וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות מבקש לדחות את הקיצוץ בקרנות הפנסיה

גיא בן סימון

14.5.2019 / 14:27

ביוני הקרוב אמור להתבצע קיצוץ של 1.259% בקצבאות בקרנות הוותיקות, וזאת בעקבות ביטול העלאת גיל הפרישה לנשים ארנון בר-דוד: "מדובר בפגיעה חד משמעית בזכותם של גמלאים להתקיים בכבוד"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר–דוד. צילום: תמר מצפי, גלובס
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר–דוד/גלובס, צילום: תמר מצפי

יו"ר ההסתדרות החדש, ארנון בר-דוד, רוצה למנוע את חיתוך הקצבאות הצפוי ביוני הקרוב בקרנות הפנסיה הוותיקות. ל"גלובס" נודע כי בר-דוד שלח היום (ג') מכתב לשר האוצר משה כחלון בבקשה לפעול בדחיפות לדחיית מועד ביצוע ההפחתה ולקביעת ישיבה בנדון.

ביוני הקרוב אמור להתבצע קיצוץ של 1.259% בקצבאות בקרנות הוותיקות, וזאת בעקבות ביטול העלאת גיל הפרישה לנשים. עם זאת, ההסתדרות מבקשת כאמור מכחלון לערוך ישיבה בנושא, בטענה כי ציבור הגמלאים אינו אמור לשלם את מחיר העיכוב בהרכבת הממשלה במציאת פתרון הולם לסוגיה זו.

"מדובר בפגיעה חד-משמעית בזכותם של גימלאים להתקיים בכבוד, שכן הפחתה בגמלה משמעה, פגיעה ביכולת לרכוש מוצרי מזון, תרופות ושאר צרכי חיים בסיסיים", כתב בר-דוד לכחלון.

גיל הפרישה לנשים עומד כיום על 62, לעומת 67 לגברים. המהלך להעלאתו נחסם בוועדת הכספים, לאחר שחברי הכנסת טרפדו באמצעות חקיקה את המהלך להעלאה מדורגת של גיל הפרישה ל-64.

הפחתת זכויות הגמלאים החברים בעמיתים - שמונה קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר (מבטחים הוותיקה, מקפת הוותיקה, קג"מ, בניין, אגד, הדסה, נתיב, חקלאים) - צפויה לקרות בהמשך להליך ארוך שנים שהפך לסופי בספטמבר אשתקד. אז בלמו ועדות הכנסת את התוכניות להעלות את גיל הפרישה לפנסיה לנשים ל-64, ולקבוע אותו כברירת מחדל על 62. בשל כך, ובהתאם להוראות התקנון האחיד של הקרנות הוותיקות שבהסדר, יש לבצע חיתוך זכויות לעמיתים בשיעור של כ-1.26% (כלומר, הפחתת הקצבה החודשית לגמלאים וגם של תשלומים חד-פעמיים לחוסכים שמעדיפים למשוך את הסכום שמשויך להם).

עתה בר-דוד רוצה לקיים דיון בנושא. הדרכים האחרות לפתרון הן השתת העלות על כל הציבור, דרך הפניית כספי מסים נוספים למימון התקציב לטובת סגירת הגירעון בקרנות הוותיקות, או באמצעות העלאה של גיל הפרישה לנשים.

  • עוד באותו נושא:
  • פנסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully