וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל אשדוד מקבל מנופי פריקת אוניות מהגדולים מסוגם בישראל

עמירם ברקת

2.6.2019 / 13:54

מדובר במנופי גשר מתוצרת סין המסוגלים לטפל באוניות מכולה ענקיות בגודל של עד 18 אלף מכולות. ידי החברה אפשרות לרכוש תשעה מנופים מסוג זה בעתיד

מכולות בנמל אשדוד. צילום: איל יצהר, גלובס
נמל אשדוד/גלובס, צילום: איל יצהר

הסכם הרפורמה בחברת נמל אשדוד ימתין כנראה לכניסתה של הממשלה הבאה אך בינתיים החברה משדרגת את יכולותיה ומצטיידת בדור חדש של מנופי פריקת אוניות שיהיו הגדולים מסוגם בישראל. מדובר במנופי גשר מתוצרת סין המסוגלים לטפל באניות מכולה ענקיות בגודל של עד 18 אלף מכולות (TEU 10 רגל מעוקב). המנוף הראשון שעלותו 9.5 מיליון אירו מורכב בימים אלה בשטח הנמל והוא צפוי להיכנס לעבודה בתחילת החודש הבא. בידי החברה אפשרות לרכוש תשעה מנופים מסוג זה בעתיד. על-פי נתוני חברת הנמל הוא יוכל לקצר ב-15% את זמן הפריקה והטעינה של המכולות.

מדובר במנוף גשר מתוצרת ZPMC אשר יוצר בשלמותו בשנגחאי ומגיע על אנייה מסוג ZENHUA23 השייכת ליצרן המנופים הסיני, מהמובילים בעולם. המנוף מתנשא לגובה של 123.5 מטר כאשר הזרוע במצב מורם, והוא מתוכנן לניטול מכולות ומטענים חריגים ומותאם לעבודה עם אניות בגודל של עד 18,000 TEU. אורך הזרוע הימית של המנוף 66 מטר, המותאמת לאניות ברוחב 59 מטר הנושאות כ-23 שורות של מכולות. כושר הרמת המטען הינו כ-65 טון בהרמת מכולות ועד כ-95 טון הרמת מטען חריג באמצעות אונקל ייחודי. פעולה שלא התאפשרה עד כה וייחודית כעת לנמל אשדוד.

כחלק מתהליך האוטומטיזציה של הנמלים בעולם יש גם למנוף החדש יכולת עבודה חצי-אוטומטית והוא מרושת במערכת מצלמות וקוראים אופטיים, המאפשרים קריאת מספרי המכולות באופן אוטומטי, וכן מערכת רמזורים דיגיטליים המסייעים להתמקמות מהירה ומדויקת של הגוררים. בעתיד ניתן יהיה להפעיל את מנופי הפריקה והטעינה בנמלים בעולם מרחוק ללא צורך בנוכחות אנושית על-גבי המנוף.

יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור אמרה כי "הכשרת המנוף הגדול בנמלי ישראל תאפשר לחברה להמשיך ולספק את המענה המתקדם ביותר הקיים היום בתחום ההובלה הימית בישראל תוך שיפור משמעותי של תפוקות הנמל". מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, ציין כי "מדובר בפרויקט תפעולי ייחודי, שדרש היערכות ארוכה ומאומצת מצד כלל הגורמים הפועלים בנמל".

  • עוד באותו נושא:
  • נמל אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully