וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה שבנק ג'יי. פי. מורגן מחרים בגלל הומופוביה

30.4.2019 / 8:22

ג'יי. פי. מורגן ושורה מתארכת של בנקים אוסרים על עובדיהם לשהות במהלך נסיעותיהם העסקיות בבתי מלון בבעלות סולטן ברוניי. הממלכה הדרום-מזרח אסיאנית אישרה לאחרונה חוקים שמטילים עונש מוות בסקילה על אנשים קיימו יחסי מין הומוסקסואליים או יחסי מין מחוץ לנישואים

סולטן ברוניי ביום העצמאות, 2018. רויטרס
חסנאל בלקיה, סולטן ברוניי/רויטרס

מספר הולך וגדל של בנקים רב-לאומיים אוסרים על עובדיהם לשהות במהלך נסיעות עסקיות בבתי מלון שנמצאים בבעלות סולטן ברוניי, הממלכה שמטילה עונש מוות על הומוסקסואליות וניאוף.

ג'יי. פי. מורגן, גולדמן זאקס ובנקים אחרים - שננזפו בידי מפורסמים כמו אלטון ג'ון, ג'ורג' קלוני ואלן דג'נרס - אסרו על עובדיהם לשהות הנכסים שנמצאים בבעלות קבוצת בתי המלון דורצ'סטר קולקשן, שאותה מפעילה רשות ההשקעות של ברוניי. ברשימת בתי המלון המוחרמים נמצאים מותגי יוקרה כמו מלון בוורלי הילס ומלון בל-אייר בלוס אנג'לס, וכן מלונות דורצ'סטר ו-45 Park Lane בלונדון. פייננשל טיימס היה הראשון לפרסם ידיעה זו.

אחד מדוברי ג'יי. פי. מורגן אישר את הידיעה בראיון ל-CNBC, אך סירב לפרט.

במועד מוקדם יותר החודש הכריז דויטשה בנק שהוא מחרים את הנכסים בבעלות ברוניי לאות תמיכה בזכויות הלהט"בים. גולדמן זאקס ובנק אוף אמריקה אישרו ל-CNBC כי חדלו להשתמש בבתי המלון של דורצ'סטר גרופ. סיטיגרופ, ג'פריס, מורגן סטנלי ונומורה אסרו גם הם על עובדיהם לשהות שתשעת מלונות היוקרה שבבעלות המדינה המזרח-אסיאנית הקטנה, על פי פייננשל ניוז נטוורק.

"החוקים החדשים שהשיקה ברוניי מפירים את זכויות האדם הבסיסיות ביותר, ולדעתנו חובתנו כחברה לפעול נגדם", נאמר בהודעה שפרסם סטיוארט לואיס, סמנכ"ל סיכונים וחבר מועצת המנהלים של דויטשה בנק. "אנו גאים לתמוך בזכויות הלהט"בים ברחבי העולם, ובמסגרת מדיניות זו אנו בוחנים באופן שגרתי את שותפויותינו העסקיות כדי לוודא שאן עולות בקנה אחד עם עקרון זה".

במועד מוקדם יותר החודש השיקה ברוניי חוקים שמטילים עונש מוות בסקילה על המורשעים בניאוף, אונס, מעשי סדום, [יחסי מין מחוץ לנישואים זה ניאוף, שכבר הופיע לכן הושמט מהתרגום], שוד, והעלבה או הכפשה של הנביא מוחמד נאסרו גם הם, וגם העונש בגין עבירות אלה הוא מוות בסקילה. מאז ומתמיד היתה ההומוסקסואליות לא-חוקית במדינה הקטנה ועתירת הנפט, אך החוקים האסלאמיים החדשים והמחמירים יותר כוללים עונש מוות בגינה.

בתגובה להכרזות החרם פרסמה דורצ'סטר קולקשן הודעה שבה נאמר: "אנו מבינים את זעמם ותסכולם של האנשים, אך מדובר בסוגיה פוליטית ודתית שהמאבק עליה אינו צריך להשפיע על בתי המלון שלנו ועל 3,630 עובדינו".

ג'ורג' קלוני והזמר אלטון ג'ון קראו לתאגידים להחרים את בתי המלון. בטור דעה שהתפרסם בחודש שעבר ב-Deadline כתב קלוני: למרות שלא ניתן לעשות שיימינג ל"משטרים רצחניים", נותן "לעשות שיימינג לבנקים, לאנשי פיננסים ולמוסדות שעושים עמם עסקים ובוחרים לעצום עיניים".

גם האו"ם גינה את החוקים החדשים בברוניי. נציבת האו"ם לזכויות האדם, מישל בכלט, אמרה כי מדובר בעונשים אכזריים ולא-אנושיים שמפירים את חוקי זכויות האדם הבינלאומיים., לדברי אמנסטי אינטרנשיונל, הוכרזו יחסי מין הומוסקסואליים כפשע ב-72 מדינות, והם נושאים עונש מוות ב-8 ממדינות אלה, כולל סעודיה.

עם זאת, בראיון שנערך לאחרונה עם מנהיג ברוניי, הסולטן המיליארדר חסן אל-בולקיה, שהונו נאמד ב-20 מיליארד דולר, קרא הסולטן לחינוך אסלאמי "חזק יותר" במדינה, לדברי סוכנות הידיעות הצרפתית. הסולטן שולט בברוניי מאז 1967.

  • עוד באותו נושא:
  • ברוניי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully