וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאלו אלטו רוכשת את טוויסטלוק מהרצליה ב-450-500 מיליון ד'

יסמין יבלונקו

29.5.2019 / 9:12

טוויסטלוק שפיתחה פתרון אבטחה לקונטיינרים וירטואלים גייסה ב-4 שנות פעילות 63 מיליון דולר ל"גלובס" נודע כי פאלו אלטו עשויה להודיע היום על רכישה נוספת של סטארט-אפ ישראלי תמורת כ-50-100 מיליון דולר. מהחברות לא נמסרה תגובה

אילוסטרציה. ShutterStock
דולרים/ShutterStock

רכישה נוספת לפאלו אלטו בישראל: רוכשת את חברת טוויסטלוק (Twistlock), שמפתחת פתרונות אבטחה לקונטיינרים וירטואליים, תמורת 450-500 מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס". בפאלו אלטו סירבו להגיב. טרם התקבלה תגובת טוויסטלוק.

ככל הנראה פאלו אלטו עשויה להודיע על העסקה במהלך היום. טוויסטלוק גייסה מאז הקמתה 63 מיליון דולר. עוד נודע ל"גלובס" כי פאלו אלטו עומדת לרכוש סטארט-אפ ישראלי נוסף, בסכום שלפי ההערכות עומד על כ-50-100 מיליון דולר, והודעת החברה היום עשויה לכלול גם את העסקה הזאת.

טוויסטלוק הוקמה על ידי בן ברנשטיין ודימה סטופל ב-2015. שניהם עבדו במשך 10 שנים במיקרוסופט לפני שהקימו את החברה. המשקיעות הבולטות בחברה ומחזיקות המניות בה הן משרד ההשקעות הפרטי מעמק הסיליקון ICONIQ Capital, קרן ההון סיכון הישראלית-אמריקאית המתמחה בסייבר YL Ventures, קרנות ההון סיכון האמריקאיות TenEleven Rally Ventures ו-Polaris Partners, ו-Dell Technologies Capital.

לאחר סבב הגיוס האחרון של טוויסטלוק באוגוסט 2018, בן ברנשטיין מנכ"ל החברה אמר ל"גלובס" כי טוויסטלוק מכניסה עשרה מיליון דולר בשנה, וכי היא משרתת 200 לקוחות גדולים, ביניהם למעלה מרבע מחברות ה-Fortune 100 דוגמת InVision, Aetna, AppsFlyer, McKesson, Wix, Walgreens ,AWS ו-USAA.

ברנשטיין אף סיפר אז על הטכנולוגיה החדשנית של החברה, ועל היתרון שלה ביחס לענקיות כמו פאלו אלטו: "כבר ב-2015 זיהינו את טכנולוגיית הענן והנחנו שהיא הולכת לתפוס. גם הנחנו שחברות דינוזאריות כמו צ'ק פוינט ופאלו אלטו לא יצליחו לזוז בכיוון הזה מספיק מהר, כי המוצרים בעולם הזה צריכים להראות שונים מאיך שהם עובדים ואיך שהם מוכרים".

הייחוד של טוויסטלוק הוא בכך שהיא פיתחה פתרון המיועד לקונטיינרים וירטואליים, שהם למעשה מאפיין של מערכות הפעלה המאפשר לכל יישום בה לפעול במבודד, כאילו הוא היחיד. כך, מאות יישומים יכולים לרוץ במקביל מבלי להפריע זה לזה וללא שינוי, גם במעבר בין שרתים שונים. לסביבת עבודה כזאת דרוש פתרון שמגן על האפליקציות שמפתחים בחברות הללו ולא על השרת - שלרוב, בעולם הענן, מגיע מאובטח על ידי ספקיות הענן.

אלמנט נוסף המייחד את החברה הוא שיטת המכירות שלה, שהביאה אותה לצמיחה של 350% במספר הלקוחות בשנתיים שלפני הגיוס האחרון. "היום קשה מאוד למכור מוצר סקיוריטי לארגון אם אתה לא מגיע מבפנים, כי יש כל כך הרבה רעש בחוץ. התמזל מזלנו שאנחנו חסרי ניסיון ולכן היינו צריכים לחשוב על הבעיה הזאת מחדש", אמר ברנשטיין "לגלובס", לאחר הגיוס.

"מבחינה שיווקית לא פנינו למנהלים הבכירים אלא לאנשי ה-Dev-Ops בארגון. פרסמנו תוכן שעזר לאנשים להתמודד עם בעיות הסקיוריטי שלהם, והם באו לאנשי הסקיוריטי בארגונים והמליצו על המוצר שלנו. טכנולוגיות הענן שאנחנו מגינים עליהן נמכרות בצורה הזאת, אז היה לנו הגיוני לנסות. לקחנו איש מכירות שמנוסה מאוד בשיטה הזאת, וזו אחת הפעמים הראשונות שמוצר סקיוריטי נמכר ככה. זה הצליח לנו".

פאלו אלטו, מתחרתה הגדולה של צ'ק פוינט, הוקמה על ידי ניר צוק ונסחרת לפי שווי של 20.5 מיליארד דולר. החברה השלימה בשנה שעברה גיוס גדול כשהנפיקה איגרות חוב להמרה בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, וציינה בתשקיף שהיא תשתמש בכספי הגיוס לצרכים עסקיים כלליים וכן לעסקאות אסטרטגיות.

בחודשים האחרונים ביצעה החברה מספר רכישות: בפברואר האחרון, החברה רכשה את הסטארט-אפ הישראלי דמיסטו תמורת סכום של 560 מיליון דולר. בנוסף, פאלו אלטו רכשה את Evident העוסקת בתחום הסייבר בענן נרכשה תמורת 300 מיליון דולר במזומן, Secdo הישראלית שפיתחה פלטפורמה לשמירה רציפה של המידע בעמדות הקצה נרכשה בסכום מוערך של 100 מיליון דולר ו- RedLock, גם היא מתחום הענן תמורת 173 מיליון דולר.

תעודת זהות:

הקמה: 2015

מייסדים: בן ברנשטיין ודימה סטופל

עובדים: למעלה מ-100

גיוסי הון: 63 מיליון דולר

משקיעות בולטות: משרד ההשקעות הפרטי מעמק הסיליקון ICONIQ Capital , קרן ההון סיכון הישראלית-אמריקאית המתמחה בסייבר YL Ventures , קרנות ההון סיכון האמריקאיות TenEleven , Rally Ventures ו-Polaris Partners , ו-Dell Technologies Capital

  • עוד באותו נושא:
  • אקזיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully