וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוריקה! הספר שיגרום לילדים לרצות להמציא

11.4.2019 / 10:01

במהלך טיול לפסגת המון בלאן החל מנכ"ל פרוקטור אנד גמבל, אופיר גוטמן, לכתוב ספר לבתו ליה. כעת מתפרסם סיפורה של ממלכת יוריקה - ספר הניהול הראשון אשר פונה לילדים

אופיר גוטמן, המנכ"ל הישראלי של ענקית מוצרי הצריכה האמריקאית פרוקטור&גמבל (P&G) פרסם את ספר הביכורים שלו - ממלכת יוריקה! מדובר בספר הניהול הראשון המכוון לילדים והוא נכתב על ידי גוטמן לבתו ליה במהלך טרק שערך בדרך אל פסגת הר מון בלאן.

הספר, בהוצאת רימונים, מספר על ממלכה הקרויה על שם הקריאה המפורסמת ביוונית של המתמטיקאי והממציא ארכימדס, שמשמעה: "מצאתי!". הממלכה נמצאת תחת כישוף של מלכת השיעמום ולא הומצא בה דבר כבר שנה. התאומים ליה וארי יוצאים למסע להצלת הממלכה ובדרך מפענחים תעלומו וחידות ומבינים מה שעומד מאחורי המצאות רבות בתולדות האנושות.

אופיר גוטמן, כותב הספר ממלכת יוריקה, הוצאת רימונים. יח"צ,
"חשוב ללמד חשיבה יצירתית, כי היא תהיה נדרשת בכל מקצוע". מנכ"ל פרוקטור&גמבל ישראל וכותב הספר יוריקה אופיר גוטמן/יח"צ

"התחלתי לחשוב על כתיבת הספר, כשרציתי לפתח אצל בתי ליה בת השמונה חשיבה יצירתית", מספר גוטמן, "אם בעבר ההורים העניקו לילדים ידע ואולי גם מיומנויות מקצועיות מסוימות, הרי שכיום המהפכה הטכנולוגית מספקת לילדים ידע רב ונגיש וממילא בעתיד הרבה מיומנויות שיש לנו יוחלפו על ידי רובוטים, כך שהורים לא צריכים ללמד את ילדיהם מקצוע. הילדים יחליפו בעתיד חמישה מקצועות במהלך חייהם, ושלושה מבין החמישה טרם הומצאו. לכן חשוב ללמד חשיבה יצירתית, כי היא תהיה נדרשת בכל מקצוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

במהלך המסע הם פוגשים "תפוח ושמו סטיב" (הלא הוא סטיב ג'ובס), את רושם הפטנטים "אלברט מרבה הידיים" (הלא הוא אלברט איינשטיין שגם החל את דרכו כרושם פטנטים), את "גלילאו העטלף" שמלמד לחשוב הפוך (ובאופן הזה גם עטלף יָשֵן), את "התמנון" שמלמד לחשוב בכמה זוויות שונות (לתמנון שמונה מוחות ושמונה זרועות), ועוד דמויות מופלאות שגם המבוגרים ישמחו להכיר מקרוב - וכך בעצם ללמוד עוד סיפורון או שניים על ההמצאות החשובות ששינו את המציאות של בני האדם בכל העולם.

"היה לבתי קשה עם כל מיני קונספטים של חשיבה מחוץ לקופסה", מספר גוטמן על תהליך היצירה, "אני פריק של פיקסאר ומלחמת הכוכבים אז יצרתי לה דמויות, שבסוף הפכו לסיפור פנטזיה. פה למעשה נולד ספר המנהלים הראשון בעולם לילדים - ספר פנטסיה והרפתקאות, שבאמצעותו מקבלים כלים לחשיבה יצירתית. כל התמלוגים שאני מקבל נתרמים לעמותת 'כל ישראל חברים', לפרויקט המוקדש למען נערות בפריפריה".

"הפילוסופיה של הספר היא שילדים הם מטבעם יצירתיים ודווקא המבוגרים ומסגרות שונות כמו בית הספר מכניסות אותם לתבניות", מוסיף גוטמן. "יצירתיות היא כמו שריר, אפשר לעלות רמות יצירתיות, אני מעביר שיעורים בבתי הספר ואפשר לראות איך בעזרת חשיבה אחרת אפשר להרים את רמת היצירתיות של הילדים.

מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב, החמיא לספר ואמר כי "הספר מצליח להעביר את החשיבות שבלהיות יצירתי, ויכול להיות בסיס לפעילות אינטראקטיבית בין הורה לילד, ובין חברים; מדובר פה במשהו שהוא הרבה מעבר לספר ילדים".

מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני, אמרה כי "בעולם של ימינו, שבו המידע נגיש לכולם; חשיבה יצירתית ומקורית היא המתנה הטובה ביותר שהורה יכול להעניק לילדיו. ספר מופלא לילדים ולהורים כאחד".

איור של טלי פלד מתוך הספר ממלכת יוריקה, הוצאת רימונים. יח"צ,
איור של טלי פלד מתוך הספר יוריקה בהוצאת רימונים/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully