וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת באליגם: הרשות להגנת הצרכן פתחה בחקירה

מיכל רז-חיימוביץ'

30.6.2019 / 13:10

לפי הודעת הרשות, החשד העולה הוא הטעיה והפעלת השפעה בלתי הוגנת לפי חוק הגנת הצרכן. בנוסף, הרשות להגנת הצרכן מזמינה את נפגעי באליגם להיכנס לאתר הרשות ולהגיש תלונה

אילוסטרציה. ShutterStock
פטיש בית משפט/ShutterStock

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פותחת בחקירה נגד חברת סיטי לייף סטייל, מפעילת אתר באליגם, ונגד הספקים שלה. החברה הפסיקה את פעילות האתר אחרי 9 שנים בעקבות בקשה לכינוס נכסים שהוגשה ב-16 ביוני. לפני ימים ספורים חזר האתר לפעול על-ידי כונס הנכסים, עו"ד אהוד גינדס.

עו"ד גינדס נמצא בתקופה של 30 ימים שהקציב לו בית המשפט במטרה למכור את באליגם כעסק חי. הקונים הפוטנציאליים הם אתרים מתחרים וחברות תיירות. 50% מפעילות האתר היא של חבילות תיירות. כיום מחזיקים צרכנים בשוברים פתוחים בהיקף של 3.4 מיליון שקל בתחום התיירות.

"בהמשך להתפחות פרשיית כינוס הנכסים של אתר באליגם ובעקבות מידע נוסף שהגיע בימים האחרונים לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הרשות פותחת בחקירה רשמית של חברת סיטי לייף סטייל, מפעילת באליגם, ושל ספקיה השונים ובכלל זה בתחום התיירות" - כך מודיעה הרשות ומפרטת כי "החשד העולה הוא הטעיה והפעלת השפעה בלתי הוגנת לפי חוק הגנת הצרכן".

עוד מציינת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן כי היא מזמינה את נפגעי באליגם להיכנס לאתר הרשות ולהגיש תלונה באמצעות האתר באופן מהיר ופשוט.

אניטה יצחק, סגנית הממונה וראש אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן, מסרה: "החקירה באה בעקבות מידעים חדשים שהתקבלו ברשות. הרשות רואה לנכון להתערב בכל מקרה בו קיים חשש להפרת הוראות החוק תוך ניצול הצרכנים. ניאבק בנחישות על כל עשיית רווח על גבם של הצרכנים תוך הפרת החוק".

החקירה מתמקדת בשתי טענות: הטענה שגם כאשר החברה ידעה שהיא נכנסת לכינוס נכסים, היא המשיכה למכור, ביודעין לכאורה שלא תוכל לספק מוצרים או שירותים עליהם אנשים שילמו.

החשד השני שנבדק הוא נגד הספקיות - ברשות התקבלו תלונות לפיהן חלק מהחברות, בעיקר בתחום התיירות, מפעילות השפעה בלתי הוגנת לשלם על העסקה מחדש כדי לממש אותה. שיחות אלה נעשו מיד לאחר קריסת באליגם, והחשד כאן הוא ללחץ בלתי הוגן.

  • עוד באותו נושא:
  • באליגם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully