וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינטו מוחה על מינוי דב קוטלר: ביקש להקדים את הפרישה

רון שטיין

21.7.2019 / 16:05

פינטו התנגד למינוי של קוטלר לתפקיד המנכ"ל, וניסה לקדם מול הדירקטוריון מועמד שצמח בבנק. שינויים נוספים לקראת הגעת המנכ"ל החדש: המשנה למנכ"ל ארז יוסף, שבעצמו התמודד על תפקיד המנכ"ל, הודיע על פרישתו

אריק פינטו. צילום:  איל יצהר, גלובס
אריק פינטו/גלובס, צילום: איל יצהר

אחרי שספג בשבוע שעבר מהלומה מדירקטוריון הבנק, מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו יקדים את מועד פרישתו מהבנק. ככל הנראה, מועד הפרישה בפועל של פינטו תלוי במשך תקופת בדיקת המהימנות שעושה הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, כבכול מינוי שכזה, ושהיא עד 60 יום. כך, פינטו שהודיע ב-15 באפריל השנה על פרישתו מהבנק בסוף שנה, צפוי לפרוש כבר בתקופה הקרובה ולא להמתין עד לסופה. כך נודע ל"גלובס".

העזיבה של פינטו באה על רקע בחירת דב קוטלר למנכ"ל החדש. מינוי קוטלר על ידי דירקטוריון הבנק נתפס כהבעת אי-אמון בפינטו, שהתנגד למינוי וביקש למנות תחתיו את יד ימינו ארז יוסף, או מועמד פנימי אחר, שצמח בבנק. פינטו אף הופיע מול דירקטוריון הבנק ביום בחירת המנכ"ל, במטרה לשכנע את חבריו שלא לבחור במועמדים החיצוניים שהובאו בפניו, ובכלל זה קוטלר.

פינטו מסר ל"גלובס" כי "אשאר ככל שיידרש, על פי סיכום עם עודד ערן ודב קוטלר ותבוצע חפיפה ככל שתידרש. הבנק יקר לנו ויש לי ולכל אחד מחברי ההנהלה כוונה להעביר את התפקיד והחומרים בצורה מסודרת. הבחירה במנכ"ל נעשתה על ידי הדירקטוריון ואנחנו מכבדים אותה".

ההקדמה הצפויה של מועד הפרישה של פינטו לא תהיה השינוי הראשון בבנק הפועלים בעידן קוטלר. כבר היום דיווח הפועלים על פרישתו הצפויה של ארז יוסף, מי שנחשב לאורך הדרך כמועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל הבנק.

יוסף, משנה למנכ"ל וממונה על חטיבת אסטרטגיה משאבי ותפעול (וה-COO בבנק), הודיע על פרישתו לאחר כ-30 שנה בבנק. הוא עושה זאת לאחר שלא נבחר למנכ"ל, ואף לא נמנה על שלושת המועמדים האחרונים שעלו לדיון בדירקטוריון. הוא נחשב למנהל מוערך, בעל יכולות אנליטיות גבוהות והוא מקורב מאוד למנכ"ל היוצא פינטו.

טרם נקבע מועד מדויק לפרישתו של יוסף, אך בכל מקרה פרישתו תצריך את המנכ"ל המיועד קוטלר, שעוד אמור לקבל את אישור הפיקוח על הבנקים, לגייס לפחות שני חברי הנהלה בכירים. אחד במקום יוסף, שמנהל ישירות יותר מ-1,000 עובדים, והשני במקום רונן שטיין, שמנהל את החטיבה הקמעונאית ושהודיע על פרישתו זה מכבר.

יוסף מילא שורה של תפקידים בבנק: בחטיבה הקמעונאית, בחטיבה הפיננסית ובחטיבות האסטרטגיה והמשאבים. הוא החל את דרכו בבנק משכן - זרוע המשכנתאות של בנק הפועלים, מתפקיד זוטר דרך צמיחה בתפקידי הבנקאות הקמעונאות ועד שהגיע לתפקיד בכיר מאוד, שבעבר מילאו אותו כמה סמנכ"לים, כמספר 2 בבנק כולו. עתה הוא יוצא לדרך חדשה ומצפה לתפקידים ניהוליים נוספים בעולם הפיננסי. מבחינה זו הוא רואה עצמו כמי שרכש ניסיון בניהול פיננסי תחת שינויים שלא היו בעבר, בעיקר מעולמות הטכנולוגיה.

יוסף מסר היום כי "אני חש תחושת מיצוי וברצוני לפנות לאפיקים מעניינים חדשים. אני מבקש להודות באופן אישי לאריק ועודד על האמון, התמיכה והליווי לאורך השנים האחרונות, בהן הובלנו מהלכים משמעותיים בארגון".

מי שנפקד מהתודות הוא יו"ר הבנק עודד ערן, שהוביל את הבחירה בקוטלר ושלא רצה ביוסף כמנכ"ל הבנק. נזכיר כי בסוף השבוע החולף הוארכה כהונתו של היו"ר ערן בשלוש שנים נוספות.

ביום חמישי שעבר היו"ר ערן קיבל את אמון המוסדיים, שאישרו לו כהונה נוספת כדירקטור בבנק. באסיפה הכללית של בעלי מניות הבנק אושרו לצד הכהונה הנוספת של ערן, שמונה לראשונה לדירקטוריון הבנק מטעמה של בעלת השליטה הקודמת שרי אריסון, גם הדירקטור המכהן ראובן קרופיק, והדירקטורים החדשים נעם הנגבי, ד"ר דוד צביליחובסקי ודוד אבנר. ערן מונה ליו"ר הבנק בשלהי 2016, במקומו של יאיר סרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully