וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת שקד עמדה להתמנות ליו"ר חברת קנאביס - ואז הגיעו הבחירות

חן מענית, עמירם ברקת וגלי וינרב

2.6.2019 / 15:12

לפי מידע שהגיע ל"גלובס", עד שהכנסת התפזרה בשבוע שעבר ניהלה שרת המשפטים מו"מ מתקדם למינויה כיו"רית חברת הקנאביס הרפואי קנביט, אבל הבחירות החדשות טרפו את הקלפים. לבסוף מונה לתפקיד מפקד חיל האוויר לשעבר, איתן בן אליהו

איילת שקד בראיון לאולפן וואלה!NEWS 
2 באפריל 2019. ראובן קסטרו
איילת שקד/ראובן קסטרו

כך מנעו הבחירות החדשות את כניסתה של איילת שקד למשרה בכירה בחברת קנאביס רפואי: לפי מידע שהגיע לידי "גלובס", במהלך השבועות שעברו בין הבחירות ב-9 באפריל ועד שהכנסת התפזרה בשבוע שעבר לקראת בחירות חדשות, ניהלה שרת המשפטים שקד משא-ומתן מתקדם למינויה כיו"רית חברת הקנאביס הרפואי קנביט.

קנביט היא חברת קנאביס חדשה יחסית, שמקימה חוות גידול קנאביס. קבוצת המשקיעים הגדולה בחברה מובלת על-ידי איש העסקים ברק רוזן. לפי המידע שבידי "גלובס", רוזן הוא גם מי שהוביל את המשא-ומתן מול שקד ורצה מאוד לשכור את שירותיה. קלפי המשא-ומתן בין השניים נטרפו כשהתברר כי ישראל הולכת לבחירות חדשות; וכי בפני שקד, שלאחר הכישלון בבחירות כבר החלה לחפש תפקידים משמעותיים בעולם העסקי, נפתחו מחדש האפשרויות הפוליטיות באופן מהיר מהצפוי.

בסופו של דבר, מונה מפקד חיל האוויר לשעבר, איתן בן אליהו, ליו"ר דירקטוריון קנביט. וחברת הכנסת לשעבר, יפעת קריב, מונתה למנכ"לית החברה.

ברק רוזן השלים את ההשקעה בקנביט

בסוף השבוע האחרון הושלמה ההשקעה של קבוצת משקיעים בראשות ברק רוזן בחברת קנביט, שבימים אלה מקימה פעילות גידול קנאביס. קבוצת המשקיעים בהובלת רוזן, הכוללת גם את מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום, השקיעה 32 מיליון שקל במניות קנביט, לפי מחיר מניה של 2.4 שקל, שיקנו לה 52% ממניות החברה.

הרווח התיאורטי של הקבוצה מהעסקה הצטמצם באחרונה, בעקבות הירידות החדות בסקטור הקנאביס הישראלי, אך עדיין מדובר ברווח נאה "על הנייר" מההשקעה שהחל רוזן, מבעלי חברת הנדל"ן ישראל קנדה, לגלגל בינואר. קנביט נסחרה היום בשווי של כ-80 מיליון מיליון שקל לאחר ירידה של 74% מהשיא בחודש מרץ.

מניית קנביט. גלובס
מניית קנביט/גלובס

רוזן עצמו לא קיבל את אישור היק"ר, יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות, לפיו הוא משקיע כשיר משפטית להיות בעל עניין בחברת קנאביס. לכן כרגע יחזיק רוזן באופן אישי פחות מ-5% בחברה, והיתר יוחזקו עבורו, בתקווה כי יקבל את האישור מאוחר יותר. הגיוס הנוכחי של קנביט, יחד עם גיוס נוסף מלפני מספר שבועות של כ-31 מיליון שקל, הופך אותה לאחת מחברות הקנאביס בעלות הקופה הדשנה ביותר בבורסה בת"א.

רוזן מתנהל בחודשים האחרונים כבעל השליטה והגורם המוביל בקנביט, עוד לפני שהשלים את השקעתו. כעת, עם כניסתו הרשמית לחברה הוא מבצע מספר בה מינויים חדשים. היום הודיעה החברה על החלפת המנכ"ל ירון רצון, שהיה ממייסדי החברה, במנכ"לית חדשה - הח"כית לשעבר יפעת קריב, שהייתה מועמדת לראשות עיריית הוד השרון. קריב, שכיהנה כח"כית מטעם "יש עתיד" בכנסת ה-19, היא בעלת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית.

לתפקיד יו"ר החברה מונה האלוף (במיל') איתן בן אליהו, לשעבר מפקד חיל האוויר ולשעבר יו"ר חברת אירונאוטיקס, אשר הצטרף לחברה כדירקטור בחודש מרץ. הוא מחליף בתפקיד הדירקטור את עמי ססלר, שהיה גם הוא ממייסדי החברה והמשקיעים הראשונים בה. ססלר ורצון ממשיכים להחזיק בקנביט 8.5% כל אחד. קבוצת ברק רוזן מחזיקה כאמור 52% ממניות קנביט, מהן 33% בידי הדירקטור ירון נאור, שרובן מוחזקות עבור ברק רוזן עד קבלת אישור היק"ר.

לדירקטוריון החברה מונה היום גם ארז נבון, בנו של נשיא המדינה המנוח יצחק נבון, אשר מגיע, כמו רוזן, מתחום הנדל"ן.

  • עוד באותו נושא:
  • איילת שקד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully