וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע עקפה את תחזית הרווח למניה; ההכנסות ירדו ב-15% ברבעון

גיא בן סימון ושירי חביב ולדהורן

2.5.2019 / 14:00

ההכנסות של טבע נפלו במעט מתחת לתחזיות הרווח למניה הסתכם ב-60 סנט ברבעון הראשון - מעל לצפי המוקדם של האנליסטים בשוק טבע אישררה את התחזיות לשנת 2019 כולה הפחיתה את החוב בכ-300 מיליון דולר ברבעון המניה עולה 3% בטרום-מסחר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קאר שולץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת התרופות טבע הישראלית פרסמה היום (ה') את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, לפיהם ההכנסות ירדו ב-15% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-4.29 מיליארד דולר, והרווח למניה הסתכם ב-60 סנט ברבעון הראשון - מעל לתחזיות השוק ב-2 סנט. המניה עולה ב-3% בטרום מסחר בוול סטריט.

תחזיות האנליסטים היו להכנסות של 4.38 מיליארד דולר ורווח נקי (Non-GAAP) בגובה 58 סנט למניה. גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח מדובר על ירידה ביחס לתוצאות שנרשמו ברבעון המקביל ב-2018.

טבע מסבירה את הירידה בהכנסות נוכח התחרות הגנרית לקופקסון, התרופה לטרשת נפוצה, וכן על רקע הירידה בהכנסות מעסקי הגנרקיה בארה"ב.

טבע רשמה הפסד של 1 סנט למניה, על בסיס GAAP, ברקע למחיקה נוספת בגובה 489 מיליון דולר כתוצאה מרכישת אקטביס. מנגד, טבע הפחיתה את החוב בכ-300 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. בתוך כך, התזרים החופשי ברבעון הסתכם ב-360 מיליון דולר.

בנוסף, טבע אישררה את התחזיות לשנת 2019 כולה.

קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע אמר, "השנה השנייה של תכנית הרה-ארגון התחילה באופן מבטיח. אנו במסלול הנכון לעמוד ביעד של הפחתת בסיס העלויות ב- 3 מיליארד דולר עד סוף 2019, כאשר נכון להיום הופחתו 2.5 מיליארד דולר, וזאת במקביל להפחתת החוב שלנו. התמודדנו עם האובדן הצפוי של בלעדיות המוצרים המרכזיים COPAXONE ו-ProAir לתחרות גנרית. אנו ממוקדים בייצוב העסק הגנרי הגלובלי והבטחת הצלחת מנועי הצמיחה האורגניים AJOVY ו-AUSTEDO. שני המוצרים הללו ממשיכים לצבור מומנטום מאז השקתם ואנו מבצעים את ההשקעות הנחוצות כדי להביא אותם לשווקים מחוץ לארה"ב, תוך שאנו בוחנים אפשרויות להתוויות נוספות עבורם".

היום בשעה 15:00 תיערך שיחת משקיעים בהשתתפות המנכ"ל ומנהל הכספים של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully