וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר חשוד בגניבת ארנק דיגיטלי בשווי 26 מיליון שקל

מנחם שטאובר ורועי קצירי

18.4.2019 / 12:27

מעצרו של החשוד הגיע לאחר חקירה של חוקרי הסייבר של משטרת ישראל, בעקבות תלונה שהגיש אדם אודות גניבת ארנק הקריפטו שלו, בו הוחזקו 75 אלף יחידות של המטבע הדיגיטלי Dash

אילוסטרציה. ShutterStock
ארנק דיגיטלי/ShutterStock

המשטרה הודיעה היום (ה') על מעצרו של בחור בשנות ה-20 לחייו, תושב אילת, בחשד לגניבת ארנק דיגיטלי בשווי 26 מיליון שקל. בהמשך היום צפויה פרקליטות מחוז דרום להגיד נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, ולהביא את החשוד לדיון בבית משפט המחוזי בבאר-שבע.

מעצרו של החשוד הגיע לאחר חקירה של חוקרי הסייבר של משטרת ישראל, בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה באילת ב-6.3.19 מקורבן, אודות גניבת ארנק הקריפטו שלו, בו הוחזקו 75 אלף יחידות של המטבע הדיגיטלי Dash, ששוויים עומד על למעלה מ-26 מיליון שקל.

Dash הוא מטבע דיגיטלי מבוסס בלוקצ'יין, שהונפק לראשונה ב-2014 תחת השמות XCoin ולאחר מכן Darkcoin, וב-2015 קיבל את שמו הנוכחי. בניגוד לביטקוין, מטבע Dash תומך באפשרות של העברות פרטיות - העברות שלא ניתן לעקוב אחריהן ברשת. קיים מגוון רחב של ארנקים דיגיטליים התומכים בהחזקת Dash.

Dash נסחר היום במחיר ממוצע של 122 דולר ליחידה, אחרי שזינק ב-48% מתחילת השנה ולאחר צניחה של 92% ב-2018.

חוקרי הסייבר של משטרת ישראל בדרום, ביחד עם יחידת הסייבר של להב 433, החלו בביצוע פעולות במרחב הדיגיטלי לאיתור המטבעות שנגנבו, במהלכן נתפסו מחשבים וציוד היקפי נוסף. בתום פעולות חקירתיות ראשונות נעצר כאמור בחור בשנות ה-20 לחייו תושב אילת, ומעצרו הוארך מעת לעת, והיום הוא יובא כאמור לבית משפט המחוזי בבאר-שבע.

לפי המשטרה, במהלך החקירה הצליחו החוקרים לאסוף ראיות שאכן הארנק הדיגיטלי נגנב מהקורבן, ועלה חשד לביצוע עבירות של חדירה למחשב, גניבה והלבנת הון. בסיום החקירה הועברו החומרים לפרקליטות. המשטרה הודיעה כי היא "תמשיך לפעול במרחב הדיגיטלי בכל האמצעים העומדים לרשותה, וזאת על-מנת להגן על האזרחים הנורמטיביים שנמצאים שם".

*** חזקת החפות: המעורב בפרשה הוא בגדר חשוד בלבד במעשים המיוחסים לו. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, ולכן החשוד הוא בחזקת חף מפשע, כל עוד לא הורשע בדין .

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully