וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הקניונים נופלות על רקע כניסת אמזון לישראל

30.4.2019 / 12:35

מדד ת"א-90 יורד 0.5%, מדד ת"א-125 מאבד 0.2% ות"א-35 יורד 0.1% מגמה מעורבת במסחר באירופה המסחר בוול סטריט ובאירופה ננעל אתמול בעליות קלות טבע צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון הראשון ביום חמישי השבוע

קניון עזריאלי ראשלצ. הילה ציאון, מערכת וואלה! NEWS
קניון עזראילי/מערכת וואלה! NEWS, הילה ציאון

12:35

המסחר בתל אביב מתנהל בירידות בהמשך לירידות שנרשמו אתמול. מדדי ת"א-35 ת"א-125 רושמים ירידות של עד 0.65%. מניות הקניונים יורדות בעקבות הדיווחים כי אמזון נכנסת לישראל. מליסרון יורדת ב-3%, ביג יורדת ב-2.6%, עזריאלי רושמת ירידות של יותר מ-3%. גם מניות האופנה גולף ופוקס נסחרות תחת לחץ.

מנהלת מחלקת המחקר בבית ההשקעות פסגות, אילנית שרף, התייחסה היום לדיווחים לפיהם פנתה אמזון לגופים מקומיים בהצעה שישווקו את מרכולתם באתר אמזון הישראלי: "תהליך כניסתה לישראל של אמזון יתבצע להערכתנו בשלבים ויכלול את הרחבת הפלטפורמה בעתיד. התוצאה תהיה הגברת התחרות בתחום הקמעונאות בארץ לצד הגברת המודעות לאונליין. בסופו של דבר, תיתכן פגיעה במרכזי המסחר בישראל וגם בקמעונאיות המקומיות. גם אם הן השכילו להקים פלטפורמה משל עצמן, חלקן סובלות כבר היום מהגברת התחרות".

"אין מניעה כי גם רשתות גדולות ישווקו באמצעות אמזון את מרכולתם", המשיכה שרף. "פתיחת האפשרות הזו תגביר את מודעות הצרכן המקומי לרכישות ברשת, ותוביל לעלייה בשיעורי הצמיחה בשנים הבאות. כבר היום אנו עדים להתפתחות וצמיחה דו ספרתית ברכישות אונליין של הישראלים. עדיין מדובר בהיקף רכישות שאינו עולה על 15% מסך הצריכה המקומית (הערכות הן לכ-12% בשנת 2018)".

מדד הבנקים עולה. מדדי הביומד, הנפט וגז, הטכנולוגיה והתקשורת רושמים ירידות.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-360 מיליון שקל בלבד.

10:20

מניות הקניונים עזריאלי, מליסרון וביג מאבדות כעת 3%, זאת על רקע הדיווח כי ענקית הקמעונאות האמריקאית, אמזון, תיכנס לשוק הישראלי.

09:50

המסחר בבורסת תל אביב נפתח בירידות שערים. כך, מדד ת"א-90 יורד 0.5%, מדד ת"א-125 125 מאבד 0.2% ות"א-35 יורד 0.1%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

07:00

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח הבוקר (ג') לאחר נעילה שלילית אתמול: מדד ת"א-35 איבד 0.4%, ת"א-90 ירד 0.8% ומדד הבנקים איבד 0.5%. מניית פועלים עלתה 0.5% על רקע העלאת המלצה, מנגד מניות הבנקים דיסקונט, לאומי ומזרחי טפחות איבדו יותר מ-1% כ"א.

מניית טבע ירדה ב-1.8%. החברה צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון הראשון ביום חמישי השבוע.

טאואר עלתה ב-1.44%, אלביט מערכות קפצה ב-2%, מנגד מניית עזריאלי איבדה 1.86%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם אתמול ב-1.16 מיליארד שקל.

איש העסקים גד זאבי, שמנסה לרכוש את גרעין השליטה בקבוצת התקשורת בזק , איים אתמול לתבוע את קרן סרצ'לייט האמריקאית שמתחרה גם היא על רכישת השליטה. לפי מכתב התראה ששלחו עורכי דינו, "במהלך הימים האחרונים התקבלו אצל מרשינו ידיעות מבוססות לפיהן קבוצת סרצ'לייט באמצעות יועציה ונציגיה השונים, מנסה ליצור מצג שווא לפיו התקבל אצלה מידע ממשרד התקשורת שמר זאבי לא יוכל לקבל היתר שליטה בבזק".

חברת הקנאביס הוותיקה שיח הודיעה אתמול כי היא מתכננת להתמזג עם השלד הבורסאי ביונד טיים . מניית ביונד טיים הייתה בהקפאת מסחר אתמול, כשהיא משקפת לחברה שווי שוק של כ-4.9 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • קניונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully