וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס ענק בהייטק הישראלי: למונייד בסבב של 300 מיליון דולר

יסמין יבלונקו

11.4.2019 / 13:00

זה אחד הסבבים הגדולים ביותר בהייטק הישראלי, המביא את סך גיוסיה של למונייד ל-480 מיליון דולר מאז הקמתה ב-2015

אילוסטרציה. ShutterStock
דולרים/ShutterStock

התאגיד היפני סופטבנק מוביל סבב השקעה נוסף בלמונייד, חברת הביטוח מבוססת הבינה המלאכותית של היזמים הישראלים שי וינינגר ודניאל שרייבר. הסבב, בגובה 300 מיליון דולר, הוא אחד הסבבים הגדולים ביותר בהייטק הישראלי, ומביא את סך גיוסיה של למונייד ל-480 מיליון דולר מאז הקמתה ב-2015. מלבד קבוצת סופטבנק השתתפו בסבב חברת הביטוח והשירותים הפיננסיים הגרמנית Allianz, קרנות ההון סיכון General Catalyst ו-Thrive Capital, קרן ההון סיכון של גוגל GV ופלטפורמת השקעות ההמונים OurCrowd - כולם משקיעים קיימים בלמונייד.

הסבב הנוכחי מסדרה D מגיע פחות כשנה מאז נכנסו להחברה כספי הסבב הקודם שגייסה, בגובה 120 מיליון דולר, גם הוא בהובלת סופטבנק. כספי הסבב הנוכחי, התלויים באישורים רגולטוריים בארה"ב, צפויים להיכנס לחשבון למונייד ברבעון השני של השנה, ולשמש אותה בעיקר להתרחבות מארצות-הברית לאירופה. לצורך כך החברה הקימה בשנה החולפת משרד באמסטרדם שירכז את כל פעילות החברה ביבשת. בשלב זה, בלמונייד לא חושפים באילו מדינות יושק המוצר.

נוסף על ההתרחבות הגיאוגרפית, למונייד צפויה להשתמש בכספי הגיוס להרחבת מצבת העובדים של החברה. כיום, למונייד מעסיקה 170 עובדים, ובתוך שנה המספר צפוי לגדול למאות. סבב הגיוס הגדול, אומר וינינגר ל"גלובס", נחוץ לחברה משום ש"לעשות ביטוח זה דבר יקר, ואנחנו רוצים לבנות חברה משמעותית, מותג עולמי, ובפעם הראשונה מאז המצאת הביטוח - הכוונה שלנו היא לבנות חברה שתהיה אהובה על הלקוחות".

וינינגר מספר על שאיפות גדולות אך לדבריו, ללמונייד אין תכניות לצאת להנפקה בשלב זה, וכרגע הוא ממוקד בהצמחת החברה בתמיכת כספי הגיוס. בנוגע לדיווחים על הפסדיה של למונייד, שהגיעו ל-15 מיליון דולר ב-2017, ויניגרד אומר: "החברה יכולה להיות רווחית, אבל אנחנו לא רוצים שהיא תהיה רווחית. כדי להיות רווחית החברה צריכה להפסיק לגדול".

"הגיוס ישמש אותנו לשלושה דברים: התרחבות גיאוגרפית מאוד משמעותית, פיתוח מוצרים חדשים וטכנלוגיות חדשות, במטרה לייצר חוויה שאהובה על ידי המשתמשים. העובדה שאפשר לקנות ביטוח, להגיש תביעה ולקבל את הכסף תוך שניות והכל דרך הטלפון, היא חוויה משמעותית שהצלחנו לייצר", הוא מוסיף.

אחד הפיתוחים שלמונייד השיקה בשנה האחרונה היה מערכת מבוססת למידת מכונה המשמשת את החברה לנטר ולנתח אותות המגיעים מלוויינים בחלל. הפיתוח, המכונה "פרויקט Watchtower ", נועד לזהות אירועים בקנה מידה קטסטרופלי מסביב לעולם, ומבוסס על נתונים המגיעים מ-NASA . למונייד מנתחת את הנתונים ומחפשת מידע כמו חתימת חום וצבע בכל פיקסל כדי לזהות שריפות. מעט אחרי השקת המערכת, פרצו בקליפורניה שריפות ענק, שלמונייד זיהתה, ופינתה 71 משפחות מהאזור.

באמצעות פיתוחים מסוג זה, למונייד אוספת פי מאה יותר נתונים מחברות ביטוח מסורתיות, ועל בסיסו היא מבטיחה להיות זולה ויעילה יותר, וכן מדויקת יותר בתמחור הפוליסות. טכנולוגיית הבינה המלאכותית שמשמשת את החברה כוללת אלגוריתמים שמיועדים לבדוק את פוליסות המבוטחים ולמנוע הונאות. הטכנולוגיה הזו מאפשרת ללמונייד העביר למבוטחים תשלום במשך זמן קצר מרגע קבלת התביעה, שמגיע בחלק גדול מהתביעות לשניות בודדות.

מלבד העברת הביטוח לאפליקציה מבוססת בינה מלאכותית, וצמצום במספר המתווכים והניירת, למונייד הביאה לתחום הביטוח מודל תמחור חדש: עמלה קבועה של 20%. מה שנותר מעבר לעמלה, לאחר תשלום פוליסות, עובר לארגונים חברתיים לפי בחירת המבוטחים. בכך שואפת החברה לצמצם את מספר הונאות הביטוח - משום שכל הונאה גורעת כסף ממטרות שחשובות למבוטח, וחשוב מכך - למנוע את ניגוד העניינים המובנה בין מבוטח ומבטח בתעשיית הביטוח המסורתית.

עם המודל הזה, למונייד השיקה את פעילותה כחברת ביטוח לשוכרי ומשכירי דירות בניו-יורק בספטמבר 2016, ומאז קיבלה רישיון לפעול כחברת ביטוח במרבית מדינות ארצות-הברית. כיום, למונייד מתגאה בכך שהיא מדורגת במקום הראשון בארה"ב כספקית ביטוח לשוכרים ומשכירים, עם רבע מיליון פוליסות. החברה מחזיקה ברישיונות להפעלת ביטוחים המכסים 80% מאוכלוסיית ארצות-הברית, בה תהליך קבלת הרישוי מתבצע בכל מדינה בנפרד. כעת למונייד נמצאת בשלביו המתקדמים של תהליך קבלת רישוי של חברת ביטוח לשוק האירופי. "בקרוב נודיע על חדשות טובות בתחום הזה", מבטיח וינינגר.

וינינגר מספר שההתרחבות הצפויה של למונייד מגיעה בעקבות צמיחה משמעותית בפעילותה בשנה החולפת: "בסוף 2017 עשינו מחזור של עשרה מיליון דולר, ובסוף 2018 עשינו מחזור של 57 מיליון דולר, ובכך ניצחנו את התחזיות של 2018. בסוף 2017 סגרנו את השנה עם 100 אלף פוליסות והיום חצינו כבר את גבול החצי מיליון פוליסות. המותג שלנו נקלט מאוד טוב במדינות שאנחנו משיקים בהם".

עם ההכנות לכניסה לשוקי אירופה, למנייד נתקלת גם בתחרות גוברת. חברת WeFox הגרמנית מפתחת גם היא פלטפורמת ביטוח טכנולוגית וצומחת במהירות באירופה. ביוני 2018, למונייד הגישה נגד החברה תביעה בטענה כי מייסד WeFox וכמה מעובדיו פתחו לעצמם פוליסות מזויפות על גבי פלטפורמת הביטוח של למונייד, הזינו את הפוליסות הללו בפרטים שקריים ובדרך זו עקבו אחרי תהליכי העבודה והאלגוריתמים של חברת הביטוח הצעירה על-מנת ללמוד מהם ולהעתיק אותם. התביעה נסגרה בפשרה לאחר שהחברה הגרמנית שינתה את המוצר שלה כך שלא יכלול פיתוחים החשודים בהיותם מועתקים מלמונייד.

לאחר הפרסומים אודות התביעה, נפוצו שמועות כי סופטבנק, המשקיעה המובילה בלמונייד, צפויה להוביל סבב השקעה של מאה מיליון לפחות ב- WeFox . סופטבנק ידועה בהשקעה במתחרות ישירות, ובהובלה של עסקאות מיזוגים ורכישות בין המתחרות בהן היא משקיעה. בחודש שעבר החברה הודיעה על השלמת סבב גיוס של 125 מיליון דולר, אך בניגוד לשמועות, סופטבנק לא השתתפה בסבב. מי שהובילה אותו הייתה הקרן בבעלות ממשלת אבו-דאבי Mubadala Ventures , שהיא אחת המשקיעות הבולטות בקרן ויז'ן של סופטבנק.

בהודעה שפרסמה למונייד על הגיוס, שו נייטה, משקיע בכיר בקבוצת סופטבנק וחבר דירקטוריון בלמונייד מסר: "צפינו בלמונייד משנה את עולם הביטוח באמצעות ביג-דאטה ובינה מלאכותית, ומגיה לחצי מיליון בתים במעט יותר משנתיים - קצב מדהים במהירותו. אנחנו בטוחים שהטוב ביותר עוד לפנינו. הערך שלמונייד מספקת, יחד עם הערכים הטבועים במודל שלה, הופכים אותה לאחד המותגים המסקרנים, המובחנים והמשכנעים ביותר".

בראיון שערכנו לפני כשנה, שאלנו את שי וינינגר, מנכ"ל ומייסד למונייד, מדוע לדעתו סופטבנק השקיעה דווקא בהם. הוא ענה ש"סופטבנק היא חברה שמסתכלת על פרויקטים ענקיים שמשפיעים על תעשיות שלמות. הם לא ישקיעו בחברות שהן האופנה האחרונה בתחום. הם מחפשים פרויקטים גדולים, תשתיתיים. הם מאוד נמשכים לנושא של בינה מלאכותית ומאמינים בו. עם WeWork ועם חברות הסייבר הגדולות הם מסתכלים בקנה מידה גדול יותר ממשקיע טיפוסי. כשהם ניגשים לחברה, ולמונייד היא קלאסית לעניין הזה, הם רוצים רעיון להקמת תשתית ולא איזה אפליקציה".

עוד הוא אמר באותו הראיון כי "כשחברה מגייסת כסף, טוב יהיה לה אם היא תגייס את הכסף בשלב שהיא לא חייבת את הכסף. כך הכסף יכול לשמש לצמיחה לעתיד. היתרון של סופטבנק שזה אחת הקרנות הגדולות בעולם זה שיזמים יודעים שאם הם יצטרכו כספים נוספים בהמשך יש להם מאיפה. זה נותן המון חוסן לחברה". ואכן, שנה לאחר מכן סופטבנק הוכיחה שהכיסים העמוקים שלה אכן ימשיכו לתמוך בצמיחה של למונייד. לצד התמיכה הרבה שמשקיע דומיננטי כמו סופטבנק יכול לספק, עולות חששות בדבר מעורבותה בחברות הפורטפוליו. ידוע כי סופטבנק התערבה בהחלטות עסקיות של חברות בהן השקיעה לא אחת. כך למשל, בשנה שעברה, היא הובילה את העסקה במסגרתה גראב רכשה את הפעילות של אובר בדרום מזרח אסיה, כאשר היא החזיקה מניות משמעותיות בשתי החברות.

למונייד - תעודת זהות

הקמה: 2015

מייסדים: שי וינינגר ודניאל שרייבר

מספר עובדים: 170, מתוכם 60 בישראל והיתר בניו-יורק, פיניקס, ואמסטרדם

גיוסי הון: 480 מיליון דולר

משקיעים: קבוצת סופטבנק, חברת הביטוח והשירותים הפיננסיים הגרמנית Allianz, קרנות ההון סיכון General Catalyst ו-Thrive Capital, קרן ההון סיכון של גוגל GV ופלטפורמת השקעות ההמונים OurCrowd, קרן Aleph, קרן Sequoia Capital, Sound Ventures, Tusk Ventures ו-XL Innovate.

  • עוד באותו נושא:
  • גיוס הון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully