וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארה"ב ועד למזרח הרחוק: הבירה שכל העולם התאהב בה

בשיתוף BLEND, בשיתוף BLEND

26.6.2019 / 8:37

אם בשנות ה-80 הבירות ללא אלכוהול סבלו ממראה חיוור וטעם פחות מודגש, הרי שכיום האיכות והטעם הן כשל בירה רגילה. איך מייצרים אותה, מהם היתרונות הבריאותיים ומה הופך אותה ללהיט במזרח התיכון ובאירופה? התשובות בפנים

גבר עם זקן שותה בירה. ShutterStock
רבים נהנים מהטעמים והמגוון של בירות ללא אלכוהול והטרנד התפשט ברחבי העולם (צילום: ShutterStock)/ShutterStock

הבריטים אוהבים לשתות בירה. ברחבי בריטניה יש כ-50 אלף ברים שבהם נמזגים מדי יום מיליוני כוסות בירה במגוון עצום של סוגים. ב-2018 פורסמו נתוני הרגלי השתייה של הבריטים בפאבים ב-BBC והתגלו שתי מגמות מעניינות: מאז שהוסרה מגבלת הגיל על בני 14 ומטה ב-1995 הברים הפכו ל"פמילי פרנדלי" והם כבר מזמן אינם רק המקום אליו באים מבוגרים לשתות מול משחק כדורגל או בחברת החברים מהעבודה. השנייה, ישנה עלייה דרמטית בכמות הבירה ללא אלכוהול שהבריטים שותים. לפי הנתונים שפורסמו ב-BBC, נכון לחודש פברואר 2019 מכירות הבירה ללא אלכוהול קפצו ב-28% בבריטניה בהשוואה לשנה הקודמת. צעירים רבים נהנים מהטעמים והמגוון של בירות ללא אלכוהול והטרנד קיים גם בגרמניה, שם אחת מכל 15 בירות שנמכרות היא ללא אלכוהול ובספרד 14% מכלל הבירות שנמכרות הן ללא אלכוהול. אירופה שותה אחרת, ולא רק היא. אגב, במזרח התיכון, לדוגמה, נמכרת כשליש מכמות המכירות העולמית של בירה ללא אלכוהול.

אם בשנות ה-80 הבירות ללא אלכוהול סבלו ממראה חיוור וטעם פחות מודגש, הרי שהשינויים הטכנולוגיים והידע בנושא גרמו למבשלות רבות לעשות קפיצת מדרגה ולייצר בירה ללא אלכוהול בטעם זהה לזה של בירה ללא אלכוהול. כיום אף ברמן לא ירים גבה אם תבקשו בירה ללא אלכוהול, אלא ישאל בפשטות איזה סוג אתם מעדיפים. בדיוק כמו הבירות האלכוהוליות, ההיצע והמגוון עצום. בעולם כבר קיימים מותגים פופולריים של בירה ללא אלכוהול דוגמת "בקס בלו", "בוואריה ללא אלכוהול", "ארדינגר ללא אלכוהול" ועתה גם חברת היינקן החלה לייצר בירה ללא אלכוהול - היינקן 0.0.

בשנת 2012 נמזגו ברחבי העולם 2.2 מיליארד ליטרים של בירה ללא אלכוהול, עלייה של כ-80% משנת 2007. המגמה ברורה ודומה ששנת 2019 הופכת לשנה שבה בירה ללא אלכוהול תפרוץ או תהפוך לפופולרית יותר בקרב שווקים חדשים.

אישה שותה בירה. ShutterStock
(צילום: ShutterStock)/ShutterStock

עכשיו אפשר לשתות בירה אחרי אימון כושר או בנהיגה

יש שתי שיטות לייצור בירה ללא אלכוהול. האחת היא לייצר בירה רגילה ואז בסוף התהליך להוציא ממנה את האלכוהול על ידי חימומה, והשנייה היא להאט או לעצור את תהליך התסיסה.

לבירות ללא אלכוהול יתרונות רבים. אפשר לשתות אותן לפני או אחרי פעילות גופנית, הן מכילות את כל היתרונות הבריאותיים שיש בבירה רגילה אך יש בהן פחות קלוריות והן נחשבות לפחות משמינות. בקרב צעירים רבים באירופה המשקה נתפס כבריא משום שאין השפעת אלכוהול, יש בו פחות קלוריות והטעמים מצוינים, כך שאפשר ליהנות מהבירה. באפריל 2019 הציג פיינשל טיימס הבריטי נתונים לפיהם קרוב ל-25% מבין בני ה-16 עד 24 אומרים שאינם שותים אלכוהול ויותר ויותר בני ה-25 עד 44 מפחיתים בכמות האלכוהול שהם שותים.

אוהד נבחרת אנגליה שותה בירה. רויטרס
בירה ללא אלכוהול "שוברת את החוקים" ולמעשה הופכת את הבירה לנגישה הרבה יותר (צילום: רויטרס)/רויטרס

גם מבשלות קטנות ברחבי אירופה שילבו בפס הייצור שלהן בירות מסוג זה. אפשר למצוא בסופרמרקטים רבים במדינות כמו צרפת והולנד מדפים שבהם בירה עם 0% אלכוהול או בירה מופחתת אלכוהול שבה עד כחצי אחוז אלכוהול. "הסטאר" פרסם כי ב-2018 הושקה "היינקן 0.0" במלזיה ונמזגו כ-80 מיליון ליטרים במדינה, ומאז המשקה כבר הושק גם בסינגפור ובתאילנד ורבים במזרח הרחוק נחשפו למשקה החדש.

כמשקה אלכוהולי הבירה מקושרת למצבים מסוימים ביום, אולם בירה ללא אלכוהול "שוברת את החוקים" ולמעשה הופכת את הבירה לנגישה הרבה יותר. אפשר לשתות בירה 0% אלכוהול תוך כדי נהיגה, אחרי אימון גופני או בארוחת הצהריים במהלך יום עבודה. אלה שאלכוהול גורם להם להרגיש פחות טוב יכולים ליהנות מטעמי הבירה ללא חשש.

בירה היא המשקה האלכוהולי הכי נמכר בעולם והמשקה השלישי הכי נצרך בעולם אחרי מים ותה. כן, לפני הקפה. היא נתפסת כמשקה שנכון לכל מצב, בין אם מדובר בבילוי חברתי בבית או בחוץ, משקה שאפשר לשתות לבד כאתנחתא, כזה המלווה ארוחה ומדגיש את טעמיה וגם ככזה שאפשר לשתות ללא כל תוספת בצד. כעת, כשבירה ללא אלכוהול הופכת לטרנד עולמי שמגיע גם לישראל, נדמה שגם בארץ יגלו את היתרונות הקיימים בבירה שבה 0% אלכוהול.

בשיתוף BLEND, בשיתוף BLEND

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully