וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוק לא מדהים": משה חוגג פיטר רבע מעובדי סירין לאבס

רועי קצירי

15.4.2019 / 11:17

בסטארט-אפ שמוביל חוגג, יו"ר קרן סינגולריטים ובעלי בית"ר ירושלים, מכחישים את הדיווח על הלנת שכר לעובדים ומציינים כי היום שולמה להם משכורת דו-חודשית לפני החג

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג. ברני ארדוב
משה חוגג/ברני ארדוב

חברת Sirin Labs של משה חוגג, יו"ר קרן סינגולריטים ובעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, התייחסה הבוקר (יום ב') לדיווח בתקשורת בנוגע לגל פיטורים בחברה, ומסרה ל"גלובס" כי פיטרה באחרונה 15 מבין כ-60 עובדיה (מעט פחות ממספר העובדים שפורסם בדיווח).

"השוק בעולם לא במצב מדהים", מסבירים בסירין לאבס את הרקע לפיטורים, ומוסיפים גם כי החברה השלימה את פיתוח המוצר שלה, סמארטפון הבלוקצ'יין Finney, המצויד בארנק דיגיטלי ובאפליקציות נוספות המיועדות לשימוש במטבעות דיגיטליים. סירין השיקה את המכשיר בסוף נובמבר 2018 והצמידה לו תג מחיר של 999 דולר. החברה אף גייסה את כוכב הכדורגל הארגנטיני ליאו מסי כ"שגריר המותג" שלה.

בסירין לאבס הכחישו את הדיווח בתקשורת על הלנת שכר לעובדי החברה, ומסרו כי היום שולמה להם משכורת דו-חודשית לפני חג הפסח. "החברה מעבירה חלק מהעבודה שלה למיקור-חוץ, ומתכוונת להתמקד בפיתוח התוכנה ובהפצה", ציינו בסירין לאבס. בנוגע למכירות מכשירי הסמטארפון, אמרו בחברה: "המכירות לא בקצב שציפינו לו".

סירין לאבס, שמנוהלת על ידי חוגג, נחשבת לסטארט-אפ "הדגל" של חוגג ושל קרן ההשקעות שייסד, סינגולריטים, יחד עם שותפו המיליארדר הקזחי קינס רקישב. סירין גייסה בדצמבר 2017 סכום של 158 מיליון דולר ב-ICO, הנפקה ראשונית של מטבע דיגיטלי. עוד קודם לכן גייסה החברה ממשקיעים 97 מיליון דולר, כך שההון שגייסה הסתכם ב-255 מיליון דולר. ערכו של המטבע הדיגיטלי שהחברה הנפיקה, SRN , צנח בכ-99% מאז השיא שרשם בינואר 2018.

סירין אינה הסטארט-אפ הראשון של חוגג שמפטר עובדים ומצמצם או סוגר את פעילותו. בסוף 2018 חברת STX, שהפעילה את פלטפורמת הבלוקצ'יין Stox, סגרה את פעילותה בישראל ופיטרה את כל עובדיה. ב-2017 נסגרה חברת Mobli, שאותה הקים חוגג ב-2010, לאחר שבמהלך פעילותה דיווחה כי גייסה 86 מיליון דולר לפיתוח אפליקציית שיתוף תמונות.

תביעות ענקיות בתל אביב ובלוס אנג'לס

ביום חמישי האחרון חשפנו בכתבה ב"גלובס" כי נגד חוגג ושותפו הקזחי בקרן סינגולריטים, קינס רקישב, וכן נגד אחד המנהלים בקרן, הסיני-אמריקאי ג'וזף צ'ן, הוגשה באחרונה תביעה של לפחות 50 מיליון דולר בבית משפט בקליפורניה. התובע בקליפורניה הוא יזם האינטרנט הקנדי אדם פרזו, שמכר לסינגולריטים את הדומיין invest.com ב-2014 תמורת יותר מ-5 מיליון דולר.

לטענת פרזו, חוגג ושותפיו הפרו הסכם למיזם משותף, שבו הובטח לו כי יהיה שותף ובעל תפקיד ניהולי בחברה שתשתמש בדומיין invest.com. כמו כן, התביעה מייחסת לחוגג ולשותפיו עבירות חמורות של הונאת משקיעים רבים בעולם במאות מיליוני דולרים.

באחרונה דיווחנו ב"גלובס" על שתי תביעות נגד חוגג בבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי משקיעים במיזמים שהוא ניהל. בתביעה האחרונה בין השתיים מתקיים משא ומתן על הסדר פשרה, שבמסגרתו ישלמו חוגג וחברת STX כ-2 מיליון דולר (יותר מ-7 מיליון שקל) לתובע הסיני זוון הו, שתבע אותם בגין "עוקץ מתוכנן היטב" בהנפקת המטבע הדיגיטלי של מיזם Stox.

עסקת הנדל"ן שאתם (כנראה) לא מספיק מכירים: הכול על עסקאות קומבינציה
בדצמבר האחרון התגלע סכסוך משפטי בין חוגג וסינוגלריטים לבין 17 בעלי מניות בחברת האופציות הבינאריות AOH, המוכרת בשם AnyOption. קבוצת המשקיעים טענה תחילה כי חוגג הבריח נכסים מחברת IDC Holdings, הפועלת באמצעות אתר invest.com. בסופו של דבר, לאחר הליך גישור, הסכסוך הסתיים בפשרה, שפרטיה נותרו חסויים.

תביעה קודמת נגד חוגג, שהוגשה על-ידי המיליארדר החרדי שלמה רכניץ במארס 2018, עדיין תלויה ועומדת בבית משפט בארה"ב. רכניץ טוען כי רכש ב-5 מיליון דולר מניות של הסטארט-אפ מובלי שהקים וניהל חוגג, לאחר מצג-שווא שהציג בפניו ג'ייסון ליונס, ששימש מתווך בעסקה. הוא תובע את ליונס וחוגג על הפרת חוקי ניירות ערך ועשיית עושר ולא במשפט, ואת ליונס גם על הונאה, מצג-שווא רשלני והפרת חוק הרישום של ברוקרים בקליפורניה. הדיון הבא בתביעה נגד חוגג, ליונס ומובלי צפוי להתקיים ב-21 במאי בבית משפט בלוס אנג'לס.

  • עוד באותו נושא:
  • משה חוגג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully