וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה בארינבוים רוכש את פעילות סומוטו בעד 50 מיליון דולר

קובי ישעיהו

14.4.2019 / 10:01

חברת סומוטו, הפועלת בתחום של שיווק באינטרנט ובמובייל והפצה של תוכנות ואפליקציות, מוכרת את פעילותה. בעקבות הדיווח המניה מזנקת בבורסה בת"א בכ-10% בפתיחת המסחר. אם בעלי המניות יאשרו את העסקה בחודש הבא, הם יקבלו במועד השלמת העסקה כ-36.7 מיליון דולר

צביקה בארינבוים. צילום: תמר מצפי, גלובס
ציקה בארנבוים/גלובס, צילום: תמר מצפי

חברת חברת הטכנולוגיה סומוטו , הפועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, מוכרת את פעילותה. בעקבות הדיווח המניה מזנקת כ-10% בבורסה בתל-אביב.

דירקטוריון החברה, שביצעה בשנים האחרונות מספר רכישות של חברות, החליט לאשר עסקה למכירת כלל פעילותה העסקית של סומוטו לחברה בשליטתו של איש העסקים צביקה בארינבוים, בסכום של עד 50 מיליון דולר (ללא המזומנים בקופת החברה).

אם בעלי המניות של סומוטו יאשרו את העסקה (צפויים להתכנס בחודש הבא), הם יקבלו, במועד השלמת העסקה, תשלום של כ-36.7 מיליון דולר. עם זאת, סומוטו תעמיד לחברה הרוכשת ביום סגירת העסקה הלוואת מוכר לשנתיים בריבית של 5.4% בסך כ-7.4 מיליון דולר, המהווה 20% מגובה התשלום בסגירת העסקה.

תשלום נוסף של 48% מסך הרווחים לפני הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) של החברה והחברות-הבנות בגין החודשים אפריל ומאי 2019, אך לא יותר מ-1.54 מיליון דולר, יועבר לבעלי המניות בתום 3 חודשים ממועד השלמת העסקה. בנוסף, אמורים בעלי המניות של סומטו לקבל תשלום מבוסס יעדים, של עד 11 מיליון דולר, שיועבר להם בתום 3 שנים ממועד סגירת העסקה ובכפוף לעמידה ביעדים.

לאחר השלמת העסקה תהפוך למעשה סומוטו לשלד בורסאי. להערכת הנהלת החברה, נכון ל-31 במרץ 2019, לחברה היו בקופתה מזומנים (לרבות מזומן מוגבל) בסך של 18.6 מיליון דולר ויתרה נטו בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי בסך של כ-14.5 מיליון דולר.

סומוטו, שאותה מוביל המנכ"ל אסי יצחיאק, מנוהלת כיום ללא גרעין שליטה. החברה נסחרת בשווי של 152 מיליון שקל לאחר עלייה של כמעט 60% במניה בשנה האחרונה.

בעל מניות מרכזי בחברה הוא בן גירון, אחד מהמייסדים והמנכ"ל הקודם, המחזיק בכ-10.3% מההון. גירון התפטר מתפקידו בסוף 2017, לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח לקראת סיומה של השנה ובעקבות צניחה של יותר מ-50% במחיר המניה. מחזיקים מרכזיים נוספים במניות החברה הם בתי ההשקעות מיטב דש וילין לפידות, לצד צבי סול ויעקב טננבוים.

יו"ר החברה, שוקי אברמוביץ', ציין היום (א') כי עד סגירת העסקה, לחברה קיימת זכות Go-Shop, במסגרתה החברה תבחן הצעות נוספות ככל שתתקבלנה, וזאת במטרה למקסם את התמורה לבעלי המניות. הנהלת החברה, בראשות מנכ"ל החברה אסי יצחיאק וכלל עובדיה, תמשיך לנהל את הפעילות גם לאחר מכירת הנכסים, כחברה פרטית".

אברמוביץ' הוסיף כי "לאחר השלמת העסקה, בהנחה של עמידה מלאה ביעדים, פירעון הלוואת מוכר והריבית בגינה ובתום תקופת העמידה ביעדים, ובהתעלם מהשלכות מס ככל שתתקיימנה והוצאות בגין השלמת העסקה, לחברה תעמוד יתרת מזומנים בהיקף של עד כ-65 מיליון דולר, הכוללים, נכון לסוף רבעון ראשון של 2019, קופת מזומנים נטו של 14.5 מיליון דולר. דירקטוריון החברה יעדכן בשבועות הקרובים לגבי תחומי הפעילות בהם תשקול החברה לפעול וכן לגבי היקף הדיבידנד שיחולק ככל שתושלם העסקה".

  • עוד באותו נושא:
  • סומוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully