וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורקל תפטר למעלה ממחצית מעובדי ראבלו בישראל

יסמין יבלונקו

18.6.2019 / 13:18

אורקל רכשה את ראבלו בשנת 2016 תמורת כחצי מיליארד דולר. במרץ האחרון אורקל החלה בגל פיטורים ברחבי העולם. החברה פיטרה אלפי עובדים, אך עד היום גל הפיטורים לא הגיע לישראל

שלט אורקל במטה החברה בארה"ב. צילום: Shutterstock, גלובס
שלט אורקל במטה החברה בארה"ב )mhkuo: דיואאקרדאםבל/גלובס, צילום: Shutterstock

אורקל מפטרת עשרות מעובדי ראבלו בישראל, כך נודע ל"גלובס", זאת לפי גורמים שמעורים בפרטים. במרכז הפיתוח של ראבלו בישראל מועסקים על פי הערכות כ-70-80 עובדים, יותר ממחציתם זומנו לשימועים לפני פיטורים, שצפויים להתקיים בשבוע הבא. אורקל רכשה את ראבלו בשנת 2016 תמורת כחצי מיליארד דולר, וזו הצטרפה לחטיבת הענן הציבורי שלה.

ראבלו, שפיתחה פתרונות יעילים להפעלת יישומים בענן המחשוב, הוקמה ב-2011 על ידי היזמים הסדרתיים בני שניידר ורמי תמיר. בחמש שנות פעילותה כחברה עצמאית היא גייסה 54 מיליון דולר מהקרנות סקויה, NVP, בסמר ו-וינטג' הישראלית. החברה העסיקה בזמן העסקה כ-60 עובדים.

בחודש שעבר, אורקל אף סגרה את האקסלרטור שלה בישראל לאחר כשנתיים של פעילות. את האקסלרטור ניהלה נעם ענבר, והוא פעל משרונה בתל אביב. האקסלרטור פעל במשך שני מחזורים, בכל אחד השתתפו כ-5 מיזמים, במחזורים של חצי שנה.

במסגרת התוכנית קיבלו המיזמים המשתתפים ליווי, תשתית וגישה למוצרי הענן של החברה וללקוחות פוטנציאלים. התכנית הישראלית הייתה חלק מתכנית גלובאלית שפעלה בכעשרה מוקדים בעולם. לפי הערכות של גורמים בשוק, התכנית הפסיקו לפעול בכלל המוקדים.

במארס האחרון אורקל החלה בגל פיטורים ברחבי העולם. החברה פיטרה אלפי עובדים, אך עד היום גל הפיטורין לא הגיע לישראל. לפי הדיווחים, גל הפיטורים צפוי להגיע להיקף של עד 10% ממצבת עובדי החברה ברחבי העולם.

אורקל נסחרת לפי שווי של 181 מיליארד דולר לאחר שמחיר מנייתה עלה בשנה האחרונה ב-15%, בין השאר הודות לרכישה עצמית מניות שמבצעת החברה. אורקל נפגעה בין היתר מכך שאמזון, אחת הלקוחות המשמעותיות שלה, הפחיתה את השימוש בתשתיות אורקל, ועברה לשימוש בתשתיות בסיסי הנתונים שלה עצמה.

פעילות אורקל בישראל כוללת כ-400 עובדים תחת חברת "אורקל ישראל", אשר מנוהלת על ידי מנכ"ל החברה עוזי נבון. בין העובדים המועסקים בארץ 250 מתכנתים, הפרושים ב-4 מרכזי פעילות: תל אביב, פתח תקוה, רעננה ובאר שבע. יתר העובדים הם אנשי שיווק, תמיכה, יישום והדרכה ללקוחות החברה בארץ. פעילותה של ראבלו ממוקמת ברעננה.

פעילות אורקל בישראל מבוססת על רכישות, ומלבד רכישת ראבלו החברה רכשה 3 סטארט-אפים נוספים: בשנת 2010 רכשה את Convergin תמורת 80-90 מיליון דולר; בשנת 2009 רכשה את הייפרול תמורת עשרות מיליוני דולרים; בשנת 2008 רכשה את פרימוורה ובשנת 2006 רכשה את דימנטרה.

מאורקל טרם התקבלה תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • אורקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully