וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש הסכמות: סרצ'לייט תרכוש את השליטה בבזק

עומרי כהן

14.5.2019 / 8:17

במסגרת העסקה, תשקיע סרצ'לייט 260 מיליון שקל בביקום במועד הסגירה תמורת הקצאת מניות סרצ'לייט תשלם עוד 225 מיליון שקל לאינטרנט זהב תמורת מלוא מניות ביקום שבבעלותה כיום

בניין בזק בעזריאלי תל אביב, 21 ביוני 2017. מגד גוזני
בזק/מגד גוזני

קרן סרצ'לייט פרסמה הבוקר הצעה מעודכנת למחזיקי אג"ח ביקום, בעקבות סיכום אליו הגיעה אמש עם נציגות המחזיקים ועם החברה האם אינטרנט זהב. ההצעה המעודכנת תובא היום לדיון באסיפת מחזיקי האג"ח של ביקום מסדרה ג' ולאחר מכן צפויה לעלות להצבעה ולזכות בתמיכה רחבה.

במסגרת העסקה, תשקיע סרצ'לייט 260 מיליון שקל בביקום במועד הסגירה תמורת הקצאת מניות. במקביל תבצע ביקום הצעת מניות בסך של 70 מיליון שקל לבעלי מניותיה הקיימים על פי חלקם היחסי בחזקה בה, בתנאים זהים להצעת סרצ'לייט. כך, שבעלת השליטה הנוכחית אינטרנט זהב תשקיע 35 מיליון שקל בביקום ו-35 מיליון שקל יגיעו מבעלי מניות המיעוט כאשר סרצ'לייט תתחייב להיכנס בנעלי המיעוט (באופן מלא או חלקי) במידה שהמיעוט לא ימהר להזרים כסף לחברה.

מחיר המניות בהקצאה יהיה הנמוך מבין 4.8 שקל או מחיר המשקף 25% הנחה מהממוצע המשוקלל של המניה ב-30 ימי המסחר האחרונים.

במקביל, תשלם סרצ'לייט עוד 225 מיליון שקל לאינטרנט זהב תמורת מלוא מניות ביקום שבבעלותה כיום (19.363 מיליון מניות). אינטרנט זהב עצמה גם תשקיע עוד 310 מיליון שקל כנגד הקצאת אג"ח ג' של ביקום בהיקף דומה ולפי מחיר פארי ועם מועד פירעון של נובמבר 2024.

ביקום תנצל את ההזרמות לקופתה כדי לפרוע חובות של 840 מיליון שקל למחזיקי האג"ח הקיימים. 226 מיליון שקל ישמשו לצורך פירעון מלא של אג"ח ביקום מסדרה ב' ואילו 614 מיליון שקל ישמשו לפירעון חלקי של סדרה ג' הקיימת.

מה שאפשר את פריצת הדרך במשא ומתן ביומיים האחרונים וההצעה החדשה של סרצלייט, הוא העובדה שאינטרנט זהב הסכימה להשקיע בביקום את תקבוליה מהעסקה בסך של 225 מיליון שקל וכן עוד 115 מיליון שקל מיתרות הנזילות שלה, כדי לאפשר פירעון מוקדם של כמעט 30% לבעלי אגח ג של ביקום ופירעון מיידי ומלא לבעלי אגח ב של ביקום.

אחרי העסקה, תיהפך אינטרנט זהב לחברה שמחזיקה ב-310 מיליון שקל אג"ח ג' של ביקום, 30 מיליון מניות של ביקום ו-20 מיליון שקל מזומן בקופה.

ביקום מוגדרת כבעלת השליטה בבזק ומחזיקה כיום ב-26.3 מיליון מניות של בזק. כך שלאחר השלמת העסק תהפוך סרצ'לייט לבעלת השליטה החדשה בבזק - בכפוף לאישור משרד התקשורת - בעוד שאינטרנט זהב תשמור על חשיפה לבזק באמצעות השקעתה החדשה בביקום.

במשא ומתן שנערך ביומיים האחרונים יוצגה סרצ'לייט בידי עורכי הדין אודי סול ואילנית לנצמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן ובידי בנקאי ההשקעות תומר ראבד מבנק RBC. את אינטרנט זהב ייצג המנכ"ל דורון תורג'מן ואת מחזיקי אג"ח ביקום ייצגו הנאמן ונציגי המחזיקים רו"ח עופר גזית.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully