וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחות טבע יפורסמו היום: צפי להכנסות של 4.38 מיליארד דולר

שירי חביב-ולדהורן

2.5.2019 / 9:21

בנוסף, תחזיות האנליסטים הן לרווח נקי Non-GAAP בגובה 58 סנט למניה ברבעון הראשון של 2019 גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח מדובר על ירידה ביחס לתוצאות שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קאר שולץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדוחות של ענקית התרופות טבע לרבעון הראשון של 2019 צפויים להתפרסם היום (ה') בצהריים, ותחזיות האנליסטים הן להכנסות של 4.38 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP בגובה 58 סנט למניה. גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח מדובר על ירידה ביחס לתוצאות שנרשמו ברבעון המקביל ב-2018.

נזכיר כי טבע צופה הכנסות של 17-17.4 מיליארד דולר בשנת 2019, ירידה של 8%-10% לעומת 2018, עם רווח נקי שנתי Non-GAAP של 2.2-2.5 דולר למניה.

2019 אמורה להיות שנת השפל של טבע, והחל מהשנה הבאה הצפי הוא להתאוששות מסוימת. כשטבע פרסמה את התחזית השנתית ברבעון הקודם, השוק קיבל אותה באכזבה רבה, והמניה צנחה.

עיקר הדאגה נובעת מההתכווצות הצפויה ב-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) מ-5.3 מיליארד דולר ב-2018 ל-4.4-4.8 מיליארד דולר בשנה; וצפי לתזרים חופשי של 1.6-2 מיליארד דולר, ירידה מ-3.7 מיליארד דולר ב-2018. נתונים אלה מעיבים על מאמציה של טבע להפחית את החוב הגדול שלה, שבסוף הרבעון הקודם עמד על 28.9 מיליארד דולר (27.1 מיליארד דולר חוב נטו).

בדומה לרבעונים הקודמים, גם ברבעון הנוכחי יצפו המשקיעים בעיקר לעדכונים הנוגעים להתקדמות בתוכנית ההתייעלות של טבע ובקצב הפחתת החוב שלה, וכן לעדכונים על החדירה לשוק של התרופה Ajovy - התרופה המקורית החדשה של טבע לטיפול במיגרנה, שאמורה להיות מנוע צמיחה לחברה בשנים הקרובות. זאת, על רקע המשך השחיקה בקופקסון, התרופה המקורית של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, שמתמודדת עם תחרות גנרית והגברת לחצי המחירים בשוק. במקביל יהיה מעניין לשמוע מה רואה טבע בשוק הגנרי בארה"ב, שסבל מלחצי מחירים קשים בשנים האחרונות, אך בחברה ציינו ברבעונים קודמים כי הם מזהים התייצבות בשוק.

מניית טבע נמצאת בתקופה האחרונה במומנטום שלילי ואיבדה כ-24% מערכה מאז סוף ינואר.

בקרדיט סוויס ציינו לאחרונה כי טבע ממשיכה להתקדם בתוכנית ההתייעלות שלה, אך מנייתה נחלשת בשל מספר סיבות: המשך הלחצים בעסקים הגנריים של טבע, ספקות סביב יכולת החברה לחזור לצמיחה החל מ-2020 וחששות המשקיעים בנוגע לעלויות הצפויות של התביעות בנוגע לאופיואידים.

לנושא זה התייחס גם סטיבן טפר, אנליסט הפארמה והביומד של אי.בי.אי, כשכתב בתחילת השבוע כי "נושא נוסף שצפוי לעלות קשור לתביעות השונות שמתנהלות נגד החברה, ובראשן התביעה מול מספר חברות (וביניהן גם טבע) שהיו מעורבות לכאורה בשיווק אגרסיבי של תרופות נגד כאב ממשפחת האופיואידים. תרופות שגורמות להתמכרות, למקרים רבים של מוות ולמכת מדינה ברחבי ארה"ב, נושא שתרם בחודש האחרון למומנטום השלילי במניה".

מנגד, טפר הזכיר את ההתאוששות המסוימת במניה בשבוע שעבר על רקע השקות גנריות ואישורי שיווק לשלוש תרופות. אתמול (ד') הודיעה טבע על השקת תרופה גנרית נוספת בארה"ב, Letairis, לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי. מכירות התרופה המקורית בארה"ב הסתכמו ב-247 מיליון דולר בשנה.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully