וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים פטריק דרהי רוכש את סותבי'ס תמורת 3.7 מיליארד דולר

גיא בן סימון

17.6.2019 / 16:09

סותבי'ס, אחד מהמתווכים הגדולים בעולם האמנות, יירכש על ידי חברת BidFair USA, שבבעלות איש העסקים הישראלי-צרפתי לפי מחיר של 57 דולרים למניה, מעל למחיר השוק המניה מזנקת כעת בכ-60% בטרום-מסחר בניו יורק

פטריק דרהי. צילום: איל יצהר, גלובס
פטריק דרהי/גלובס, צילום: איל יצהר

איש העסקים הישראלי-צרפתי פטריק דרהי רוכש את סותביס , בית המכירות הפומביות מהגדולים בעולם האמנות, תמורת 3.7 מיליארד דולר.

סותביס הודיעה היום (ב') כי חברת BidFair USA, שבבעלות יזם התקשורת והטלקום פטריק דרהי, תשלם 57 דולרים למניה במזומן, ובכך סותביס תהפוך לחברה פרטית.

מדובר באפסייד של 61% על מחיר הסגירה של המניה ביום שישי האחרון בוול סטריט - 35.39 דולרים למניה, המשקף לחברה טרם העסקה שווי שוק של 26 מיליארד דולר.

מניית סותביס מזנקת כעת בכ-60% בטרום-מסחר בניו יורק לשיא של 11 חודשים. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של 2019, לאחר אישור בעלי המניות.

נציין כי דרהי מחזיק בשליטה בחברת הוט הישראלית באמצעות חברת אלטיס שבבעלותו.

טאד סמית', מנכ"ל סותביס, אמר לצד ההודעה: "פטריק דרהי הוא אחד היזמים המוכרים ביותר בעולם, ובשם כולם בסותביס, אני רוצה לברך על הצטרפותו למשפחה. פטריק ייסד ומוביל חלק נכבד מחברות הטלקומוניקציה, מדיה וחברות דיגיטל בעולם. יש לו ראייה לטווח ארוך וחולק עמנו את חזון המותג שלנו. רכישה זו תספק עבור סותביס את ההזדמנות להאיץ יוזמות שונות לצמיחה בסביבה פרטית וגמישה יותר. אני מאמין מאוד כי החברה תהיה בידיים מצוינות במשך עשרות שנים עם פטריק כבעלים שלנו".

פטריק דרהי אמר היום: "אני גאה שמועצת המנהלים של סותביס החליטה לאמץ את ההצעה שלי. סותבי'ס הוא אחד מהמותגים האלגנטיים והשאפתניים ביותר בעולם. כמשתמש ותיק ומעריץ של החברה, אני רוכש את סותבי'ס יחד עם משפחתי, ואנו מודים לחברי מועצת המנהלים על תמיכתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully