וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: בר רפאלי תשלם בישראל מס של כ-8 מיליון שקל

אלה לוי-וינריב

12.5.2019 / 15:11

ביהמ"ש התיר לפרסום את פסק הדין המלא הדוחה את ערעור המס של הדוגמנית בר רפאלי. לאחרונה קבע ביהמ"ש קבע כי רפאלי תשלם מס בישראל על הכנסות בהיקף עשרות מיליוני שקלים בחו"ל בשנים 2009 ו-2010, ואולם עד כה לא ניתן היה לחשוף את סכום המס שעליה לשלם

בר רפאלי. GettyImages
בר רפאלי/GettyImages

בית המשפט המחוזי מרכז התיר היום (א') לפרסום את פסק הדין המלא הדוחה את ערעור המס של הדוגמנית הישראלית-בינלאומית בר רפאלי. כפי שדווח ב"גלובס" לפני כשבועיים וחצי, בית המשפט קבע כי בר רפאלי תשלם מס בישראל על הכנסות בהיקף עשרות מיליוני שקלים בחו"ל בשנים 2009 ו-2010, ואולם עד כה לא ניתן היה לחשוף את סכום המס שעל רפאלי לשלם.

היום התיר בית המשפט לפרסם כי על רפאלי לשלם כ-8 מיליון שקל מס בגין השנתיים שהיו במחלוקת. בנוסף, בית המשפט חייב את רפאלי בהוצאות משפט בסך 120,000 שקל.

ביחס להכנסותיה של רפאלי ציין בית המשפט כי "בהתאם לשומה שהוצאה למערערת (בר רפאלי, א' ל"ו), נוספה לה הכנסה חייבת בסך של 8,593,955 שקל בשנת 2009 ובסך של 7,860,987 שקל בשנת 2010".

רפאלי ביקשה שלא להתיר לפרסום את סכום הכנסותיה ואת שמות העדים שהעידו בערעור, אך בית המשפט דחה את בקשתה והתיר לפרסום את פסק הדין במלואו.

בכך קיבל בית המשפט את עמדת פקיד שומה כפר-סבא ברשות המסים, אשר יוצג על-ידי עורכי הדין אריק ליס ורויטל בן דוד מהמחלקה הפיסקאלית בפרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי).

רפאלי מתכוונת לערער על פסק הדין ואף שכרה את שירותיו של עו"ד פיני רובין, מומחה מס מוביל וראש משרד גורניצקי, לצורך הערעור.

ההכרעה בזירה האזרחית הצטרפה להחלטת פרקליטות מיסוי וכלכלה להעמיד לדין פלילי את בר רפאלי והוריה ציפי ורפי רפאלי, בכפוף לשימוע, בעבירות מס, בגין אותן הכנסות בחו"ל.

פרשת בר רפאלי סובבת סביב טענות להעלמות מס לכאורה בהיקף עשרות מיליוני שקלים ותרמית לכאורה שביצעה הדוגמנית כלפי המדינה במשך כ-4 שנים, בין השנים 2009-2012. חקירת הפרשה החלה במשרדי החקירות פקיד שומה תל-אביב ברשות המסים.

סיפור המסגרת לחשדות נגד רפאלי הוא היותה דוגמנית ישראלית שפרצה את גבולות ישראל וטיפחה קריירת דוגמנית בינלאומית. סביב המסגרת הזו החלו לצוף שאלות בנוגע להכנסותיה - בהיקף עשרות מיליוני שקלים - ואיזו מדינה תהנה מהמס עליהן.

בית המשפט המחוזי קבע בפסק דינו כי בשנות המס 2009-2010 המערערת הייתה תושבת ישראל, כך שעליה לשלם מס בישראל בגין הכנסותיה באותן השנים. לאחר בחינת מכלול זיקותיה של הדוגמנית לישראל, נקבע על בסיסן כי היא הייתה תושבת ישראל בשנות השומה, ואף הסכם פשרה לשנים קודמות בו ניסתה המערערת לאחוז לא שינה את התוצאה.

עוד נקבע בפסק הדין כי רפאלי שהתה בישראל 185 ימים בשנת המס 2009 ו-131 ימים בשנת המס 2010, ועל כן התקיימה "חזקת הימים" (חזקה הקובעת כי מעל מספר ימי שהות בישראל הנך תושב ישראל) בשנת המס 2009.

עוד נקבע כי בשנים 2006-2012 (לגבי שאר השנים אין מחלוקת כי היא תושבת ישראל) שהתה רפאלי פרק זמן ממוצע נכבד של 146 ימים בישראל בכל שנה.

בית המשפט קבע כי "המבחן המהותי לשם קביעת מרכז חייו של הנישום בוחן פרמטרים איכותיים, לאמור מכלול קשריו המשפחתיים, הכלכליים והחברתיים של הנישום", וציין כי בראשית התקופה שימש בית הוריה של רפאלי בהוד-השרון כבית קבע, ולאחר מכן בית הקבע שלה היה דירה שכורה במגדלי Yoo. בחודשים האחרונים לתקופה השומה עברה רפאלי לדירה שכורה אחרת במגדלי W, אשר אף היא שימשה רק אותה.

עוד נקבע כי לרפאלי הייתה שליטה על הנעשה בבתים אלה, וכי שימושה בהם נשא אופי "ביתי" תוך ניהול שגרת חיים. בתים אלה שימשו עוגן לנסיעותיה לחו"ל.

בית המשפט דחה את הטענה כי ביתו של ליאונרדו דיקפריו בארה"ב שימש בית קבע לרפאלי, וקבע כי על אף קיומה של מערכת יחסים זוגית עם השחקן ההוליוודי, אין בכך להסיט את מרכז חייה מחוץ לישראל.

באשר לזיקותיה הכלכליות של רפאלי, מקום עיסוקה העיקרי והכנסותיה מדוגמנות, נקבע כי היא עבדה במדינות שונות בעולם וקיבלה את רוב הכנסתה בחברה רשומה בקפריסין אשר נחשבת תושבת ישראל, שכן השליטה והניהול בה מישראל.

עוד נקבע כי רפאלי החזיקה במניות בחברה הרשומה בקפריסין אשר היא תושבת ישראל לצורכי מס; החזיקה במספר רכבים בדירה בפרויקט בלו בתל-אביב שנרשמה על-שם אימה, ציפי רפאלי, אך נרכשה על-ידי הדוגמנית והייתה מיועדת לשמש למגוריה; והיא גם השתמשה בכרטיס אשראי ישראלי.

בעקבות גרסתה המתחמקת של רפאלי קבע בית המשפט כי קיים קושי לתת אמון מלא בגרסה.

עוד עסק פסק הדין בהכנסות של הדוגמנית מפרסום יחסי ציבור בגין קבלת דירות למגורים במגדלי Yoo ו-W, ונקבע כי הוכח שהחברות שהיו בעלות הזכויות בפרויקטים Yoo ו-W, חבס וקנדה ישראל, שילמו עבור הדוגמנית את דמי השכירות בדירות בהן היא התגוררה, בתמורה לפרסום מגוריה שם. בית המשפט דחה את הטענה לפיה התשלום במגדלי Yoo נעשה ללא ידיעתה של רפאלי, תוך שהוא קובע כי הטענה לא הוכחה ואף מנוגדת לשכל הישר.

ביחס לעדים מטעם הדוגמנית ציין בית המשפט כי הם שינו את גרסתם בבית המשפט לעומת חקירתם ברשות המסים.

מעורכי הדין פנחס רובין ושגית אוחנה-לבנה ממשרד גורניצקי ושות' נמסר כי הם סבורים שיש מקום לערעור, מחמת עמדות משפטיות של בית המשפט המחוזי שטעונות ביקורת שיפוטית נוספת מערכאה שיפוטית גבוהה יותר. טענת עורכי הדין תהיה כי מרכז חייה ועסקיה של רפאלי בשנות המס הרלוונטיות היה מחוץ לישראל, לא כל שכן בהיותה בת זוגו הקבועה של ליאונרדו דיקפריו לאורך שנים.

*** חזקת החפות: בר רפאלי, ציפי רפאלי ורפי רפאלי לא הורשעו בביצוע עבירה בפרשה המוזכרת. יודגש כי גם לאחר ההחלטה על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע הם בגדר חשודים, ועומדת לזכותם חזקת החפות.

  • עוד באותו נושא:
  • בר רפאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully