וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הורדת מחיר היעד: מניית טבע חוזרת 17 שנה לאחור

שירי חביב ולדהורן

23.5.2019 / 20:53

מניית טבע נופלת כעת במעל ל-4% במסחר בוול סטריט ומחירה עומד על 11.06 דולר . הבוקר (ה') הוריד בנק קרדיט סוויס, בפעם השנייה בשלושה השבועות האחרונים, את מחיר היעד שלו למניית טבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנכ"ל טבע, קאר שולץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מניית טבע נופלת כעת במהלך המסחר בוול סטריט במעל ל-4%, ומגיעה למחיר נמוך יותר מהשפל אליו הגיעה בנובמבר 2017, עם כניסתו של קאר שולץ לתפקיד המנכ"ל. מחיר השפל אז היה 11.16 דולר. במחיר הנוכחי, שעומד על 11.06 דולר, מדובר על שפל של כ-17 שנה במחיר המניה (מתואם לדיבידנדים שחולקו).

הבוקר (ה') הוריד בנק קרדיט סוויס, בפעם השנייה בשלושה השבועות האחרונים, את מחיר היעד שלו למניית טבע. בבנק נוקבים כעת במחיר יעד של 14 דולר למניה, לעומת 18 דולר קודם לכן, ולעומת 20 דולר שהיה מחיר היעד על לפני שלושה שבועות.

הורדת מחיר היעד של קרדיט סוויס מוסברת ב"סיכון המשפטי הכפול" שמגביר את הלחץ - הן התביעה בנוגע לתיאום המחירים בגנריקה בארה"ב, והן התביעות בנוגע למשככי הכאבים האופיואידיים. לדברי האנליסט ואמיל דיוואן, החשש מפני תוצאות התביעות הללו גרמו ללחץ משמעותי על מניית טבע בשבועות האחרונים, והחברה איבדה כ-3 מיליארד דולר משווי השוק שלה מאז ה-10 במאי, וכ-8 מיליארד דולר מאז תחילת פברואר (אגב, בפברואר מחיר היעד של קרדיט סוויס למניית טבע היה 26 דולר).

בבנק מעריכים שייתכנו פשרות בשני ההליכים. מומחי משפט שעסקו בנושאים דומים בעבר איתם התייעץ האנליסט העריכו בפניו כי פשרה בתביעת תיאום המחירים בגנריקה תנוע בין מאות מיליוני דולרים ל-1 מיליארד דולר, ולא מיליארדי דולרים רבים, כפי שמבקשים התובעים; אך טבע עלולה לשאת בחלק לא פרופורציונלי של הסכום משום שהתובעים טוענים שהיא הובילה את הקנוניה.

בהקשר של האופיואידים, המומחים התקשו להעריך את הנזק הפוטנציאלי בשל היקף נרחב של תביעות ממדינות ומחוזות שונים בארה"ב. להערכתם, התביעה הראשונה שההליך המשפטי בה יתחיל בימים הקרובים באוקלהומה תספק מסגרת לתביעות האחרות ותשפוך אור על הנזקים הפוטנציאליים לטבע (וכן לחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון).

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully