וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודת קודש: הצעירות שפועלות בשקט למען אזרחי ישראל

בשיתוף רשות השירות הלאומי, בשיתוף רשות השירות הלאומי

25.6.2019 / 15:00

רשות השירות הלאומי - אזרחי מצדיעה לבניה ולבנותיה בשבוע הצדעה והוקרה המהווה את שיאה של שנת הפעילות, ונועד להוקיר את פועלם של מעל 18 אלף המתנדבים התורמים תרומה משמעותית למדינת ישראל ולחברה הישראלית כולה

בין 23 ל-27 ביוני רשות השירות הלאומי-אזרחי מצדיעה לבניה ולבנותיה בשבוע הצדעה והוקרה למתנדבי השירות שיתקיים במגוון מוקדים ברחבי הארץ ושיאו בטקס הענקת תעודות הצטיינות לעשרות מתנדבים מכלל המגזרים בחברה הישראלית. בין האירועים הבולטים בשבוע זה: יריד תעסוקה לצעירים עם מוגבלויות בהשתתפות עשרות ארגונים שונים ומאות משתתפים, יום הוקרה למתנדבי מגזר המיעוטים, יום עיון למשרתים החרדים, יום עיון למתנדבים מרקע של סיכון ומצוקה ועוד.

בין המתנדבים הרבים, משתפת אותנו הדס פינק, בת 19 מאפרת, מתנדבת בעמותת 'רחשי לב', עמותה המלווה ילדים חולי סרטן, כיצד מבצעת את כל שביכולתה על מנת להעביר את זמן השהות בבית החולים עבור הילדים בצורה הכי טובה שאפשר. במהלך היום, נמצאת עמם מהבוקר ועד הערב, אם מדובר בילדים המגיעים לטיפולי יום או במחלקה של הילדים הנמצאים באשפוז. מעבר לכך, מבצעת הדס יומיים בשבוע של ביקורי בית של הילדים החולים שאין ביכולתם ללכת לבית הספר, כיוון שחייבים הם במהלך הטיפול להישאר בבית. הדס מגיעה לבקרם יחד עם בנות שירות נוספות, לשמח אותם, להנות ולהיות לצידם.

הדס חווה סיפוק אדיר ממקום ההתנדבות שלה, ובפרט כלפיי הילדה מירי. כדבריה: "היא מרגשת אותי כל פעם מחדש. אני נמצאת איתה בשגרה שלה כל יום, היא מטופלת כבר כמה חודשים טובים, ואני מודהמת כל פעם מחדש לראות כמה היא מאמינה בי, שהיא מתקשרת אליי שהיא בוכה וצריכה אותי לצידה בבדיקות, היא מחכה תמיד לי. צוות הרופאים והאחיות לא עושים דבר עד שאני לא מגיעה להיות לצידה, ואם אני לא נמצאת אני תמיד איתה דרך הטלפון. זה מרגש אותי כל פעם מחדש. אתה עובד ועומל על קשר מכל הלב, וברגע שהיא מתקשרת היא מראה את זה שהיא נותנת בי אמון".

הדס פינק, מתנדבת בעמותת רחשי לב, והילדה מירי. יח"צ,
"היא מרגשת אותי כל פעם מחדש". הדס פינק, מתנדבת בעמותת "רחשי לב" עם מירי/יח"צ

גם אוראל יצחקוב, בת 21 מכפר סבא, החלה להתנדב דרך השירות לאומי-אזרחי בעמותת 'רחשי לב', ולא חזתה עד כמה הדבר יהיה משמעותי בעבורה. לקראת שבוע הצדעה, מספרת אוראל על החוויה וחשיבות העשייה במחלקה בה מתנדבת, על הקשיים ותעצומות הנפש שצריך בכדי להתמודד עם הילדים הקטנים: "יש אינסוף רגעים בהם אני חווה את המשמעות והחשיבות של העשייה שלנו פה במחלקות. להוציא חיוך מילד ביום קשה, להיות אוזן קשבת לנערה ולהסיח את דעתה מהכאב והפחד, לשמוע את הפידבקים והערכה מהצוותים הרפואיים שנעזרים בנו בפרוצדורות רגישות ומורכבות, ואת התודות מההורים, שאומרים שוב ושוב שאנחנו מצילות את הילדים שלהם, ושומרות על הנפש והילדות שלהם. אבל יש רגעים, שהמשמעות של העשייה שלנו מתחדדת עוד יותר".

אוראל משתפת, שילד מקסים בשם אסף, לו היה אשפוז ארוך וקשה במיוחד במחלקה, קיבל את תוצאות בדיקות הדם והוחלט בצעד חריג לשחרר אותו הביתה. אוראל הייתה בדרך חזרה לדירתה, כשהתקשר לספר לה את הבשורות המרגשות. אוראל התרגשה איתו, אך הוא קטע את התלהבותה והודיע לה שהוא לא הולך להשתחרר הערב, אלא רק למחרת בבוקר, בגלל שהיא לא נמצאת והוא רוצה להיפרד ממנה לשלום. באותה הרגע, הבינה אוראל כמה נגעה באסף וכמה משמעותי המקום הקרוב והבטוח שהצליחה לייצר איתו. כמובן שלא חשבה פעמיים, עלתה על אוטובוס לבית החולים להיפרד מאסף לקראת השחרור הביתה.

אוראל יצחקוב, מתנדבת בעמותת רחשי לב, עם אסף. יח"צ,
"להוציא חיוך מילד ביום קשה, להיות אוזן קשבת לנערה ולהסיח את דעתה מהכאב והפחד". אוראל יצחקוב, מתנדבת בעמותת "רחשי לב" עם אסף/יח"צ

התפקיד של בת שירות-לאומי ברחשי לב, זה להציל חיים בדרך אחרת. להזכיר לילדים שלמרות המחלה המורכבת, למרות הסביבה שלהם שמלאה באחיות ורופאים, הם עדין ילדים. לעזור להם לא לאבד את הילדות שלהם, לשמור על החיוך והשובבות הטבעית של הגיל שלהם. ולעזור להם להתגבר על הפחדים שלהם.

רשות השירות הלאומי-אזרחי מקיימת בין התאריכים ה-23-27 ביוני את שבוע ההצדעה למתנדבי השירות, הפועלים למען החברה והמדינה בשלל מסגרות ההתנדבות ומגיעים מכלל המגזרים בחברה הישראלית. שבוע זה מהווה את שיאה של שנת הפעילות, ונועד להוקיר את פועלם של מעל 18,000 אלף המתנדבים התורמים תרומה משמעותית למדינת ישראל ולחברה הישראלית כולה.

בשיתוף רשות השירות הלאומי, בשיתוף רשות השירות הלאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully