וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגעתם לגיל: כך תוכלו לבחור נכון את הדיור המוגן

איריס שדה פרידמן

1.5.2019 / 14:28

מעבר לדיור מוגן הוא מהלך הדורש השקעה כספית רצינית. מה מספק המתחם? האם הוא נגיש ומותאם לצרכים שלכם? אלה הדברים שכדאי לכם לבדוק

שתי נשים מבוגרות שותות קפה. ShutterStock
פנסיה/ShutterStock

העלות הכספית שכרוכה במעבר לדיון מוגן הופכת את ההחלטה לאחת מהמהותיות ביותר בחיים. אומנם, אין מדובר על רכישת נכס אך לאור כובד המשקל הפיננסי, חשוב לבדוק ברצינות ובתשומת לב שורה ארוכה של היבטים שלעיתים אינם מקבלים את המשקל הראוי במערך השיקולים של הצרכן. להלן כל השיקולים שיש להכניס לתוך המשוואה בטרם קבלת ההחלטה.

בדקו את הנכס כפי שהייתם עושים לו הייתם רוכשים אותו

בשונה מרכישת דירה, שבה רבים מסתייעים בחברות שבודקות את תקינות הנכס, כשמתכננים לעבור לדיור מוגן הלקוח נדרש לבחון זאת בעצמו. כשבוחנים את הדירה צריך לבדוק את הדברים האלה: איכות הצבע והטיח, החיפויים הפנימיים, הריצוף, הדלתות והחלונות, הכלים הסניטרים, האינסטלציה והחשמל. כשבודקים את המשקופים יש לשים לב לפתיחה ולסגירה של החלונות, הדלתות והתריסים וגם לבחון את סוגיית הרטיבות, התנפחות שכבת הטיח, כתמי המים או ריח העובש, כל אחד מאלה יכולים להעיד על נזק פנימי של מים שיכול להחמיר עם הזמן ולגרום לסבל רב ובמקרים חמורים - גם לבעיות רפואיות.

כמו כן, יש לבחון את רמת הניקיון והתחזוקה של השטחים המשותפים הכוללים את החלונות והמדרגות, המעקים והמסעדים, וכן גם החצר, הגינה, השבילים וחדרי האשפה. חשוב שלא לבדוק רק את הכניסה למסעדת הבית, אלא גם את צורת ההגשה והמגוון, ומומלץ גם להיכנס למטבח המסעדה כדי לבחון את רמת התברואה. לפני ההחלטה על המעבר חשוב להיפגש עם הדיירים שבמתחם, כך אפשר יהיה לחוות מקרוב את שביעות רצונם מהשהות ומהמגורים.

בדיקה מעמיקה של מעטפת השירותים הרפואיים

חשוב שהדיור המוגן יספק שירותים רפואיים לדיירים, אך לא די בידיעה כי הוא אכן מספק שירותים כאלה, שכן יש לבחון את אופים והיקפם ביסודיות. חשוב שתהיה מחלקה רפואית, אך גם לבחון האם השירות שבה ניתן במשך כל שעות היממה, וכן את תדירות ביצוע הבדיקות, פרק הזמן שעובר עד שמתקבלות התוצאות ואת מדיניות הבאת התרופות לדיירים והטיפולים המגוונים שניתנים במקום.

עמדת חובשים נהפכה כמעט לסטנדרט בכל פרויקט דיור, אך יש לוודא כי היא פועלת גם בשבתות ובחגים. כמו כן, יש להתייחס למצבים שבהם הבריאות מדרדרת ולשאול עד לאיזה שלב תפקודי מוענק טיפול בדירת המגורים עצמה? האם אפשר יהיה להעסיק באופן פרטי עובד זר? האם קיימת מחלקה סיעודית בבית שתימנע ניתוק מהסביבה המוכרת? והאם קיימת במקום מחלקת דיור תומך?

עוד באותו נושא

בצלאל מכרה את הקמפוס הישן בהר הצופים תמורת כ-100 מיליון שקל

לכתבה המלאה

עוד פעם בינגו?

בשנים האחרונות עלתה המודעות לפעילויות הפנאי, וכיום אחד השיקולים המהותיים בבחירת דיור מוגן הוא מגוון ואיכות פעילויות הפנאי המוצעים לדיירים. כדי לברר את הנושא, יש לבקש את לוח התרבות שכולל את כל הפעילויות והחוגים. זה לא הזמן להתבייש - מומלץ להיכנס לספרייה ולבחון את היצע הספרים, וכך להבין היטב את מידת ההשקעה בתרבות ובתוכן שבמקום, שכן היו מקרים שבהם הדיירים גילו מאוחר מדי ולאחר שנדרשו לשלם סכומים גבוהים בעבור חוגים וסדנאות, לימודים ופעילויות כי המקום מספק בעיקר משחקי חברה ובינגו.

ניידות

ככל שהשנים עוברות רמת הניידות יורדת, ולכן חשוב לבחון האם קיימת בבית גישה נוחה ונגישה לשטחים הציבוריים, האם ההגעה ללובי, לחדרי החוגים, למסעדה ולאולמות האירועים כרוכה במסע מייגע או רק בלחיצת כפתור, שכן אי אפשר להשוות את רמת הפיקוח והנוחות שבמבנה אחד מרכזי לבית מפוזר ומבוזר.

מיקום. מיקום. מיקום

בדרך כלל מקובל לעבור בסמיכות לסביבה שבה התנהלו החיים, אם כי רבים בוחרים בדיור מוגן הסמוך למקום מגוריהם של אחד מהילדים, לרוב למקום מגוריו של הילד שהקשרים עמו הם הקרובים ביותר. אנחנו גם עדים למעבר ממקום מרוחק וקטן לעיר הגדולה מאחר שרוצים להתגורר במרכז וליהנות גם ממנעמי העיר והסביבה.

לפני המעבר יש לברר לעומק, מה יש באזור? האם יש מרכז קהילתי, בית ספר, פארק או גינה ציבורית, מרכז קניות, מכולת שכונתית, האם המקום קרוב לבית חולים (חשוב מאוד בשעת הצורך), או לתחנת כיבוי אש שעלולה להרעיש כל היום. כל אלו יכולים להשפיע על איכות המגורים. בנוסף חשוב לבדוק את נושא התחבורה והחנייה כדי שהקרובים והחברים יוכלו לבקר בקלות ובנוחות.

איכות הצוות

אחד הגורמים החשובים אם לא החשובים ביותר הוא אנשי הצוות. מומלץ לבקש להיפגש עם אנשי הצוות ולהכיר אותם, וגם לשים לב לאופן שבו הם מדברים, האם הם נראים שמחים, ידידותיים? אפשר לשאול אותם כמה זמן הם עובדים במקום ולמה הם בחרו לעבוד עם בני הגיל השלישי, שכן אלה האנשים שידאגו לשגרת חייכם. אחרון חביב, בקשו להיפגש גם עם מנהל המקום.

הכותבת היא מנהלת מקצועית ברשת דיור מוגן עד 120

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully