וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיכות של יותר ממיליארד דולר ביום מדויטשה בנק

גיא בן סימון

17.7.2019 / 15:46

לפי דיווח ב"בלומברג" מאז הודעת הבנק הגרמני על הליכי התייעלות, במסגרתם הבנק קיצץ 20% מכוח העבודה, ונותר עם פעילות הבנקאות להשקעות בלבד, גופים מוסדיים מושכים את כספם האם הבנק הגרמני קרוב לקריסה?

מטה ענקית הפיננסים דויטשה בנק בפרנקפורט. AP
דויטשה בנק/AP

גופים מוסדיים מבצעים משיכות של יותר ממיליארד דולר ביום מהבנק הגרמני דויטשה בנק, כך לפי דיווח של "בלומברג", שצוטט גורמים עלומי שם.

כבר לפני כשבועיים לאחר ההודעה על הליכי ההתייעלות האגרסיביים של דויטשה בנק, שכוללים פיטורי 18 אלף עובדים ברחבי העולם המהווים 20% בכוח העבודה, היתה זו קרן הגידור רנסאנס טכנולוגיות (Renaissance Technologies) שמשכה את החזקותיה בבנק, שנותר לאחר הנפת הגרזן עם פעילות בנקאות ההשקעות בלבד. אותו מהלך של קרן הגידור עשוי להיות אחראי להצתת גל משיכות עליו "בלומברג" מדווח כעת, מה שמזכיר את הימים של לפני קריסת הבנק ליהמן ברדרס ב-2008.

על רקע הקיצוץ בחטיבות דויטשה מנהל מגעים עם BNP פאריבה הצרפתי לשם העברת 150 מיליארד אירו (168 מיליארד דולר) מיחידה שעוסקת בפריים ברוקראז' אל הבנק הצרפתי. לא מן הנמנע כי הדיווחים על המשיכות של הגופים המוסדיים הודלפו על מנת לקדם את המהלך, שעשוי לכלול העברה של טכנולוגיה ומאות עובדים אל הבנק הצרפתי, שכן משיכות של כמיליארד דולר ביום למשך שבועיים מיום הדיווח על ההתייעלות היו אמורים לגרור תגובה מהירה וקריסה של הבנק.

דויטשה בנק, שמנהל נכסים בהיקף של 1.6 טריליון דולר התרסק ביותר מ-70% מהשיא שנרשם ב-2007 ונסחר כעת בשפל של יותר מ-30 שנה, במחיר החבוט של 7.97 דולרים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully