וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכלכלה חזקה כי ישראל יודעת להגן על הגבול ולהמשיך לייצר במקביל"

בשיתוף לארי קינג וחברת האחזקות, בשיתוף לארי קינג וחברת האחזקות

19.6.2019 / 7:59

לארי קינג ונשיא החברה הישראלי שלו ניב יעקובי ממשיכים בפרויקט המיוחד לקידום תדמית מדינת ישראל בחו"ל. והפעם בסדרה של ראיונות עם אישים מובילים במשק בשיתוף עם וואלה! NEWS, שיחה עם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, שמסביר את סוד ההצלחה של הכלכלה הישראלית

צילום מסך

לארי קינג, מגיש CNN היהודי-אמריקאי השיק פרויקט הסברה על צדדיה היפים של המדינה , בשיתוף עם וואלה! NEWS, ובמסגרת סדרת הראיונות עם אישים מובילים אשר משנים את פני המדינה, הוא שוחח עם שרגא ברוש, שהיה בעבר יו"ר מכון הייצוא הישראלי ומאז 2005 ועד היום הוא מכהן כיו"ר התאחדות התעשיינים בישראל.

"ישראל הייתה צריכה לסגל לעצמה כמה יתרונות ומאז שהמדינה הבינה זאת היא השקיעה בטכנולוגיה וחדשנות. ישראל הבינה שהיא קטנה ולכן עליה להיות מיוחדת באיכות ובידע", מסביר ברוש כיצד ישראל, מדינה קטנה עם מעט משאבים טבעיים, הפכה לשחקנית מוביל בשוק העולמי. "הצעירים שלנו משרתים בצבא, האוכלוסייה אינה גדולה, ולכן עלינו להשקיע בטכנולוגיה שעוזרת לנו להגן על המדינה ולייצר יתרונות. הצעירים האלה משתחררים מהצבא וחושבים איך להתאים את הידע והטכנולוגיה לצרכים אזרחיים. כשיש אפשרות להתאים את הידע והציוד הצבאי לצרכים אזרחיים אז נותר יתרון ואותו אנחנו מביאים לשוק הבינלאומי".

"ישראל מתמודדת עם בעיותיה השונות לצד קיום חיים אזרחיים. כשחווינו את מלחמת לבנון השנייה, חצי מהמדינה היה במקלטים אבל החצי השני עבד כרגיל וחווינו את אותה צמיחה כלכלית", מוסיף ברוש, "אנחנו יודעים להתמודד עם כמה בעיות במקביל - להגן על גבולותינו ולהמשיך לייצר במקביל. כיום יש קרוב ל-200 אלף צעירים שלומדים בבתי ספר טכנולוגיים ומנסים לפתח את התעשייה בישראל".

איך משפיעה עליכם תנועת BDS?

"כשמדובר בכלכלה, צריך להבין שאיש לא קונה מישראל כי היא ארץ הקודש, אלא קונים את התוצרת הישראלית בזכות איכותה. לכן תנועת ה-BDS אינה משפיעה על החיים הכלכליים בישראל. עלינו להיות בחזית הטכנולוגיה והידע וכמגלים את האיכויות האלה מוכנים לשלם עבורם", אומר ברוש, "אם בוחנים את נתוני הייצוא של ישראל רואים ש-50 אחוזים מהייצוא הוא מתעשיית ההייטק ו-50 אחוזים הם מהתעשייה המסורתית. אנחנו מייצאים כמעט הכול. זאת ההוכחה שמדובר במורים טובים ומבוקשים. התעשייה המסורתית מאמצת הרבה דברים מתעשיית ההייטק ומעניקים לה ערך מוסף".

ניב יעקובי, נשיא חברת האחזקות של לארי קינג. J.P,
ניב יעקובי, נשיא חברת האחזקות של לארי קינג/J.P
בשיתוף לארי קינג וחברת האחזקות, בשיתוף לארי קינג וחברת האחזקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully