וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירושלמי שבגיל 32 כבר ניהל חברה בשווי 7 מיליארד דולר: לארי קינג בראיון עם יוסי אבו

בשיתוף לארי קינג וחברת האחזקות, בשיתוף לארי קינג אחזקות

8.5.2019 / 8:00

לרגל יום העצמאות ממשיכים לארי קינג ונשיא החברה הישראלי שלו ניב יעקובי בפרויקט המיוחד שלהם לקידום תדמית מדינת ישראל בחו"ל. והפעם בסדרה של ראיונות עם אישים מובילים במשק בשיתוף עם וואלה! NEWS, שיחה עם מנכ"ל דלק קידוחים שמשרטט את עתיד המדינה מבחינה אנרגטית

צילום והפקה: לארי קינג וחברת האחזקות

יוסי אבו, כיום בן 41, מכהן מזה 9 שנים כמנכ"ל דלק קידוחים - שותפות הגז הטבעי הישראלית אשר חתומה על תגליות הגז הטבעי הגדולות במדינה, ביניהן תמר ולוויתן, אשר שינו לחלוטין את הדרך בה אנו צורכים אנרגיה בישראל, סייעו להעביר את המדינה למצב של עצמאות אנרגטית כמעט מוחלטת ואפשרו מעבר התעשייה וייצור החשמל והתחבורה לאנרגיה יעילה, נקייה וזולה יותר.

לארי קינג, מגיש CNN היהודי-אמריקאי השיק פרויקט הסברה על צדדיה היפים של המדינה, בשיתוף עם וואלה! NEWS, ובמסגרת סדרת הראיונות עם אישים מובילים אשר משנים את פני המדינה, הוא שוחח עם אבו על החוויה של הובלת משא ומתן מול שכנותינו הערביות, על שיתופי הפעולה האזוריים סביב מכירת הגז הישראלי ומה עומד לנגד עיניו בכל בוקר מחדש.

"מאז שנות החמישים ישראל מחפשת גז טבעי לאורך החופים ולאחרונה גילינו שיש לנו הרבה מרבצי גז", מספר אבו, "מאגר תמר ב-2009 הפך את ישראל לעצמאית מבחינה אנרגטית ואילו מאגר לווייתן הגדול אפשר לישראל להפוך ליצואנית. אני למדתי משפטים וכלכלה אבל השנים והניסיון הפכו אותי ל'כמעט גיאולוג' כשמדובר בנושא".

"מצאנו את הדרכים ליצור מצב של win-win ולעשות עסקים לשכנים שלנו בירדן ובמצרים", מוסיף אבו. "בסופו של דבר כולנו בני אדם. אם גז טבעי שהוא מקור אנרגיה זול ונקי יכול להגיע לתעשייה ולחברת החשמל בירדן ובמצרים, גם לשכנים שלנו תהיה פרספקטיבה אחרת באשר למציאות".

"אני בן לעולים ממרוקו ומכך למדתי להעריך סתגלנות", מספר אבו על האופן שבו העבר וההווה האישיים שלו מסייעים לו לשנות את פני העתיד. "ההורים שלי באו מרקע שונה ועמדו באתגרים רבים וכתוצאה מכך הרווחתי כישורים חברתיים שעוזרים לי מדי יום בקשר שלי עם אנשים בישראל ומחוצה לה ולגרום לכולם להרוויח משהו מפעולה משותפת".

"אני מאוד אופטימי בקשר לעתיד", מסכם אבו, "הפלסטינים יכולים להגיע למצב שבו יש בבעלותם אמצעים לייצור אנרגיה וחשמל לעם שלהם וזה ישפר את חייהם, זה יכול לעזור לכולנו ליצור סביבה יותר שקטה. ישראל בעוד 20 שנה תהיה עצמאית מבחינה אנרגטית ויצואנית של גז, כולל דלק, ונוכל לייצא אנרגיה לסביבה הקרובה כמו יוון וקפריסין אבל גם למקומות רחוקים יותר. מצריים תהיה שחקן המפתח האזורי והאב אזורי וישראל תהיה לצדה בתחום".

לארי קינג ולארי קינג ונשיא חבת האחזקות ניב יעקובי. J.P,
לארי קינג ונשיא חברת האחזקות ניב יעקובי/J.P
בשיתוף לארי קינג וחברת האחזקות, בשיתוף לארי קינג אחזקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully