וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון בנק הפועלים בחר בדב קוטלר למנכ"ל

רון שטיין

15.7.2019 / 18:00

קוטלר שימש בעבר כמנכ"ל חברת כרטיסי האשראי ישראכרט, בית ההשקעות פריזמה ובנק אגוד הוא יחליף בתפקיד את אריק פינטו לשלישייה הסופית הגיעו גם ידין ענתבי ודורון ספיר

דב קוטלר. צילום: איל יצהר, גלובס
דב קוטלר/גלובס, צילום: איל יצהר

דב קוטלר מונה למנכ"ל בנק הפועלים במקום המנכ"ל הפורש אריק פינטו. קוטלר ששימש בעבר כמנכ"ל פעילות מרכזית בבנק הפועלים - חברת כרטיסי האשראי ישראכרט, נבחר על ידי ועדת האיתור שבראשות יו"ר הבנק עודד ערן.

קוטלר הועדף לתפקיד על שורה של מועמדים פנימיים ובראשם ארז יוסף, שנחשב לדעת רבים ליורש הפנימי המיועד. למעשה, דבר היותו של קוטלר המועמד המוביל הוביל לסערה בצמרת הבנק, ולנסיונות להשפיע על ועדת האיתור לשנות את הכרעתה. בין היתר היו שהעריכו כי ועדת האיתור תעביר שני שמות להכרעת הדירקטוריון. בכל אופן, בסביבת הבנק מעריכים כי בעקבות מינויו עלולים לעזוב את הבנק מספר מנהלים בכירים.

קוטלר מחזיק ברזומה ניהולי מכובד וארוך בשלל חברות בתחומי הפיננסים והבנקאות. בתפקידו האחרון הוא שימש מנכ"ל ישראכרט, חברת כרטיסי האשראי של בנק הפועלים, שמוקדם יותר השנה הונפקה ושנמצאת בדרך להיפרדות מהבנק. בשלהי 2014, לאחר כשש שנים כמנכ"ל ישראכרט, הודיע קוטלר על פרישתו. תקופתו בישראכרט נחשבת מוצלחת מאוד - הוא ניער וקידם את החברה, שהייתה עוד קודם לכן וגם כיום מובילה בשוק שבו היא פועלת. העזיבה שלו את ישראכרט, כך על פי הערכות, לוותה על רקע מתיחות עם הגוורדיה השולטת בבנק.

הכתם של בית ההשקעות פריזמה

קודם לכן שימש קוטלר כמנכ"ל הראשון של בית ההשקעות פריזמה, למשך כשנתיים בלבד. פריזמה הוקם על ידי קרן מרקסטון של רון לובש ושל אמיר קס המנוח, שרכשו בית השקעות קטן שעליו הלבישו קרנות נאמנות וקופות הגמל שנרכשו בהון רב. מדובר היה בניסוי הכי גרנדיוזי, וגם הכי כושל, בשוק ההון המקומי - לאחר מספר שנים, כבר לא תחת ניהולו של קוטלר, קרס בית ההשקעות ופעילויותיו נבלעו לתוך מתחרים. פריזמה מהווה כתם ניהולי כמעט עבור כל מי שנגע בו, ובכלל זה גם קוטלר. עזיבתו את פריזמה לוותה, כך נטען, בחילוקי דעות בין קוטלר לבין קרן מרקסטון.

בראיון שנתן ל"גלובס" מאוחר יותר אמר קוטלר, ביחס לניסיונו בפריזמה, כי "אני מנהל הרבה יותר טוב אחרי פריזמה, חד וחלק. בארה"ב אחד מכללי הניהול למנהלי חברות ענק זה לעבור גם ניסיון שלילי. מלמדים את זה בהרוורד". בראיון אחר שנתן ל"גלובס" אמר קוטלר, כי "חטאתי בחטא הגאווה בהקמת פריזמה. זה היה מעשה הרכבה מסובך... אחרי שהקמנו את פריזמה השקנו קמפיין עם הבטחה לציבור, למרות שלא היה לנו ניסיון מוכח. הייתה בו גאווה שגרמה לפער ציפיות שלא היה ניתן למימוש. למדתי שקודם תעשה, ורק אחר כך תפרסם".

לפריזמה הגיע קוטלר במחצית הראשונה של 2006, עם שתי הצלחות שבנו לו שם של מנהל טוב שאותו הצדיק גם בישראכרט - תפקידי מנכ"ל בנק איגוד, ופני כן מנכ"ל ויזה כאל.

מאז ישראכרט ועד היום עוסק קוטלר בשלל יוזמות פרטיות, בראשן קרן ההשקעות בנדל"ן אינטו שבה הוא נמנה על בעלי המניות עם החזקות של 9.6%. כעת עם בחירתו לתפקיד מנכ"ל הפועלים, יידרש הבנק ליצור מנגנון היפרדות שיאפשר לקוטלר את המינוי.

  • עוד באותו נושא:
  • דב קוטלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully