וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הפד קורא לעצור את המטבע הדיגיטלי של פייסבוק

גיא בן סימון

11.7.2019 / 0:05

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאואל מעלה חשש מפני היציבות של המערכת הפיננסית, לצדד חשש להלבנות הון ופגיעה בפרטיות הצרכנים. התוכנית של פייסבוק "לא יכולה להימשך" עד אשר יינתן מענה לסיכונים

ליברה. ShutterStock, ShutterStock
ליברה/ShutterStock, ShutterStock

האיש החזק בעולם הפיננסי, יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאול, קרא הלילה לעצור את פרויקט המטבע הדיגיטלי של פייסבוק, ליברה. בעדות בת יומיים בפני הסנאט אמר פאואל כי התוכנית של פייסבוק לבניית מטבע דיגיטלי "לא יכולה להימשך" עד אשר יינתן מענה לסיכונים משמעותיים, בהם, בין היתר, היציבות של המערכת הפיננסית.

"ליברה מעלה חששות רבים בנוגע לפרטיות, הלבנת הון, הגנת הצרכן ויציבות פיננסית", אמר פאואל בעדותו החצי-שנתית למדיניות המוניטרית בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים האמריקאי. "אני לא חושב שהפרויקט יכול להתקדם בלי להתייחס לחששות האלה", הוסיף.

מתי הסיכונים יקבלו מענה? הדברים של פאואל נאמרים לקראת השימוע שצפוי לקיים בית הנבחרים האמריקאי על המטבע הדיגיטלי של פייסבוק כבר בשבוע הבא. ביום שלישי ועדת הבנקאות של הסנאט צפויה לדון בנושא, ויום לאחר מכן ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים אמורה לקיים דיון נפרד.

פאואל אומר את הדברים בהמשך לדאגה שהביעו בנקאים נוספים בעולם, החל מהבנקים המרכזיים של בריטניה, צרפת והבנק המרכזי האירופי (ECB) וכלה באלה של סינגפור וסין. גם הכלכלן נוריאל רוביני הביע לאחרונה מורת-רוח מהכוונה של הרשת החברתית להשיק מטבע דיגיטלי, כשאמר כי המטבע של פייסבוק "הוא פרטי לחלוטין, נמצא תחת שליטה וריכוזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully