וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוארדו אלשטיין משך את הבקשה להיתר השליטה בכלל ביטוח

גיא בן סימון

21.7.2019 / 10:10

אי.די.בי דיווחה כי היא מושכת את הבקשה לקבלת היתר שליטה בכלל ביטוח מרשות שוק ההון משמעות המהלך - אלשטיין ייאלץ למכור את החזקותיו בכלל ביטוח בשוק

אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי. צילום: איל יצהר, גלובס
אדוארדו אלשטיין/גלובס, צילום: איל יצהר

לאחר שהבין שלא יקבל היתר שליטה בכלל עסקי ביטוח בכל מבנה שליטה שהוא, בין אם דרך דסק"ש או אי.די.בי, ולאחר שלא ניתן למפות מאופן משביע רצון מבחינה רגולטורית את מבנה השליטה, בעל השליטה באי.די.בי, אדוארדו אלשטיין, הודיע לממונה על רשות שוק ההון הביטוח והחיסכון על משיכת היתר השליטה בכלל ביטוח. משמעות המהלך הוא כי אלשטיין ייאלץ למכור את החזקותיו בכלל ביטוח בשוק.

לא מדובר במשהו מרעיש עבור כלל לביטוח, שלמעשה כלום לא משתנה מבחינתה. מאז 2013 מניות השליטה בכלל ביטוח לא שייכות לאי.די.בי אלא נמצאות בידי הנאמן משה טרי. טרי מחויב למכור מניות של כלל ביטוח השייכות לאי.די.בי רשמית ומשפטית, והוא עושה זאת כל 4 חודשים. עתה הוא צפוי להמשיך במתווה המכירה ללא שינוי כאשר המכירה הבאה צפויה להתבצע בספטמבר. למעשה, אלשטיין משך הבקשה לאחר שהבין כי לא יקבל היתר שליטה.

כל החזקה של 5% מגוף ביטוח או גוף מוסדי מצריכה את אישור הפיקוח על הביטוח, ואת האישורים האלה הוא לא נותן בקלות. במסגרת זו המפקח עושה בדיקות מהימנות. בהקשר זה נזכיר כי קבוצת אי.די.בי בצרות ובדרך להסדר נוסף.

למשיכת ההצעה של אלשטיין לא אמורה להשפיע על העסקה של כלל ביטוח מול אייל לפדיות ויקיר גבאי.

ברקע לדברים נזכיר את חוק הריכוזיות שמצריך את אי.די.בי להיפטר או מהחזקות ריאליות או פיננסיות עד דצמבר השנה. למרות שאלשטיין התבטא לאורך החודשים האחרונים כאילו הוא מעוניין להישאר עם ההחזקות הפיננסיות, מאחר שהוא לא היה אמור לקבל אישור מרשות שוק ההון, הרי שבכל מקרה הוא לא יכל להישאר עם פעילות פיננסית מהותית (לאי.די.בי מניות גם בבית ההשקעות אפסילון). לכאורה, ההחלטה של אלשטיין, שמתיישרת עם המציאות, מבהירה כי הוא בחר להישאר עם עסקיו הריאלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully