וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי מתוך הבית: אורי לוין מונה לתפקיד מנכ"ל בנק דיסקונט

15.7.2019 / 11:25

לוין, שמכהן כיום כמנכ"ל בבנק אי.די.בי ניו יורק מקבוצת דיסקונט, יחליף את המנכ"לית הפורשת לילך אשר טופילסקי מועד תחילת הכהונה ייקבע בהמשך

אורי לוין. צילום: איל יצהר, גלובס, גלובס
אורי לוין/גלובס, צילום: איל יצהר, גלובס

אורי לוין מונה לתפקיד מנכ"ל דיסקונט במקום המנכ"לית הפורשת לילך אשר טופילסקי. לוין מכהן כיום כמנכ"ל בנק אי.די.בי ניו יורק, שמקבוצת דיסקונט. המינוי כפוף לאישור בנק ישראל ומועד תחילת הכהונה טרם נקבע.

לוין היה גם מועמד לתפקיד מנכ"ל הפועלים, אך הוא הסיר את מועמדותו בשבוע שעבר לאחר שלא הגיע ליום הראיונות שערכה ועדת האיתור בבנק הפועלים.

לוין, 46, טייס חיל האוויר בעברו, סיים בהצטיינות תואר ראשון בהנדסת מחשבים ומדעי המחשב באוניברסיטת תל-אביב, ואחר-כך גם תואר שני במנהל עסקים בלונדון ביזנס סקול. בתום לימודיו החל לעבוד במקינזי לונדון. הקריירה הבנקאית שלו החלה שנתיים לאחר מכן, ב-2007. צבי זיו, אז מנכ"ל בנק הפועלים, ביקש שישמש כעוזר שלו. בתום שנתיים נוספות בחטיבה העסקית, הוא עזב את הבנק לטובת תפקיד מנכ"ל ISP, חברת ברוקרים הפעילה בישראל ובשוויץ ומנהלת השקעות למשפחות עשירות ולגופים מוסדיים. בדיעבד, זו הנקודה הפחות זוהרת בקריירה של לוין: בין בעלי השליטה בחברה היה גם איתי שטרום, שהורשע יחד עם נוחי דנקנר בהרצת מניות, וצפוי להשתחרר מהכלא לאחר שבקשת החנינה שלו אושרה.

בשנת 2014 הגיעה הפנייה מלילך אשר-טופילסקי, שהחלה אז את דרכה כמנכ"לית דיסקונט. אשר-טופילסקי הכירה את לוין מבנק הפועלים, שם שימשה בעבר כראש החטיבה הקמעונאית ובהמשך כמשנה למנכ"ל. היא שכנעה אותו לעזוב את ISP, ומינתה אותו לסמנכ"ל כספים ואסטרטגיה בדיסקונט, כחלק מהכוורת החדשה שבנתה.

בתום שנתיים בתפקיד, אשר-טופילסקי המשיכה לטפח את לוין, ומינתה אותו למנהל דיסקונט ניו יורק. מדובר בגדול ביותר מבין הבנקים הישראליים הפועלים בעיר, ודיסקונט מייחס לו חשיבות גדולה, בתקופה שבה הקשר בין הבנקים המקומיים לארצות הברית רחוק מלהיות חלק. גורמים בדיסקונט אומרים שהוא בנה שם תשתית לשנים רבות קדימה. כמנכ"ל דיסקונט ניו יורק, לוין נהנה בשנה החולפת מתגמול (כולל מענק) של 7.3 מיליון שקל, שכן לא חלה עליו הגבלת שכר הבכירים שנקבעה בחוק.

יו"ר דירקטוריון דיסקונט שאול קוברינסקי אמר: "מינוי מנכ"ל מתוך הקבוצה בתקופה מאתגרת זו מבטיח המשך ישיר וטבעי ליישום האסטרטגיה שלנו, ואני משוכנע שאורי יוביל את קבוצת דיסקונט לשיאים חדשים גם בעתיד".

  • עוד באותו נושא:
  • אורי לוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully