וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מגיעה להסדר עם אוקלהומה: תשלם למדינה 85 מיליון דולר

שירי חביב ולדהורן

26.5.2019 / 17:51

לדברי טבע, "בעוד החברה אמרה לאורך כל הדרך כי בית המשפט אינו המקום לפתור משבר זה, טבע שמחה לשים את התיק באוקלהומה מאחוריה, והיא מוכנה להגן על עצמה בנחישות נגד תביעות נוספות, כולל המשפט הקרב בבית המשפט הפדרלי בקליבלנד, המרכז את רוב התביעות"

בניין טבע בכפר סבא. צילום: סיון פרג', גלובס
טבע/גלובס, צילום: סיון פרג'

ההליך המשפטי הראשון בשורה של הליכים הנוגעים לשיווק משככי כאבים אופיואידים שגרמו להתמכרויות, מגיע היום לסיומו עבור טבע. חברת התרופות הישראלית הגיעה להסדר עם מדינת אוקלהומה, לפיו טבע תשלם תשלום חד פעמי בסך 85 מיליון דולר שיועברו למדינה, ובכך יוסדרו כל תביעות המדינה נגד טבע. ההסדר אינו קובע כל מעשה פסול מצד החברה. טבע מדגישה שלא תרמה לשימוש לרעה של אופיואידים באוקלהומה בשום צורה.

ההערכות הן שההליך באוקלהומה יהווה מעין סימן מקדים לשאר ההליכים בנושא זה, הצפויים בעתיד הקרוב. אנליסטים התקשו להעריך מהי מידת החשיפה של טבע בתביעות האופיואידיים; טבע, מצידה, אמרה כי לא תלך לפשרה משום שאין לה כסף, אלא תגן על עצמה בכל תוקף. עם זאת, נראה שבחישובי עלות תועלת, ועל רקע מצבה הפיננסי הלא מלהיב, העדיפה החברה להתפשר בהליך הראשון. "החברה הסדירה את העניין באופן המטיב עם האנשים אשר סבלו משימוש לרעה באופיואידים והמסייע לעצור את השפעות משבר האופיואידים. טבע ממשיכה לתעדף את שמירת היציבות ארוכת הטווח של החברה", נמסר מהחברה.

עוד נכתב בהודעת טבע מהיום כי "בעוד שהחברה אמרה לאורך כל הדרך כי בית המשפט אינו המקום לפתור משבר זה, טבע שמחה לשים את התיק באוקלהומה מאחוריה והיא מוכנה להגן על עצמה בנחישות כנגד תביעות נוספות, כולל המשפט הקרב בבית המשפט הפדרלי בקליבלנד, המרכז את רוב התביעות התלויות ועומדות".

התביעות בנושא האופיואידיים העיקו על טבע בחודשים האחרונים, ואליהן הצטרפה ביתר שאת תביעה אחרת של הרשויות במדינות ארה"ב, בגין תיאום מחירים של תרופות גנריות. "זה בהחלט משבר אמיתי בארה"ב, אך טבע הייתה פעילה בתחום האופיואידים בעיקר בתחום המוצרים הגנריים, ובמספר קטן של מוצרים מקוריים שלא עשינו להם קידומי מכירות ושהם מפוקחים היטב, לכן ההשפעה אמורה להיות פחותה. כספקית גנרית, לא קידמנו מכירות של תרופות כאלה", אמר לאחרונה מנהל הכספים של טבע, מייקל מקללן.

מניית טבע , שירדה היום 2.5% בבורסת ת"א, השלימה צניחה של יותר מ-27% בחודש האחרון.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully