וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק: עסקת הענק במפרץ מקסיקו מבוטלת

קובי ישעיהו

12.5.2019 / 12:38

זאת לאחר שאחת השותפות בשדה הפעילה זכות סירוב והודיעה כי בכוונתה לרכוש את הזכויות. שווי עסקת הענק לרכישת 22.5% מהזכויות בשדה סיזר טונגה במפרץ מקסיקו עמד על כ-965 מיליון דולר

יצחק תשובה, במחאת הדיור, ככר המדינה תל אביב, 3 בספטמבר 2011. ראובן קסטרו
יצחק תשובה/ראובן קסטרו

מניית קבוצת דלק רושמת ירידה של כ-1% בבורסה לאחר שהחברה הודיעה הבוקר (א') כי עסקת הענק לרכישת 22.5% מהזכויות בשדה סיזר טונגה במפרץ מקסיקו בכ-965 מיליון דולר מבוטלת. זאת לאחר שאחת השותפות בשדה הפעילה זכות סירוב והודיעה כי בכוונתה לרכוש את הזכויות.

בעקבות ההודעה תקבל החברה הבת של דלק בחזרה פיקדון שהפקידה בסך של 50 מיליון דולר.

על העסקה המתגבשת דיווחה דלק לפני כחודש. אז הודיעה החברה כי חתמה על הסכם לרכישת כ-22.5% מהזכויות במאגר הנפט הפעיל סיזר טונגה (Caesar Tonga), מידי ענקית האנרגיה של.

המאגר, אשר נמצא במפרץ מקסיקו כ-300 ק"מ דרומית ללואיזיאנה ובעומק ים של כ-1,500 מטרים, מפיק מ-8 בארות - בקצב הפקה ממוצע של כ-71 אלף חביות (שווה ערך) ליום ב-2019. הבארות מחוברות במערכת צינורות תת ימית לפלטפורמה מפיקה, המזרימה את הנפט והגז לחופי לואיזיאנה וטקסס, כך שעלויות ההפקה מהמאגר נמוכות יחסית.

מלבד Shell מחזיקות במאגר אנאדרקו (Anadarko), שמשמשת גם כמפעיל של המאגר ומחזיקה 33.75% ממנו, אקווינור (Equinor), עם החזקה של 23.5%, ושברון (Chevron), המחזיקה 20.25% מהמאגר.

כעת, כאמור, דיווחה החברה כי אחת השותפות הפעילה את זכות הסירוב שלה ולכן העסקה מבוטלת.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully