וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזית גלוב רוכשת את מניות המיעוט בחברה הבת, אטריום

עומרי כהן

23.7.2019 / 9:08

הרכישה, שתובא לאישור בעלי מניות המיעוט באטריום, משקפת פרמיה של 18% ביחס למחיר שבו חתמה אתמול מניית אטריום את המסחר באירופה

חיים כצמן. צילום: איל יצהר, גלובס
חיים כצמן/גלובס, צילום: איל יצהר

עסקת ענק לחברת גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן. הבוקר דיווחה החברה כי סיכמה על רכישת מניות המיעוט (40%) בחברה הבת, אטריום, תמורת 565 מיליון אירו (2.26 מיליארד שקל).

הרכישה, שתובא לאישור לפני בעלי מניות המיעוט באטריום, משקפת פרמיה של 18% ביחס למחיר שבו חתמה אתמול מניית אטריום את המסחר באירופה, וכ-13% ביחס למחיר המניה הממוצע ב-90 ימי המסחר האחרונים. עוד מסרה גזית גלוב, כי חברת מנורה מבטחים החליטה להצטרף כשותפה בעסקה, ולרכוש מגזית גלוב 12% ממניות אטריום לאחר השלמת רכישתה, במחיר זהה לזה שבו רכשה גזית גלוב את המניות ובתמורה ל-150 מיליון אירו.

עוד עולה מתנאי העסקה, כי קודם להשלמתה תחלק אטריום דיבידנד של 0.6 אירו למניה, שיקטין את התשלום בפועל עבור אטריום ל-475 מיליון אירו (1.9 מיליארד שקל). השלמת העסקה צפויה להתבצע בראשית ינואר 2020.

גזית גלוב מנצלת את סביבת המסחר באירופה, ומגדילה את חלקה באטריום במחיר הנמוך בכ-20% משווייה של אטריום בספרים. במחיר העסקה האמור צפויה גזית להגדיל את תזרים המזומנים בקבוצה בכ-85 מיליון שקל, גידול של כ-15% למניה.

גזית גלוב היא בעלת השליטה באטריום משנת 2008. במהלך השנים מכרה אטריום יותר מ-120 נכסים בשווקים משניים, ויצאה מהונגריה, מלטביה ומרומניה. תיק הנכסים של אטריום מונה כיום כ-34 נכסים דומיננטיים בשווי של כ-3 מיליארד אירו, יותר מ-85% מהם בפולין ובצ'כיה, וכ-50% מהם בערים הראשיות ורשה ופראג.

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב, אמר כי "לאטריום תיק נכסים דומיננטיים איכותי לצד שדרת ניהול איכותית ומנוסה. גזית רכשה את השליטה בחברה לפני 11 שנים ומכירה היטב את החברה, את נכסיה ואת הפוטנציאל הטמון בה. בעלות ישירה בנכסים כמו של חברת אטריום עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של קבוצת גזית גלוב להיות הבעלים הישיר של נכסים באזורים אורבניים צפופי אוכלוסין, אשר בהם פוטנציאל צמיחה עתידי ועירוב שימושים. אנו שמחים לצרף את חברת מנורה מבטחים כשותפה להשקעה באטריום, ובטוחים ששיתוף הפעולה הוא לטובת כל בעלי העניין".

ניר מורוז, משנה למנכ"ל ומנהל אגף השקעות במנורה מבטחים ביטוח, אמר כי "כחלק ממדיניות פיזור וגיוון תיק ההשקעות של לקוחותינו, חברנו כשותפים לגוף מוביל עם ניסיון רב בתחום, כגזית גלוב. השקעה זו היא חלק מאסטרטגיה של איתור הזדמנויות השקעה עבור לקוחות הקבוצה, לשם מקסום התשואות בתיק ההשקעות".

  • עוד באותו נושא:
  • גזית גלוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully