וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה חשפה: עובדים באמזון מפוטרים באופן אוטומטי

28.4.2019 / 14:01

תשובת ענקית הסחר לעובד שהתלונן על פיטוריו זרקה אור על מערך הפיקוח של החברה על קצב העבודה של עובדי מרכזי החלוקה. המערכת עוקבת אחרי קצב העבודה של כל עובד ועובד ומנפיקה אזהרות ופיטורים ללא מעורבות מנהלים

מחסן של אמאזון בגרמניה. ShutterStock
מרכז של אמזון/ShutterStock

לא מעט כבר פורסם בעבר על תנאי העבודה הבעייתיים במרכזי החלוקה של ענקית הסחר האלקטרוני אמזון, אך מסמכים שהגיעו לידי אתר הטכנולוגיה האמריקני The Verge מצביעים על תמונה אפלה אף יותר. עובדי המחסנים נדרשים לעמוד בקצב אריזה גבוה, לעיתים של מאות אריזות בשעה. על פי המסמכים שפורסמו תהליך המעקב והפיטורין של עובדים שלא עומדים בייעדים הוא אוטומטי.

במכתב, החתום על ידי עורך דין המייצג את אמזון נכתב כי החברה פיטרה בצורה זו מאות עובדים בתקופה שבין אוגוסט 2017 לספטמבר 2018. על פי דובר מטעם החברה מדובר במספר של כ-300 עובדים.

"מפוקחים על ידי רובוטים"

מרכז החלוקה המדובר הוא המרכז בבולטימור בו מועסקים כ-2,500 עובדים, כך שפיטורים אלה מייצגים קצב של פיטורי 10% ממצבת העובדים בשנה. אם קצב זה תקף בכלל מערך מרכזי בחלוקה של החברה המעסיק כ-125 אלף עובדים ב-75 מרכזים ברחבי צפון אמריקה - מדובר על אלפי עובדים המפוטרים מדי שנה כתוצאה מאי עמידה בקצב.

המסמכים מראים גם עד כמה עמוקה האוטומציה של התהליך. "המערכות של אמזון עוקבת אחרי המספרים של כל עובד בנפרד", נכתב במכתב. "המערכת מנפיקה אזהרות או הודעות פיטורים ללא מעורבות מצד הממונים". יצויין, כי בחברה אומרים שהממונים יכולים למנוע את המהלך.

מבקרים של אמזון טוענים כי מדובר במערכת שרואה מספרים ולא אנשים. "עובדים מספרים באופן קבוע כי מתייחסים אליהם כרובוטים בעיקר בגלל שהם מפוקחים על ידי רובוטים", אומרת סטייסי מיטשל, אחת ממנהלות "המכון להסתמכות עצמית מקומית" (the Institute for Local Self-Reliance), אחת מהמבקרות הבולטות של אמזון.

לדברי החברה מדובר בתהליך שנועד לשמור על סטנדרטי עבודה גבוהים וכי הם מעלים את התפוקה הנדרשת רק עם 75% מהעובדים עומדים בה. לדברי החברה 5% התחתונים של העובדים מועברים ל"תוכנית אימון" וחלק מתהליך הפיטורין כולל גם אפשרות ערעור.

"כ-300 עובדים פוטרו מהמרכז בבולטימור בתקופה המדוברת", אמר דובר של החברה. "באופן כללי מספר הפיטורים פחת במהלך השנתיים האחרונות במרכז הזה בפרט ובכל המערך בכלל".

מכתב זה פורסם במהלך הליך משפטי המתנהל בין אמזון לעובד לשעבר הטוען כי פוטר לאחר שהשתתף בפעולות מחאה לגיטימיות ומוגנות בחוק. החברה טענה כי הוא פוטר, כמו רבים אחרים, לאחר שלא עמד ביעדי האריזה. "אמזון מפטרת עובדים באופן קבוע לאחר שלא הצליחו לעמוד ביעדים. העובד פוטר מאותה סיבה ללא קשר לפעילותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully