וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמות בין סרצ'לייט להראל: עסקת מכירת השליטה בבזק נחתמת

עומרי כהן

20.6.2019 / 16:09

בהראל אומרים כי ההסכמות הושגו לאחר שביקום נענתה לדרישותיה. הראל מסכימה לעדכון שיעור ההצבעה ל69.77% ולחתימה על החוזה עם סרצלייט. מניית בזק מזנקת ביותר מ-6% בבורסה בתל אביב

בניין בזק בעזריאלי תל אביב, 21 ביוני 2017. מגד גוזני
בזק/מגד גוזני

בעקבות הסכמות שהושגו בין סרצ'לייט לבין הראל ובתיווך נציגות מחזיקי האג"ח, העסקה למכירת השליטה בבזק נחתמת בשעה זו.

בנוגע לדרישת סרצ'לייט כי במועד השלמת העסקה יהיו בקופת הראל לפחות 685 מיליון שקל, הרי שסכום זה הופחת ל-680 מיליון שקל ולא יכלול הוצאות משפטיות הקשורות לתביעות משפטיות שונות כנגד החברה. מנגד, הודיע בית ההשקעות אלטשולר שחם כי הוא מתנגד להפחתת הרוב הדרוש לכ-70%, אולם התנגדות זו לא מונעת כאמור את החתימה לנוכח הסכמת הראל.

מוקדם יותר היום, ולפי תוצאות ההצבעה, הצעת סרצ'לייט ופורר לא אושרה בעקבות התנגדות הראל ואלטשולר שחם. ההצעה זכתה לרוב של 70.06% מקרב הקולות שלא סווגו כבעלי עניין אחר, אולם לא זכתה לרוב המינימלי הדרוש של 75%. כעת, כאמור, הראל מסכימה לעדכון שיעור ההצבעה ל69.77% ולחתימה על החוזה עם סרצלייט.

הראל ואלטשולר שחם, שמחזיקים בכ-30% מכוח ההצבעה באג"ח ג' של ביקום. עיקר הקושי של הראל עם הצעת סרצ'לייט נוגע לשעבוד מניות בזק שבידי ביקום (26.34%) לטובת מחזיקי אג"ח ג', לאחר השלמת הסדר החוב. בהראל דרשו כי בהסדר יקבע כי שיעור הריבית שתשלם אג"ח ג' יועלה ב-0.5% מרמתה הנוכחית, כל עוד לא תקבל סרצ'לייט את אישור משרד התקשורת לשעבוד מניות בזק לטובת מחזיקי אג"ח ביקום. עם זאת, בסרצ'לייט התנגדו לכך.

סרצ'לייט הסכימה להתחייב למאמץ מסחרי סביר להשגת השיעבוד, אולם הגדרה זו לא סיפקה את יועצה של הראל, יוני שר, והוא המליץ בשל כך להתנגד לאסיפה. בסרצ'לייט טענו בתחילה שאינם יכולים להתחייב מעבר לכך, מאחר שהנושא נתון לשיקול דעתו של משרד התקשורת, אולם בהראל לא קיבלו את ההסבר והצביעו נגד ההצעה.

עם זאת, ל"גלובס" נודע כי ביממה האחרונה אירעו מספר התפתחויות שתרמו לשינוי ההחלטה. בין השאר עדכנה הנהלת ביקום את הראל, כי מנכ"ל משרד התקשורת מסר לה שאין מניעה עקרונית לקבלת היתר שיעבוד, בכפוף כמובן להגשת בקשה בהתאם לחוק התקשורת ולצו הבזק, וכן להמלצת גורמי הביטחון הרלבנטיים.

כמו-כן הבהירה הנהלת ביקום פעם נוספת כי בעבר לא נרשמה כל התנגדות מטעם משרד התקשורת לשיעבוד מניות אלו. בין השאר שועבדו המניות בעת שבשליטה בבזק החזיקו קבוצת אייפקס-סבן-ארקין, ופעם נוספת קיבלה ביקום עצמה היתר לשעבד את מניות בזק לגופים מוסדיים בינלאומיים, לטובת הבטחת אג"ח שהנפיקה להם ושנפרעו בהמשך.

מחברת הראל נמסר כי ההסכמות הושגו לאחר שביקום נענתה לדרישותיה. "בהתאם להודעת ביקום להראל, סרצלייט הסכימה לתיקון סעיף הנזילות כפי שדובר בין הצדדים, וכן כי היא מוכנה לבחון פתרונות לסוגיית רישום השיעבוד, הראל מסכימה לעדכון שיעור ההצבעה ל69.77% ולחתימה על החוזה עם סרצלייט. הראל שומרת על זכותה להצביע לפי שיקול דעתה בהצבעה באסיפת מחזיקי אגרות החוב, שתכונס בהתאם לסעיף 350 לחוק החברות".

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully