וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית הגזירות של האוצר לא תהיה דרמטית

עמירם ברקת

13.6.2019 / 7:59

במרכז התוכנית יעמוד קיצוץ רוחבי לא עמוק בתקציבי הפעילות של משרדי הממשלה, ואליו יתווספו צעדים שכבר הוחלט עליהם במסגרת תקציב 2019 אך טרם בוצעו. על הכוונת: הטלת מע"מ על שירותים דיגיטליים כמו יישומונים בתשלום ומיסוי ענקיות הטכנולוגיה גוגל ופייסבוק

ערימת מטבעות של שקלים. ShutterStock
שקלים/ShutterStock

אל תטפחו ציפיות: תוכנית הגזירות שמשרד האוצר מתכנן להציג בימים הקרובים לא צפויה להיות דרמטית. במרכזה יעמוד קיצוץ רוחבי לא עמוק בתקציבי הפעילות של משרדי הממשלה, ואליו יתווספו צעדים שכבר הוחלט עליהם במסגרת תקציב 2019 אך טרם בוצעו. דבר הקיצוץ הרוחבי נחשף ב"גלובס".

הצעדים החדשים בתוכנית יהיו ספורים, אחד או שניים, בתחום המיסוי. על הכוונת של האוצר נמצאים הטלת מע"מ על שירותים דיגיטליים כמו יישומונים בתשלום ומיסוי ענקיות הטכנולוגיה גוגל ופייסבוק. הצעד האחרון הוא בעל משמעות כלכלית רבה, אך לא ברור אם הוא מעשי, מתי ייכנס לתוקף, והאם צפויה להיות לו השפעה מיידית על הכיס של האזרחים.

את התוכנית מכינים בימים האחרונים במשרד האוצר אנשי אגף התקציבים ורשות המסים. מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, השוהה בארצות-הברית, מנהל את העניינים מרחוק. לאחר שיסוכמו הצעדים, הם יועברו לאישור המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מאיר לוין, שיבחן האם ניתן לבצע אותם בתקופת בחירות - ולאחר אישורו הם יועברו לאישור הממשלה. כרגע מדובר על ישיבת הממשלה הקרובה בראשון, אולם העיכובים בהכנת התוכנית עשויים לדחות את אישורה בממשלה בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully