וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטקוין בשיא של 8 חודשים למרות הצרות של בורסות הקריפטו

רועי קצירי

12.5.2019 / 7:14

אירועי השבוע החולף לא הפריעו לשער הביטקוין להמשיך לעלות עד מעל ל-7,300 דולר. בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, Binance, הצהירה שלקוחותיה לא ייפגעו מהפריצה, שבה האקרים גנבו ממנה יותר מ-40 מיליון דולר בביטקוין

ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין/ShutterStock

השבוע האחרון בשוק המטבעות הדיגיטליים התאפיין במגמה חיובית, עם התחזקות בולטת של המטבע המוביל בשוק, הביטקוין. אחרי רצף עליות שערים בשלושת החודשים החולפים וזינוק של יותר מ-80% מתחילת השנה, טיפס מחיר היום לפנות בוקר (א'), לראשונה מאז 5 בספטמבר 2018, מעל לרמה של 7,300 דולר. בשעות שלאחר מכן ירד מעט הביטקוין לרמה של 7,150 דולר - עדיין מחיר שיא של שמונה חודשים.

המחיר הנוכחי של הביטקוין (BTC), לאחר שעלה ביממה האחרונה ביותר מ-8% והשלים זינוק של 23% בשבוע החולף, משקף למטבע שווי שוק של יותר מ-126 מיליארד דולר - כ-59% מהשווי הכולל של שוק הקריפטו, המונה כ-2,170 מטבעות דיגיטליים.

במקום השני בשווי השוק שלו, בפער גדול מהביטקוין, ניצב את'ר (ETH), המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, ששערו עלה לפנות בוקר לשיא חצי-שנתי של כ-200 דולר, גם הוא לאחר זינוק שבועי של 18%.

סימני האביב של הביטקוין העסיקו לא מעט את המשתתפים הרבים שביקרו בשבוע שעבר בניו יורק לרגל שבוע הבלוקצ'יין השנתי, וגם את מי שיגיעו בשבוע הקרוב לכנס Consensus השנתי, שייערך גם הוא בניו יורק ונחשב לאירוע משמעותי עבור תעשיית הבלוקצ'יין ושוק הקריפטו.

מי שפחות התלהב מהתחזקות הביטקוין הוא חבר הקונגרס האמריקאי בראד שרמן מהמפלגה הדמוקרטית. ביום חמישי העלה שרמן בקונגרס הצעה להוציא את המטבעות הקריפטוגרפיים אל מחוץ לחוק בארה"ב. "היתרון היחיד שיש למטבע הקריפטו על הדולר הוא בסיוע להחלשתם של ארה"ב ושל שלטון החוק", אמר שרמן. הוא ציין גם כי ארגוני טרור כמו חמאס משתמשים במטבעות הקריפטו כדי לגייס תרומות לפעילותם.

בתגובה להצעתו של שרמן, כתב בסוף השבוע מתי גרינשפן, אנליסט בכיר של חברת ההשקעות eToro, כי "זה לא סוד שרוב המימון לקמפיין של שרמן הגיע ממי שעשויים להפסיד הכי הרבה אם תנועת הקריפטו תצליח". לדבריו, "הסיבה שהביטקוין נוצר היתה לייצר אלטרנטיבה לכסף ריבוני, הנשלט על ידי ממשלות ובנקים. עם זאת, זהו רק יתרון אמיתי אם הממשלות והבנקים אינם עושים עבודה טובה בקידום כלכלה חופשית והוגנת".

מי רוצה "לגלגל לאחור" את הבלוקצ'יין?

נראה כי הסוחרים בשוק המטבעות הדיגיטליים לא התרגשו במיוחד השבוע מהדיווח על הפריצה לבורסת הקריפטו הגדולה בעולם. ביום רביעי בלילה, כפי שפורסם באתר "גלובס", דיווחה בורסת Binance, שנוסדה בסין ופועלת כיום מיפן, כי האקרים פרצו לארנק "חם" שלה וגנבו ממנו 7,000 ביטקוין, בשווי של יותר מ-40 מיליון דולר. זוהי הפריצה הגדולה ביותר לבורסת קריפטו מאז הפריצה לבורסת קוינצ'ק היפנית בינואר 2018, שבה נגנבו מטבעות דיגיטליים בשווי של כחצי מיליארד דולר.

בארנק החם שנפרץ, הוחזקו 2% מכלל החזקות הביטקוין של בייננס. ארנקים "חמים" מחוברים לרשת, ולכן הם מטרה קלה יותר לפריצה לעומת ארנקים "קרים" להחזקת מטבעות קריפטו. בעקבות הפריצה הודיע ביום חמישי מנכ"ל בייננס, צ'אנגפנג זאו, הידוע בכינוי CZ, כי הבורסה תשתמש ברזרבות הביטקוין שלה כדי לוודא שאיש מלקוחותיה לא ייפגע. CZ אף העלה בציוץ טוויטר רעיון לבצע "גלגול לאחור" (rollback) של הבלוקצ'יין של ביטקוין כדי להשיב את המצב לקדמותו לפני הפריצה. ואולם, בעקבות התגובות השליליות מצד פעילים רבים בשוק, הרואים באפשרות כזאת פגיעה באופיו המבוזר של הביטקוין, מיהר מנכ"ל בייננס לסגת מהרעיון.

"הביטקוין מתיישר עם עונות השנה"

אירוע נוסף שעניין את שוק הקריפטו בשבוע החולף, היה ההכרזה של בורסת הקריפטו Bitfinex על כוונתה לגייס מיליארד דולר בהנפקת האסימון הדיגיטלי LEO. בסוף השבוע הודיעה ביטפינקס כי החליטה לבטל את ההנפקה הציבורית ולהסתפק במקומה במכירה פרטית של האסימונים למשקיעים כשירים, שאותה היא מצפה להשלים בשבוע הקרוב.

מכירת אסימוני LEO למשקיעים נועדה לכסות על חובותיה של ביטפינקס, לאחר פרשה סבוכה שעליה דווח לראשונה בסוף אפריל. במסגרת הפרשה, שעליה כתבנו גם ב"גלובס" בסוף החודש שעבר, נפתחה נגד ביטפינקס חקירה על ידי משרד התובע הכללי של ניו יורק. לטענת החוקרים, 850 מיליון דולר מכספי הבורסה אבדו, לאחר שהועברו לחברת Crypto Capital לצורך המרתם ממטבעות דיגיטליים לדולרים. ביטפינקס נחשדת כי לצורך כיסוי הגירעון, השתמשה ב-700 מיליון דולר מכספי העתודות המיועדים לגיבוי המטבע הדיגיטלי צמוד-הדולר Tether - מטבע "יציב" (stablecoin), שבאמצעותו מתנהל כיום יותר מ-70% מנפח המסחר העולמי בביטקוין. החברות המפעילות את ביטפינקס ו-Tether מוחזקות שתיהן על ידי חברת iFinex מהונג קונג.

מה שעשוי בעתיד לשפוך אור על הפרשה, הוא כתב אישום שהוגש בתחילת החודש בניו יורק בגין ניהול לכאורה של בנק מחתרתי עבור בורסות קריפטו על ידי שני נאשמים - רביד יוסף, ישראלית בת 36 מתל אביב, ורג'י פאולר, לשעבר מבעלי קבוצת הפוטבול מינסוטה ויקינגס. על פי משרד המשפטים האמריקאי, השניים ניהלו לכאורה בנק צללים, שפעל ללא רישיון בהעברת תשלומים של מאות מיליוני דולרים בעבור כמה בורסות קריפטו. ככל הנראה, מדובר גם בכספים שהועברו מביטפינקס לקריפטו קפיטל.

ביחס להנפקת אסימון LEO על ידי ביטפינקס בשבוע שעבר, כתב אנליסט הקריפטו יניב פלדמן בסקירתו השבועית: "עושה רושם שהשוק קיבל את כל האירוע די בקלות. אחרי שנפל ב-8% בסוף אפריל אחרי הודעת התובע הכללי של ניו יורק על החקירה, השוק התאושש במהירות ואף עלות לרמות גבוהות יותר מאשר לפני ההודעה".

לדברי פלדמן, "נראה כי הביטקוין מתיישר עם עונות השנה. מתחילת אפריל ראינו עלייה במחיר הביטקוין, לצד שרשרת אירועים שמצביעה על שינוי הסנטימנט בשוק. כמו באביב, עדיין יכול לרדת גשם, אבל כנראה שהשלג כבר מאחורינו. תגובת השוק לאירועים האחרונים הקשורים לביטפינקס ולבייננס היא הוכחה נוספת לכך שהחורף נגמר. השוק לא התעלם מהאירועים, אבל למד לתמחר אותם בערך נקוב מהר למדי, במקום להגיב בפחד, אי-ודאות וספק (FUD), כפי שהתרגלנו לראות בשנים קודמות".

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully