וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מחירי האשלג והברום הקפיצה את רווחי כיל ב-41% ברבעון

קובי ישעיהו

7.5.2019 / 10:02

יצרנית הדשנים והמינרלים כיל, הנמצאת בשליטת ה חברה לישראל של עידן עופר, דיווחה הבוקר על רווח נקי של 139 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. המנכ"ל רביב צולר: "אני מאמין שהפתיחה החזקה של 2019 מציבה אותנו במסלול הנכון להשגת שנה נוספת של ביצועים חזקים"

רביב צולר. צילום: תמר מצפי, גלובס
מנכ"ל כיל רביב צולר/גלובס, צילום: תמר מצפי

יצרנית הדשנים והמינרלים כיל , הנמצאת בשליטת החברה לישראל של עידן עופר, דיווחה הבוקר (ג') על רווח נקי של 139 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. זאת, לעומת רווח נקי של 928 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אז רשמה החברה רווחי הון חד-פעמיים גדולים. את כיל מוביל המנכ"ל רביב צולר.

הרווח הנקי המתואם (ללא פריטים חד-פעמיים) עמד ברבעון האחרון על כ-150 מיליון דולר, עלייה של כ-41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בשורה העליונה הציגה כיל צמיחה של 0.8% במכירות שהגיעו לכ-1.415 מיליארד דולר ברבעון הראשון, והרווח התפעולי המתואם שלה צמח ב-59% והגיע לכ-241 מיליון דולר ברבעון.

בחברה מסבירים כי הגידול הרווח נבע בעיקר ממחירים גבוהים יותר של אשלג ומוצרים מבובסי ברום, עלייה בכמויות המכירה בשרשרת הערך של הברום ומנגד התייעלות והפחתת עלויות. אלה קוזזו באופן חלקי על-ידי עלייה בעלויות חומרי גלם.

מכירות חזקות של מוצרים תעשייתיים מבוססי ברום והגידול במכירות הכמותיות של דשני פוספט קיזזו ויותר מכך את הירידה בכמויות המכירה של אשלג, דשנים מיוחדים וחומצות.

הרווח המגזרי של כיל בתחום האשלג צמח ב-84% למרות ירידה של 8% בכמויות המכירה של אשלג, בין השאר עקב שיבושים ברכבת ישראל ומסיום פעילות ייצור האשלג באנגליה. זאת, על רקע עלייה של 33 דולר (13%) במחיר האשלג הממוצע שהחברה מוכרת ברבעון זה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-294 דולר לטון. הכנסות כיל ממגזר האשלג גדלו בכ-9% ברבעון והגיעו לכ-384 מיליון דולר.

במגזר המוצרים התעשייתיים של כיל (מוצרים מבוססי ברום) נרשמה צמיחה של 10.4% בהכנסות לרמה של כ-350 מיליון דולר. המגזר רשם שיא חדש ברווח תפעולי רבעוני, עם רווחיות תפעולית בשיעור של 28% מהמכירות, לעומת 21% ברבעון הראשון של 2018.

תזרים המזומנים התפעולי של החברה ברבעון הראשון הסתכם בכ-173 מיליון דולר, לעומת 36 מיליון דולר ברבעון המקביל. זאת, על רקע גידול ברווח הנקי (ללא רווחי הון), יחד עם תקבולי מזומנים גבוהים יותר מעסקאות בנגזרים וכן תשלומי מס נמוכים יותר.

החברה הודיעה כי תחלק במהלך חודש יוני לבעלי מניותיה דיבידנד בהיקף של 76 מיליון דולר.

המנכ"ל צולר ציין היום עם פרסום הדוחות כי "כיל רשמה פתיחת שנה חזקה ל 2019, עם צמיחה משמעותית ברווחיות בכל שרשרות המינרלים של החברה. הביצועים שלנו בולטים אף יותר לאור הפתיחה החלשה של העונה החקלאית בארה"ב, בברזיל ובישראל, אשר השפיעה לשלילה על כמויות מכירת הדשנים והובילה להמשך לחץ המחירים בשוק דשני הפוספט. אני מאמין שהפתיחה החזקה של 2019 מציבה אותנו במסלול הנכון להשגת שנה נוספת של ביצועים חזקים".

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully