץ 3 מיליארד דולר בעלויות השנתיות במטרה לשרת את החוב. טבע נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי 15.9 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully