וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הפועלים מחפש בחוץ מועמדים לתפקיד המנכ"ל? פנה לדני כהן שפרש מלאומי

רון שטיין

22.5.2019 / 23:46

חרף העובדה שבעשורים האחרונים היה נהוג למנות מנכ"ל משורות הבנק, ל"גלובס" נודע כי בבנק הפועלים מקדמים גם את האפשרות למנות מנכ"ל מבחוץ. היו"ר עודד ערן נפגש השבוע עם דני כהן, עד לא מזמן אחד מבכירי לאומי, שסירב להצעה

בנק הפועלים. שי מכלוף
מחפשים מועמדים מבחוץ? בנק הפועלים/שי מכלוף

האם יו"ר בנק הפועלים, עודד ערן, לא מסתפק במועמדים הפנימיים שמעוניינים במשרת מנכ"ל הבנק וממשיך לחפש גם אחר מועמדים חיצוניים, כולל מהמתחרים הגדולים וללא עבר ניהולי בבנק? ל"גלובס" נודע כי לאחרונה נפגש יו"ר הבנק ויו"ר ועדת האיתור למציאת המנכ"ל הבא או הבאה לבנק במקומו של אריק פינטו, עם דני כהן, עד לאחרונה מבכירי בנק לאומי, ובחן עמו את האפשרות שיגיע לבנק הפועלים. ככל הידוע כהן הבהיר כי הוא לא מעוניין בתפקיד. בבנק הפועלים בחרו שלא להגיב.

כך או כך, המרוץ להחלפת פינטו, שהפתיע מוקדם יותר השנה כשהודיע כי יפרוש בסוף השנה, קרב לרגע השיא. אתמול פרסמה ועדת האיתור שמינה דירקטוריון הבנק קריאה למועמדים שמעוניינים בתפקיד, וזאת עד ל-4 ביוני. בד בבד, הודיע הבנק כי ועדת האיתור "עשויה לפנות ביוזמתה למועמדים פוטנציאליים נוספים". בעשורים האחרונים מנכ"ל הבנק מונה מבפנים.

ככל הידוע, ישנם כמה מועמדים פנימיים, בהם שניים ששמם נזכר תדיר לאחרונה: רונן שטיין, ראש חטיבת הקמעונאות, שנחשב כמי שמזוהה עם המנכ"ל הקודם של הבנק ציון קינן, וארז יוסף, ה-COO של הבנק שנחשב למקורב לפינטו.

המשנה למנכ"ל בנק הפועלים ארז יוסף. יח"צ,
אחד מהמועמדים הפנימיים, ארז יוסף ה-COO של הבנק, שנחשב למקורב לפינטו/יח"צ

לצדם יש עוד מועמדים פנימיים וחיצוניים. לא אחת דווח כי בדירקטוריון הבנק ישמחו אם לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית דיסקונט כיום ובעבר בכירה בבנק הפועלים, תהיה מועמדת. גם שמם של גולן שרמן ושל ידין ענתבי שמכהנים בתפקידים בכירים בבנק הוזכר כמועמדים.

בוועדת האיתור חברים היו"ר ערן והדירקטורים דליה לב ויעקב פאר, והיא הוקמה בתחילת החודש. מהלך זה נדרש לאחר שבאמצע אפריל הפתיע פינטו כשהתפטר לאחר פחות מ-3 שנים בלבד בתפקיד ולמרות מעמדו האיתן בבנק.

דני כהן, עד לאחרונה סמנכ"ל בכיר וראש החטיבה הבנקאית וכן ראש החטיבה המכהן של חטיבת התפעול בבנק לאומי, הודיע על רצונו לפרוש מהבנק מוקדם יותר השנה. זאת, "לאחר 27 שנות עבודה במגוון תפקידים בבנק". כהן זוכה להערכה רבה, ושמו כבר נקשר בעבר לתפקיד מנכ"ל מגדל, אך ככל הידוע הוא מחפש אתגרים בענפים אחרים.

לאור ההליכים האחרונים לבחירה במנכ"לים של גופי פיננסים מובילים אחרים, הגם שבעלי דומיננטיות פחותה מזו של בנק הפועלים, אפשר שגם בבנק יתקלו בקושי מסוים באיתור מועמדים כתוצאה ממגבלת שכר הבכירים בסקטור הפיננסים. הליך בחירת המנכ"ל החדש של הבנק הינו הראשון שנעשה בפועלים כבנק ללא גרעין שליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully