וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בקבוצת עזריאלי: "כניסת אמזון לישראל לא משנה דבר"

שני מוזס

24.7.2019 / 16:50

עופר ירום, מנהל אתר האי-קומרס של קבוצת עזריאלי, בפאנל בוועידת go e-commerce: "כניסה של אמזון במתכונת המדוברת לא מרחיבה מוצרים ולא משפרת שירות - אך כן מייצרת עלויות נוספות לספקים ומכילה מסים על המוצרים"

אמזון. ShutterStock
אמזון/ShutterStock

האם הכניסה של אמזון לפעילות סחר מקומית בישראל מאיימת על אתרי הסחר המקומיים? בקבוצת הנדל"ן המניב עזריאלי שבשליטת דנה עזריאלי משוכנעים שמוקדם מדי להספיד את אתרי הסחר המקומיים, וגורסים כי אמזון לא צפויה לעורר טלטלה מקומית בכל מה שנוגע לאתרי המסחר המקוון הקיימים.

"לאי-קומרס הישראלי יש יתרונות רבים עבור הצרכן הישראלי בשירות ובמחיר. כניסת אמזון לא משנה דבר. האי-קומרס הישראלי מספק את המוצרים מהר יותר ובעלות שילוח נמוכה יותר מהתחרות הבינלאומית" - כך אמר הבוקר (ד') עופר ירום, מנהל אתר האי-קומרס של קבוצת עזריאלי, בפאנל שהתקיים בוועידת go e-commerce.

ירום - שמנהל פעילות מקוונת שבה פעילים היום מגוון ספקים שעתידים להתחיל בקרוב מכירה באמזון שתתחרה בפעילות אותה הוא מנהל - טען כי "למוצרים יש 'בית' פה בארץ, יודעים ממי קונים, יודעים ממי מקבלים שירות, מחזירים או מחליפים בקלות. כשמשווים 'תפוחים לתפוחים', מחירי המוצרים באי-קומרס הישראלי תחרותיים, ובשקלול עלות השילוח, בהרבה מקרים הם זולים יותר".

עוד טען ירום כי "כניסה של אמזון במתכונת המדוברת לא מרחיבה מוצרים ולא משפרת שירות - אך כן מייצרת עלויות נוספות לספקים ומכילה מסים על המוצרים".

ואולם הפעילות של אמזון בישראל שתושק בשבועות הקרובים מתבססת כולה על עסקים ישראלים, רבים מהם מוכרים היום בישראל בפלטפורמות מקוונות כמו זו של עזריאלי או אחרות. כלומר, "הבית" עליו מדבר ירום רלוונטי באותה מידה לאיפור, למוצרי חשמל או לחיתולים שנרכשים באמזון, שכן המתכונת שבה אמזון נכנסת לארץ היא של מכירה מתוך ישראל לתוך ישראל על-ידי אותם ספקים, והעמלות שדורשת אמזון דומות לעמלות שדורשת כיום עזריאלי מהספקים.

עם זאת, נכון להיום הספקים של עזריאלי נהנים מהעובדה שהם לא נדרשים לשאת בעלות השילוח, שהיא הפסדית במקרים רבים, משום שעזריאלי עצמה סופגת עבורם את עלות המשלוח. באמזון יידרש כל ספק לסבסד עבור עצמו את העלות הזו לפחות בשלב הנוכחי, כך שהעלויות הללו עלולות להוות חסם עבור קטגוריות מסוימות.

  • עוד באותו נושא:
  • עזריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully