וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשטיין מכר 11.7% מגב-ים לקראת יישום חוק הריכוזיות

עומרי כהן

1.7.2019 / 7:57

במסגרת ההפצה מכרה נכסים ובניין ל גופים מוסדיים כ-11.7% מניות גב-ים תמורת כ-460 מיליון שקל בעקבות המהלך ירד שיעור ההחזקה של נכסים ובניין במניות גב ים ל-40%

אדוארדו אלשטיין. AP
אדוארדו אלשטיין/AP

חברת נכסים ובניין ביצעה אמש הפצה ראשונה של מניות החברה הבת, גב ים, וזאת מתוך כוונה עתידית לרדת משליטה בה עקב דרישות חוק הריכוזיות. במסגרת ההפצה מכרה נכסים ובניין לגופים מוסדיים כ-11.7% מניות גב-ים תמורת כ-460 מיליון שקל.

ההפצה בוצעה במחיר של 1,830 שקל, המשקף הנחה של כ-3.5% ביחס למחיר הסגירה שנקבע אתמול. את ההפצה הובילה חברת החיתום אפסילון חיתום והנפקות.

בעקבות המהלך ירד שיעור ההחזקה של נכסים ובניין במניות גב ים ל-40%. כך, שעד מועד כניסת חוק הריכוזיות לתוקף באמצע דצמבר צפויה נכסים ובניין לבצע הפצה נוספת כדי להוריד עוד יותר את שיעור ההחזקה בגב-ים ולהגדיר עצמה כמי שאינה שולטת בה.

נכסים ובניין היא זרוע ההשקעות בנדל"ן של קבוצת דיסקונט השקעות (דסק"ש), שבשליטת אדוארדו אלשטיין. בחודש האחרון ביקשה דסק"ש להגדיל את חשיפתה לנכסים ובניין באמצעות הצעת רכש מלאה להחזקות הציבור, אולם בית ההשקעות פסגות התנגד למהלך וערב כך הוא לא צלח.

הפסגות, שמחזיק בכ-7% מנכסים ובניין, חששו כי רכישת מלוא הבעלות נועדה להקל על ביצוע עסקאות בעלי עניין בין נכסים ובניין לבין חברות אחרות שבשליטת אלשטיין. עם זאת, באסיפת דסק"ש, שהתקיימה ביום חמישי האחרון, הסבירו בכירי דסק"ש כי מטרת המהלך הייתה להגדיל את החשיפה העקיפה של הקבוצה לגב ים, וכך לשמור על שיעור החשיפה הנוכחי (בשרשור) גם במקרה בו תידרש נכסים ובניין למכור חלק מהותי של החזקותיה בגב ים, כפי שאכן קרה אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully