וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת שדה דב: מה יקרה לכרטיסים - ולעובדים?

מיכל רז-חיימוביץ'

1.7.2019 / 14:06

למרות כל ההבטחות, הדיונים והמחאות, שדה דב נסגר אמש בחצות לפעילות והותיר אחריו לא מעט תושבים מבולבלים, מתל אביב ועד אילת כל מה שתצטרכו לדעת על מה שקרה מאחורי הקלעים של סגירת השדה, ומה הולך לקרות עכשיו

נמל תעופה שדה דב. צילום: מיכל רז חיימוביץ',, גלובס
שדה דב/גלובס, צילום: מיכל רז חיימוביץ',

בחצות הליל שבין יום ראשון ה-30 ביוני להיום, ה-1 ביולי, נסגר שדה דב לפעילות. הדרמה שאפפה את סגירת השדה בשבועות האחרונים הגיעה לשיאה עם ההכרעה הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי שדה דב ייסגר במועד, וללא דחייה, לצד חבילת הטבות בהיקף של 400 מיליון שקל לעיר אילת. אמש, בעשרה לחצות, נחתה הטיסה האחרונה של ישראייר בשדה דב. טיסת ארקיע שהמריאה מאוחר יותר מרמון כבר נאלצה לנחות בנתב"ג, הבית החדש/ישן של טיסות הפנים לאילת.

לו"ז הטיסות של ישראייר וארקיע הועתק לנתב"ג ברובו. היום (ג') ינחתו 10 טיסות בנתב"ג (20 טיסות בתנועת הלוך ושוב), מחר מספרן יגדל ל-13 נחיתות (26 בתנועת הלוך ושוב). המספר הזה ימשיך לגדול לקראת יום חמישי, יום שבו התנועה לאילת גדולה יותר מטבעה.

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, אמר ל"גלובס" כי "ישראייר העבירה את מרכז הכובד שלה משדה דב לנתב"ג לפני מספר שנים, מיד עם קבלת ההחלטה הראשונית על סגירת שדה דב. לפיכך, הצוות הטכני יחד עם מחסנים, כלי העבודה וכו' ממוקמים כבר היום בנתב"ג.

"הלילה עברנו דירה ברמה התפעולית, יש לזה משמעויות של פרטים קטנים שדורשים פתרונות ולכן הצוות שלנו נמצא בנתב"ג היום. אנחנו מעריכים שתוך מספר ימים נתגבר על התקלות הקטנות הללו והכול יעבוד בצורה רציפה ויעילה. כל הסלוטים שהיו לנו בשדה דב פעילים כאן בנתב"ג, מערך המזוודות עובד טוב יותר, כך שברמה התפעולית מצבנו השתפר".

מארקיע נמסר כי "לוח הטיסות של החברה יועתק לנתב"ג, החברה תנסה בתיאום עם נתב"ג לשמור ככל שיתאפשר על לוח הזמנים המקורי שתוכנן משדה דב ולקוחותינו יעודכנו בהקדם".

מה עושה מי שקנה כרטיס לשדה דב למועד שהוא אחרי ה-1 ביולי?

נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה שיועדו לשדה דב עודכנו מראש שלאור האפשרות שהשדה ייסגר ב-1 ביולי הם יוכלו לבטל את טיסתם ולקבל את כספם חזרה, או לשנות את הנתיב לשדה דב.

מי שרכש חבילה של טיסה ומלון יצטרך להתמודד עם תנאי הביטול של בית המלון. כפי שמצוין באתר ארקיע, ביטול טיסה בעקבות סגירת שדה דב יהיה אפשרי ללא דמי ביטול, אולם ביטול של בית מלון יעשה על בסיס דמי ביטול מלאים. נוסעים שנפלו על התפר של המעבר בין נמלי התעופה עודכנו אתמול בשדה דב כי טיסת החזור שלהם מאילת תנחת ככל הנראה ברמון. נוסעים שהשאירו רכב בשדה דב יצטרכו למצוא פתרון יצירתי אחרי שהם ינחתו בנתב"ג.

כיצד נערכו בנתב"ג לקליטת הטיסות?

500 מקומות חניה הוקצו בחניון לטובת הנוסעים לאילת, וחשוב מכך: מהיום בשעה 6:00 בבוקר הטיסות שממריאות מרמון לנתב"ג כבר נוחתות בטרמינל 1 - הטרמינל ממנו ממריאות הטיסות. התהליך הזה מהיר יותר מאשר נחיתה בטרמינל 3, והוא יעיל למי שמשאיר רכב בשדה התעופה שעד כה נאלץ לקחת שאטל מטרמינל 3 לטרמינל 1.

לאור השינוי הזה, מי שמעדיף להשתמש ברכבת ביציאה או בהגעה לנתב"ג יצטרך עדיין להעזר בשאטל פנימי המשייט בין הטרמינלים. כבר היום נמצא סגן מנהל בית החולים תל השומר במקום בכדי להכווין את המטופלים המגיעים מאילת עם שאטל לבית החולים, והחונה מחוץ לטרמינל.

עוד באותו נושא

"תודה שבחרתם לטוס עמנו כל השנים האלה": הטיסה האחרונה משדה דב

לכתבה המלאה

מה יהיה גורלו של סניף קפה קפה שהיה בשדה דב?

כמו כל שאר הפעילויות בנתב"ג, גם הסניף הזה של "קפה קפה" ייסגר לפעילות. לפי רשות שדות התעופה, בתנאי המכרז מלכתחילה נלקח בחשבון מועד סגירת שדה דב ב-1 ביולי בהתאם להסכמים אל מול המדינה. "קפה קפה" גם מפעילה סניף בטרמינל 1 בנתב"ג ממנו ממריאות הטיסות לאילת. נציין כי נוסעים לאילת לא רשאים לרכוש מוצרים פטורים ממכס שכן הם לא יוצאים את גבולות המדינה. הקנייה בחנויות הדיוטי פרי מחייבת הצגת כרטיס עלייה למטוס.

מה קורה עם העובדים שהועסקו בשדה דב?

בשדה דב עבדו עובדי רשות שדות התעופה (שכבר משובצים בנתב"ג), עובדי ארקיע ועובדי ישראייר ועובדי קבלן, למשל בתחום עובדי הניקיון והביטחון. האווירה אמש, ביומו האחרון של קיומו של שדה דב, הייתה לא רק של עצב אלא גם של חוסר וודאות.

דיילי קרקע של ארקיע טענו בפני "גלובס" כי הם לא תודרכו באשר ל"יום שאחרי," כשהם טענו שלוח המשמרות שלהם מה-1 ביולי ריק. העובדים אפילו שקלו לצאת אתמול למהלך ספונטני של שיבושים בלוח הטיסות, מה שלא קרה.

עובד במחלקת ביטחון דרך חברה במיקור חוץ אמר "אנחנו לא יודעים מה קורה אתנו. האופציה היחידה היא לקבל דמי אבטלה. יש התמרמרות מוחלטת". פאולה, דיילת קרקע ותיקה, לא הסתירה כי היא עצובה היות שזו המשמרת האחרונה שלה אחרי שנים בשדה דב. סתיו, דיילת של ישראייר מזה שנתיים אמרה כי "ההרגשה היא לא נעימה, בנתב"ג זה לא יהיה אותו דבר. יש עובדים שעוזבים ויש כאלה שעוברים. שדה דב הוא שדה משפחתי. לא כייף לי אבל אני מאמינה שיהיה טוב".

בישראייר מציינים כי לכל העובדים הוצעה עבודה, ומי שבחר לעזוב עשה את זה לאור שינוי בתנאים והמרחק.

  • עוד באותו נושא:
  • שדה דב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully