וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוח שמגלה עד כמה משפיע בנק הפועלים על המשק הישראלי

בשיתוף בנק הפועלים, בשיתוף בנק הפועלים

3.7.2019 / 9:01

דירוג 'מעלה' לאחריות תאגידית קבע כי הבנק מוביל זו שנה שנייה ברציפות את המדד. מנכ"ל הבנק אריק פינטו: "תוצאה של מחויבות אמיתית ורבת שנים לקידום ערכים חברתיים וסביבתיים". כמה מהעובדים גרים בפריפריה ובכמה מיליארדים נאמדת השפעתו על הכלכלה בארץ? התשובות בפנים

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

בנק הפועלים פרסם היום (שלישי) את דוח האחריות התאגידית לשנת 2018, אשר מרכז בתוכו את כלל הפעילות שנקט הבנק במהלך השנה בתחום האחריות התאגידית ומשקף את העשייה החברתית-סביבתית המגוונת של הבנק בתחום.

זהו דוח האחריות התאגידית ה-12 שמפרסם הבנק, שתכליתו להצמיח ערך מוסף עבור הקהילה והחברה בישראל. במסגרת פרסום הדוח השנה, בחר בנק הפועלים למדוד לראשונה את ההשפעות הכלכליות-חברתיות של פעילותו על המשק הישראלי באמצעות ביצוע מחקר אימפקט חיצוני ובלתי תלוי אשר נערך על ידי חן הרצוג, כלכלן ראשי ושותף בחברת BDO. המחקר מבוסס על מודל שפותח על ידי הכלכלן זוכה פרס הנובל וסילי לאונטיף, והוא בוצע במתודולוגיה המקובלת והנפוצה בעולם לבחינת ההשפעות הכוללות של חברות וענפים על המשק.

מהמחקר עולה בין היתר כי ההשפעה הכוללת של בנק הפועלים על התמ"ג עומדת על 19.5 מיליארד ש"ח המהווים 1.5% מהתוצר המקומי והלאומי של מדינת ישראל. תשלומי המיסים של הבנק ועובדיו מהווים 0.9% מההכנסות הלאומיות ממיסים ואילו פעילות הבנק מייצרת כ-51,500 משרות במשק הישראלי. במקביל לפרסום הדוח, ארגון "מעלה" הודיע כי גם השנה, בנק הפועלים נכלל בראש צמרת הדירוג שלו לאחריות תאגידית.

"בנק הפועלים מהווה חלק בלתי נפרד מהחברה בישראל", אומר מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, "מיקומו הגבוה של הבנק בדירוג מעלה הוא תוצאה של מחויבות אמיתית ורבת שנים של הנהלת הבנק ועובדיו לקידום ערכים חברתיים וסביבתיים. תוצאות המחקר שנערך השנה ממחישות את החלק המשמעותי של הבנק בצמיחת המשק הישראלי. כולי תקווה כי ארגונים נוספים גם יבחנו את ההשפעות החברתיות שלהם וישקללו אותם בתהליכי קבלת ההחלטות שלהם".

הדרכות לאוריינות דיגיטלית שמקיים בנק הפועלים לאזרחים ותיקים. יח"צ,
הדרכות לאוריינות דיגיטלית שמקיים בנק הפועלים לאזרחים ותיקים/יח"צ

סניפים ניידים שמגיעים ל-11 מרכזי דיור מוגן

כחלק מהשאיפה להיות שחקן משפיע בחברה הישראלית, בחר הבנק למקד את עשייתו החברתית במספר תחומים העולים בקנה אחד עם הליבה העסקית שלו ואשר נועדו להשגת מטרות חברתיות בתחומי חינוך פיננסי, נגישות והעצמת אנשים עם מוגבלות, עצמאות דיגיטלית לאזרחים ותיקים, תעסוקה ומוביליות חברתית בפריפריה, הצמחת עסקים קטנים וקיימות סביבתית.

במסגרת פעילותו למען אנשים עם מוגבלות חתמו 500 אלף איש על האמנה לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה בעקבות מהלך "הדלת פתוחה לכולם". בנוסף, מפתח הבנק מוצרים בנקאיים המיועדים לקידום הנגישות בישראל ופועל לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה על ידי העסקת מאות עובדים עם מוגבלות, ייזום ירידי תעסוקה לשילוב אנשים עם מוגבלות.

סניפים ניידים של בנק הפועלים מגיעים ל-11 מרכזי דיור מוגן ברחבי הארץ והוא מפעיל מערך הדרכות ארצי שמטרתו הקניית עצמאות דיגיטלית לאזרחים ותיקים. הבנק אף מעניק כלים להתנהלות פיננסית נכונה. כ-9,000 איש השתתפו בסדנאות בנושאים שונים מטעם "המרכז לצמיחה פיננסית" ב-2018 וכחצי מיליון איש איש למדו באתר המרכז לצמיחה פיננסית על התנהלות פיננסית נכונה.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

בכל מקום וזמן: השירות שישאיר אתכם מעודכנים בהשקעות שלכם

בשיתוף בנק הפועלים
יריד תעסוקה לאנשים עם מוגבלות שנערך בשיתוף עם בנק הפועלים. יח"צ,
יריד תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות שנערך בשיתוף עם בנק הפועלים/יח"צ

כשליש מעובדי בנק הפועלים מתגוררים בפריפריה

דוח האחריות התאגידית לשנת 2018 פירט את מעורבות בנק הפועלים בפריפריה ולפי הנתונים כ-20% מספקי הבנק (423 במספר) הם מהפריפריה וקרוב לשליש מעובדי הבנק (2,830 עובדים) מתגוררים בפריפריה. לבנק הפועלים כמאה סניפים בפריפריה ובחמש השנים האחרונות הושקעו למעלה מ-45 מיליון שקלים בפרויקטים חברתיים לקידום הפריפריה.

לבנק גם 28 סניפים ביישובים ערביים והוא מפתח באופן שוטף מוצרים ושירותים המתאימים לחברה העברית, כולל דף פייסבוק ואתר מרכז לצמיחה פיננסית בשפה הערבית. זאת במקביל למגוון פעילויות לקידום צמיחה בחברה הערבית, בדגש על יזמות נשים וקידום צמיחת עסקים קטנים. לפי נתוני הדוח, היקף האשראי שניתן על ידי הבנק לפרויקטים המקדמים קיימות סביבתית בתחומי אנרגיה סולרית, בניה ירוקה והתפלת מים עומד על כ-8.7 מיליארד שקלים.

"בנק הפועלים הוא מהגופים העסקיים הראשונים בישראל שהתחייבו לפעול בעקרונות של אחריות תאגידית, ולהתייחס אל הפעילות החברתית-סביבתית כחלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית", אומרת המשנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על חטיבת מחזיקי עניין, יעל דרומי. "אנו מקפידים לבחון את ההחלטות העסקיות המשמעותיות ביותר גם במשקפי מחזיקי העניין, כדי לוודא שהן עולות בקנה אחד עם אחריותנו כלפיהם. בשנים האחרונות התפיסה הזו הולכת וצוברת תאוצה בארץ ובעולם".

"בנק הפועלים מתייחס לאחת הסוגיות המשמעותיות במשק והיא ההשפעה של עסקים על צמיחה כלכלית וחברתית", מוסיף מנכ"ל מעלה, מומו מהדב, "התמונה המתקבלת מרשימה ומלמדת על עשייה מתמשכת ומובילה במשק. בכך הבנק גם מסמן את השלב הבא של מימוש אחריות תאגידית".

בשיתוף בנק הפועלים, בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully