וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: בנק ישראל הותיר את הריבית ליולי על 0.25%

8.7.2019 / 16:00

בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי, בהתאם לתחזיות של הכלכלנים בשוק. כעת מרכזת את מרב העניין התחזית המעודכנת של חטיבת המחקר של הבנק לגבי תוואי העלאות הריבית המתוכנן בהמשך; לפי תחזית זו, צפויה העלאת ריבית אחת ב-2019 ושתיים ב-2020

אמיר ירון המועמד לתפקיד נגיד בנק ישראל 2018. יח"צ,
אמיר ירון/יח"צ

בנק ישראל פרסם היום (ב') את הודעת הריבית לחודש יולי 2019 והותיר אותה על 0.25% - בהתאם לתחזיות המוקדמות של הכלכלנים בשוק. זהו שער הריבית מאז העלייה הקודמת בנובמבר האחרון.

בתוך כך, חטיבת המחקר של בנק ישראל הפחיתה את תחזית הצמיחה שלה למשק השנה ל-3.1%, לעומת 3.2% בתחזית הקודמת שפורסמה באפריל. שיעור האינפלציה צפוי לעמוד על 1.6%.

חטיבת המחקר של בנק ישראל הותירה ללא שינוי את תחזית העלאות הריבית שלה: גם לפי התחזית המעודכנת הריבית צפויה לעלות פעם אחת ל-0.5% עד סוף השנה, ושתי העלאות נוספות צפויות במהלך 2020 עד לשיעור של 1% בסוף השנה. עליית הריבית צפויה להיות הדרגתית ולתמוך כך בהמשך עליית האינפלציה ובצמיחת התוצר בהתאם לקצב ארוך-הטווח. נציין כי מדובר בתחזית "ניצית".

בעדכון הקודם של התחזית צפתה חטיבת המחקר העלאת ריבית אחת ברבעון הרביעי של השנה ושתי העלאות ריבית ב-2020. מאז פרסום התחזית הקודמת חלה נסיגה של 180 מעלות במדיניות העלאות הריבית של הפדרל ריזרב בארה"ב, וגם הבנק האירופי אותת על חזרה למדיניות של הרחבה מוניטרית.

בישראל מדד המחירים לצרכן לחודש מאי (0.7%) היה גבוה מתחזיות רוב האנליסטים, בגלל זינוק במחירי הפירות הטריים, וקצב האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלה לשיא חדש של 1.5%, אולם מדד חודש יוני צפוי להיות נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully