וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: לפתוח חשבון בנק על ידי סלפי וידאו וזיהוי פנים

בשיתוף בנק הפועלים, בשיתוף בנק הפועלים

11.7.2019 / 8:10

מתשלום על ארוחה באמצעות חיוך ועד לאבחון רפואי, טכנולוגיית זיהוי הפנים משנה את העולם. עתה מציג בנק הפועלים לראשונה את אפליקציית "פועלים OPEN" שמאפשרת לפתוח חשבון בנק מלא ולהפוך ללקוחות הבנק בתוך כשבע דקות, בזכות שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים חדשנית

צילום: בנק הפועלים

לפעמים סרטי מדע בדיוני הם דרך טובה להביט אל פני העתיד. בשובר הקופות ההוליוודי "דו"ח מיוחד" שבו כיכב טום קרוז, ישנה סצנה בה הוא נכנס אל קניון ענק וטכנולוגיית קריאת עיניים וזיהוי פנים מקפיצה לו פרסומות ומודעות שעשויות לעניין אותו. כעשרים שנה לאחר מכן, אין ספק שטכנולוגיית זיהוי הפנים משנה את העולם ופותחת בפנינו אפשרויות רבות.

טכנולוגיית זיהוי פנים היא נוחה, דורשת אינטראקציה מינימלית מהמשתמש ונחשבת לבטוחה מאוד. אם עד לאחרונה הטכנולוגיה הזו שימשה בעיקר לצורכי אבטחה, הרי שכיום יותר ויותר עסקים וארגונים משתמשים בה.

לשלם על ארוחה על ידי חיוך

בסין, לדוגמה, פיתחו את מערכת BioMind אשר אליה הזינו אלפי תמונות של פנים וצילומי רנטגן של חולים שהצטברו במשך שנים בבית החולים טיאנטאן בבייג'ינג ויצרו כלי מהיר לאבחון מחלות. בתוך כ-15 דקות המערכת מזהה את הסימפטומים השונים, משווה למאגר המידע העצום ומעניקה לרופא אבחון שדיוקו כיום עומד על כ-87% הצלחה.

טכנולוגיית זיהוי פנים משמשת את המשטרה וה-FBI בארה"ב לבדיקת זהות של חשודים על ידי קישור למאגרי מידע, ופקידי המכס בארה"ב נעזרים בטכנולוגיה כדי לבדוק את תוקפם של דרכונים.

כספומט עם יכולות זיהוי פנים הוצגו לאחרונה בספרד ובסין והם מאפשרים ללקוחות למשוך מזומנים מחשבונותיהם ללא שימוש בכרטיס בנק.

אפליקציית פועלים OPEN. יח"צ,
מגוון השימושים בטכנולוגיית זיהוי פנים הולך וגדל/יח"צ

רשת המזון המהיר KFC משתמשת בטכנולוגיית זיהוי פנים בכמה מסניפיה בסין כדי לחייב את הלקוחות באמצעות חיוך מבלי שהם ישתמשו בכרטיסי אשראי או כסף מזומן. הלקוחות מבצעים הזמנה באמצעות לוח אלקטרוני ובסיום ההזמנה הם מחייכים למצלמה שלה טכנולוגיית זיהוי פנים וחשבונם מחויב.

יצרניות הרכב פועלות במרץ על הפיכתן של המכוניות האוטונומיות לכלי תחבורה שיחליף בעתיד את המכוניות הרגילות, והן מטמיעות טכנולוגיית זיהוי פנים שמשלבת בין מערכת אבטחה למערכת ההנעה - רק אדם שפניו זוהו יוכל להפעיל את המכונית ולאפשר לה לנסוע.

במספר בתי ספר בבריטניה שילבו מערכות זיהוי פנים כדי לעקוב אחר נוכחות התלמידים וזיהוי זרים אשר עשויים להוות איום על הצעירים.

אפליקציית פועלים OPEN. יח"צ,
"כיום, בעידן הדיגיטלי, יותר ויותר לקוחות - צעירים ומבוגרים - מצפים לפעולה פשוטה ברורה ונוחה"/יח"צ

לפתוח חשבון בנק בישראל באמצעות סלפי וידאו

עכשיו טכנולוגיית זיהוי הפנים פורצת דרך גם בישראל, כשלראשונה אפשר לפתוח חשבון בנק באמצעותה באפליקציית בנק הפועלים "פועלים OPEN", בתהליך דיגיטלי מלא שנמשך כ-7 דקות, ללא תלות בבנקאי או במוקד טלפוני. החידוש הטכנולוגי העיקרי בתהליך, הוא שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של זיהוי פנים "חיות" וטכנולוגיית צילום ופענוח תעודות.

"כיום, בעידן הדיגיטלי, יותר ויותר לקוחות - צעירים ומבוגרים - מצפים לפעולה פשוטה ברורה ונוחה", אומר סער זכריש, מנהל אגף הדיגיטל בחטיבת החדשנות של בנק הפועלים, "בנק ישראל אפשר לראשונה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של זיהוי פנים, וזאת הייתה עבורנו הזדמנות לייצר תהליך פשוט, נוח ומהיר, שבו הלקוחות לא תלויים בזמינות של מוקד שירות לקוחות, בנקאי או בשעות פתיחת הסניף, אלא רק במכשיר הטלפון הנייד שלהם ובתעודת הזהות".

אפליקציית פועלים OPEN. יח"צ,
"אימצנו טכנולוגיות שמאפשרות חוויה פשוטה, מהירה, דרך אמצעים טכנולוגיים". אפליקציית "פועלים OPEN"/יח"צ

"האפליקציה משנה את חוקי המשחק, רמת אבטחת המידע היא ברמה הגבוהה ביותר"

פתיחת החשבון מתאפשרת בכמה דקות בכל זמן ומכל מקום, ולאחר מכן, הלקוחות נהנים מגישה מלאה לכל השירותים של בנק הפועלים בכל ערוץ שיבחרו - אפליקציה, אתר, סניפי הבנק, מוקד טלפוני ועוד - שירות בלעדי במערכת הבנקאות בישראל. כל שיש לעשות הוא להוריד את אפליקציית "פועלים OPEN", לענות על מספר שאלות קצרות, להזדהות על ידי צילום וידאו של הפנים, לצלם את תעודת הזהות באמצעות מצלמת הנייד ולהקליט משפט בקולכם. הנתונים מאומתים אונליין, באמצעי בקרה וזיהוי פנים מהמתקדמים בעולם, בתוך כמה דקות פותחים חשבון בבנק הפועלים. האפליקציה זמינה לכולם, השפה פשוטה וברורה וחוויית המשתמש נעימה.

"קיבלנו פידבקים מעולים מהלקוחות שעברו את התהליך", אומר זכריש, "האפליקציה משנה את חוקי המשחק בתחום והלקוחות נהנים מחוויה מוצלחת. זו טכנולוגיה שהגיעה מעולמות התעשייה הביטחונית, התהליך עומד בסטנדרטים המחמירים ביותר של אבטחת המידע. הבאנו מומחים עולמיים בתחום אבטחת המידע לבחון ולבדוק את הטכנולוגיה ואת התהליך ולוודא שהנתונים מוגנים בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר".

"כיום אנחנו רגילים לפתוח חשבון בג'ימייל או באמזון בתוך דקות ולא מחפשים גורם אנושי בתהליך", אומר ד"ר רונן יוכפז, מנהל אגף הפיתוח בחטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים, "זאת החוויה של הצרכן כיום ואנחנו מספקים אותה. אלה הרוצים להצטרף לבנק הפועלים אומרים לעצמם 'יש לי כמה דקות פנויות, לא משנה באיזו שעה ואיפה, אני יכול לפתוח חשבון בלי לדבר עם איש או צורך בהליכה לסניף'. לראשונה בישראל ייצרנו את החוויה הזו בפתיחת חשבון בנק באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים. אימצנו טכנולוגיות שמאפשרות חוויה פשוטה, מהירה, דרך אמצעים טכנולוגיים".

תהליך הפיתוח המואץ של האפליקציה מלמד על יכולתו של בנק הפועלים לפתח יכולות בצורה מאוד מהירה, כדי להיות חלק מהמהפכה הטכנולוגית שעובר העולם הפיננסי. "אנחנו קשובים ללקוחות ורוצים להיות איתם בכל רגע נתון", מוסיף ד"ר יוכפז, "אנחנו עובדים בשיטות עבודה חדשניות והיכולות רק משתכללות ומתפתחות כדי שהתהליך יהיה פשוט יותר".

להורדת אפליקציית "פועלים OPEN"

בשיתוף בנק הפועלים, בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully