וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתמה עסקת הפניקס: סנטרברידג' תקבל מימון של 575 מיליון ש'

רון שטיין

23.5.2019 / 12:31

הרוכשות הזרות ישלמו לקבוצת דלק כ-1.6 מיליארד שקל. לצד מימון הרכישה של 32.5% ממניות קבוצת הפניקס מידי קבוצת דלק, באמצעות הקונסורציום בהובלת מזרחי-טפחות, דלק תעמיד לרוכשות הלוואת מוכר של 200 מיליון שקל

יצחק תשובה. צילום: תמר מצפי, גלובס
יצחק תשובה/גלובס, צילום: תמר מצפי

בעוד שקבוצת הביטוח הפניקס , שעד לאחרונה נוהלה על ידי אייל לפידות, שבה להיות קבוצת הביטוח בעלת השווי שוק הגבוה במשק, כשעקפה את השווי בבורסה של הראל, והיא נסחרת בשווי של 6 מיליארד שקל, נחתם ההסכם המחייב למכירת השליטה בה מידי קבוצת דלק לידי הקרנות הזרות סנטרברידג' וגלטין פוינט בתמורה לכ-1.6 מיליארד שקל.

החתימה על ההסכם נעשית לאחר חודשים של בדיקת נאותות מעמיקה שעשו הרוכשות הפוטנציאליות להפניקס, ובהמשך לבדיקות שעשו עם רשות שוק ההון, בראשות הממונה משה ברקת, שכנראה צפוי לאשר את הרכישה. הצדדים סיכמו על תקופה של 6 חודשים להשלמת העסקה. השלמת העסקה אינה ודאית ותלויה בקבלת אישורים, ובראשם אישור הממונה על רשות שוק ההון.

מי שמלווה את העסקה מטעם הרוכשות הוא אלי יונס, לשעבר מנכ"ל בנק המזרחי טפחות וקודם לכן מנכ"ל הפועלים והחשכ"ל.

היקף העסקה עשוי להשתנות בתום תקופה של 5 שנים ממועד השלמת העסקה, בהתאם לתנאי בוחן שנבחנו. בהקשר זה שווי העסקה מבחינת קבוצת דלק עשוי לגדול ב-800 מיליון שקל או לקטון ב-200 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי מזרחי טפחות, מנורה מבטחים ומיטב דש מעמידים 575 מיליון שקל לקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט על מנת לממן את הרכישה של 32.5% ממניות קבוצת הפניקס מידי קבוצת דלק. מי שמוביל את עסקת המימון הוא בנק המזרחי טפחות, והעסקה נחתמה עתה במשרדי משרד עוה"ד גורניצקי ושות'. כמו כן, דלק מעמידה לרוכשות הלוואת מוכר בהיקף של 200 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • הפניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully